דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


אוקטובר 2015 הנסער והשלכותיו בביטוח 

מאת    [ 03/11/2015 ]

מילים במאמר: 738   [ נצפה 3758 פעמים ]

אוקטובר 2015 הנסער והשלכותיו בביטוח   

כזכור לכם בשבוע 44 לחודש אוקטובר 2015 הייתה סערה חריגה בכל הארץ, כדורי ברד ירדו מהשמיים ופגעו במכוניות ורכוש, עצים נעקרו ממקומם וגרמו לנזקים עצומים לרשת החשמל, אלפי בתי תושבים היו מנותקים למשך ימים ספורים, לרבות ירידת גשמים עזים אשר גרמו לשיטפונות, שכן סערה כזו לא נצפתה בישראל שנים רבות.    

עם קרות מקרה הסערה, נגרמו נזקים רבים לרכוש בתים ועסקים רבים הוצפו, מכוניות טבעו בשיטפונות גגות מבנים נעקרו ממקומם וכן הלאה... לאור זאת, התקבלו עשרות טלפונים במשרדנו מבעלי רכוש ורכב אשר ביקשו עצה לטיפול במקרה זה. 

עצם הלחץ העצום, חלק גדול מהאזרחים שפנו למשרד השמאים שלנו קיבלו שירותי שומה ואומדן לנזקים שנגרמו, והחלק שנותר קיבל ייעוץ ראשוני בטלפון ללא כל תמורה.   אלא האזרחים החכמולוגים (אשר יודעים הכל) שלא התקשרו לקבל עצה משמאי אובייקטיבי, וחשבו לפתור את הבעיות באופן עצמאי מול חברות הביטוח אכלו מרורים.      הינה דוגמה אמיתית.. מר רפאל (שם בדוי) בעל רכב חדש לחלוטין שרכבו טבע במי הגשמים, פנה לחברת ביטוח וזו האחרונה הפנתה את בעל הרכב למוסך הסדר של חברת הביטוח.    

בבדיקת הרכב במוסך עולה כי הרכב הוצף עד לגובה לוח מכוונים, לרבות פגיעה במושבים אשר נספגו בבוץ פגיעה בשטיחי הרכב, במערכות חשמל, מחשב ראשי ריפודי דלתות ותא מטען ועוד..  הסר דאגה מליבך הצהיר השמאי מטעם חברת הביטוח למר רפאל, אנחנו נסדר לך את הרכב כמו חדש. 

תהליך התיקון החל, מושבי הרכב והריפודים הפנימיים פורקו ממקומם ונשלחו לניקוי וייבוש. את מרכב הרכב הפנימי ייבשו באמצעות אוויר, את המחשב הראשי שלחו למעבדה לתיקון, ולרגע חשבו שפתרו את הבעיה.    

לאחר תיקון הרכב, התקשרו לרפאל והודיעו כי הרכב מוכן, בוא לקחת את הרכב הודיעו נציגי המוסך.  מכאן הדגיש מר רפאל כשהגיע למוסך הבחין ברכבו מרחוק כאשר הוא שטוף ומבריק.. איזה יופי חשב בליבו, איזה מזל שיש לי ביטוח.     שמח וטוב לב, נכנס מר רפאל למשרד המוסך, השאיר המחאה בגין השתתפות עצמית, חתם על מסמכים קיבל את מפתחות הרכב ונסע לדרכו.   בעת הנסיעה שמע מר רפאל רעשים של מים נעים בדלת קדמית ימין. ומיד לאחר מכן,.. נדלקה נורת אזהרה של כריות אוויר והרכב כבה.    

מר רפאל נאלץ להתקשר למוקד הגרירה של חברת הביטוח, ולאחר מספר שעות הרכב נגרר חזרה למוסך.  בבדיקה יסודית של הרכב במוסך עולה כי יש צורך להחליף מחשב ראשי, אבל מה לעשות ש השמאי מטעם חברת הביטוח מתעקש לשלוח את המחשב שוב לתיקון במעבדה.  שכן לאחר תיקון חוזר שארך 4 ימים, נמסר הרכב לרפאל, עכשיו הכל בסדר המפתחות בפנים הכל מסודר.     

מר רפאל התניע את הרכב והתחיל בנסיעה, אויי שכחתי להגיד להם על המים הנעים בדלתות, אבל לא נורא חשב לעצמו בטח הם יתאדו להם.  בנסיעה של מספר קילומטרים לביתו, שוב נדלקו מספר נורות בלוח מכוונים, המנוע התחיל להשמיע רעשים וכבה.   -  נמאס לי מהרכב הזה חשב לעצמו והתקשר נזעף לחברת הביטוח אשר זו דאגה לשלוח גרר מיידית.    בשעות הללו עם כתיבת מאמר זה עולה כי נכון להיום הרכב עדיין נמצא במוסך ההסדר של חברת הביטוח ללא מציאת פתרון ממשי.    

סיכום פרק זה מהווה לידיעת הקוראים מידע נרחב מה לעשות במקרה של תאונה ו/או הצפה.. אל תנסו להיות חכמולוגים, לכל אחד מאתנו יש את ההתמחות והמקצוע שלו, אם אתם לא מבינים בתחום מסויים, תשאלו שאלות, תפנו למומחים ולשמאים אשר אינם עובדים עם חברות הביטוח בכדי לקבל עצה והדרכה, האמינו לי זה לא עולה כסף לשאול, ומי שלא שואל ויודע אוכל מרורים כמו במקרה האמתי שקרה על מר רפאל.      

דבר אחרון לפני שאני סוגר את המאמר, אני חייב להאיר את עיניכם בסוגיה הזו ולהגיד בקול רם כי ע"פ חוק זכותכם לתקן את הרכב במוסך היבואן, לרבות העובדה כי במקרה זה הרכב חדש לחלוטין, ואין כל זכות לחברת הביטוח לחייב אתכם בתיקון הרכב במוסכי ההסדר שלכם. 

לדעתי המקצועית, רכב אשר הוצף עד לגובה לוח מכוונים דינו בדר"כ "טוטל-לוס" ו/או לחילופין ניתן להעבירו למגרש של חברת הביטוח לבעלותם לצורך שיקום הרכב.     

במקביל, אותם בעלי הרכב זכאים לקבל את מלוא מחיר המחירון נכון ליום קרות המקרה, וכמובן ללא צורך בהשתתפות עצמית.  בכל מקרה יודגש כי כל רכב שעבר הצפה ותוקן לשביעות רצונכם.. מגיע לכם לקבל פיצוי ירידת ערך בת שני ספרות, הווה אומר הרבה מאוד כסף.   

במקרה של נזקי ברד, יש לנו מקרים של פגיעות במרכב הרכב באמצעות כדורי ברד שירדו מהשמיים, גם כאן מגיע לכם פיצוי ירידת ערך בגין הפגיעות לרבות התאמת צבע וצביעה לא מקורית. 

באשר לנזקי רכוש ? הצפות, זכותכם על פי חוק למנות שמאי אובייקטיבי אשר יעריך את אומדן הנזקים שנגרמו לרכוש ולציוד אשר ניזוק.  

*  תחשבו רגע לפני שאתם עושים פעולה, כי כל מה שתבשלו, תצטרכו לאכול, והאמינו לי זה בכלל לא טעים.

הכותב הינו מומחה רשום במאגר בתי המשפט תוך מתן שרותי שומה למשרד המשפטים car-10@012.net.il



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב