מחפשים חברת שיווק רשתי? על תתנו לפירמידות להטעות אתכם!
דף הבית  >>  >>  הרשם  |  התחבר
מאמרים

מחפשים חברת שיווק רשתי? על תתנו לפירמידות להטעות אתכם! 

מאת    [ 01/11/2015 ]
מילים במאמר: 567   [ נצפה 1717 פעמים ]

 
 

ישראלים רבים חוששים להצטרף לתחום שיווק רשתי עקב מספר סטיגמות שנוצרו על השיטה עוד בשנות ה-90, בתחילת דרכה בארץ. הסטיגמות הללו מונעות מהרבה אנשים לנצל הזדמנויות עסקיות רבות אשר קיימות בשיווק רב שכבתי והן בעצם הגורם העיקרי שבולם את התפתחותו של התחום בישראל לעומת מדינות אחרות.

אחת מהסטיגמות הנפוצות ביותר היא ללא ספק הטענה כי שיווק רשתי הוא פירמידה. אכן ישנן פירמידות שמתחפשות לחברות MLM כדי להטעות את הציבור, אך לחברת שר"ש אמיתית אין כל קשר לכך ואפשר לבדוק זאת לפי מספר קריטריונים בסיסיים אותן תראו להלן.

 

מהו ההבדל העקרוני בין שיווק רשתי ופירמידה?

להבדיל מפירמידות פיננסיות שמגייסות כספים מהאנשים שמצטרפים אליהן ומרמות את רוב המשתתפים, חברות שיווק רב שכבתי ממומנות ממכירת מוצרים או שירותים בעלי ערך ללקוחות קצה, גם אלה שלא רשומים בחברה בעצמם אך קונים את המוצרים מהמפיצים הרשומים. כמובן ניתן לשווק מוצרים גם באמצעות פרסום ישיר, אך זה יקר הרבה יותר ואפקטיבי הרבה פחות משיווק רב שכבתי. לכן הרבה חברות גדולות וידועות כמו קוקה-קולה, SAAB, ג'ילט, קירבי ואחרות משתמשות בשיטה זו בצורות שונות.

שר"ש הינו עיסוק לגיטימי ברוב המדינות בעולם, כאשר פירמידות פיננסיות אסורות על פי חוק ברוב המדינות המתקדמות.

הדמיון החיצוני בין שיווק רשתי ופירמידה שיכול להטעות אנשים שאינם מכירים את התחום, הוא שימוש בשיטת "חבר מביא חבר" לצירוף חברים חדשים לארגון. אולם כאשר ב-MLM זה משמש להגדלת היקף המסחר ותפיסת פלחי שוק חדשים, בפירמידה המטרה היא רק לגייס כספים תמורת הבטחות שאין להן בסיס.

בעידן המודרני גם הפירמידות מאמצות שיטות מתוחכמות יותר מאשר בעבר ומנסות להתחזות לארגונים או חברות אמינות. לדוגמה, הן מנפיקות מניות או תעודות חבר, אוספות תרומות לצדקה וכדומה, אך למוצרים אלה אין שום ערך מחוץ לחברה עצמה. ברוב המקרים גם החברות הללו הן לא חוקיות או בגבול החוק. אז אם הכסף שלכם לא נופל עליכם מהשמיים ולא גדל על העצים בגינה שלכם, כדאי שתיזהרו מהחברות האלה!

 

איך להבחין בין פירמידה וחברת MLM אמינה?

אם אתם שוקלים להצטרף לחברת MLM מסוימת, להלן מספר קריטריונים חשובים שיעזרו לכם לוודא שזו חברה אמינה:

1. בתמורה לכסף שלכם אתם מקבלים מוצרים או שירותים אמיתיים שניתן להשתמש בהם או למכור אותם.

2. עמלות שהחברה משלמת לך נובעות מרכישה או מכירת המוצרים ע"י מפיצים שהצטרפו תחתיך ולא משולמות על עצם צירופם.

3. המוצרים של החברה צריכים להיות בעלי ערך אמיתי לצרכן, לכן יש לבדוק מראש באילו מוצרים מדובר, האם הם רלוונטיים לקהל לקוחות רחב ומהם יתרונותיהם מול המוצרים של חברות מתחרות.

4. ותק החברה: יש יתרון לחברות ותיקות (הקיימות 5 שנים או יותר) שהוכיחו את עצמן כתחרותיות ואמינות, אך ככל שהחברה ידועה יותר ויש לה יותר מפיצים, גוברת התחרות בין ארגוני מפיצים שונים ונשארות פחות נישות פנויות בשוק. מצד שני, אם לבחור בחברה חדשה, מטבע הדברים יותר קל למצוא למוצריה פלח שוק מתאים, אך גוברים הסיכונים העסקיים.
הפתרון האופטימלי שנובע מהשיקולים הללו הוא למצוא חברה ותיקה שמעוניינת להרחיב את פעילותה לאזורים או מגזרי אוכלוסיה חדשים שלא הגיעה אליהם בעבר.

5. מערך ליווי ותמיכה. בחברות שר"ש מכובדות קיימים חונכות וליווי צמוד למפיצים חדשים ע"י הוותיקים שצירפו אותם כי אם המפיץ החדש לא יצליח בשיווק המוצרים, גם המפיצים מעליו לא יקבלו שום תמורה על צירופו. גם החברה עצמה צריכה להיות מעוניינת בהתקדמות מפיציה לאורך כל דרכם, לכן חברות רציניות תמיד מפעילות מערך הדרכה והשתלמות משלהן.

אז אם החברה שהציעה לכם שיתוף פעולה עומדת בכל הקריטריונים הללו או לפחות בשלושת הראשונים מהם, זו חברת MLM אמיתית ולא פירמידה.

הכותב - משווק מורשה בחברת ד"ר נונה אנטרנשיונל בע"מ המציעה להפצה מגוון מוצרי קוסמטיקה ים המלח ותוספי מזון בשיטת MLM

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:

שליחת המאמר שלח לחבר  הדפסת המאמר הדפסת המאמר  קישור ישיר למאמר קישור ישיר למאמר  דווח מאמר בעייתי דווח על מאמר בעייתי  כתוב לכותב המאמר פניה לכותב המאמר  פרסום המאמר פרסום המאמר 

©2017
כל הזכויות שמורות

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
רשימת כותבים
כותבים מומחים
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים
פרסם אצלנו
לכותבי מאמרים: פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
לבעלי אתרים:



מדיה חברתית:
חלון מאמרים לאתרך
תנאי שימוש במאמרים
ערוצי מאמרים ב-RSS Recent articles RSS


מאמרים בפייסבוק מאמרים בטוויטר מאמרים ביוטיוב