דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


המכניזים הפיננסי הגלובלי 

מאת    [ 27/10/2015 ]

מילים במאמר: 870   [ נצפה 3319 פעמים ]

עקב מחנק האשראי הגואה בשווקים, יזמים ובעלי עסקים רבים תרים אחר משקיעים מרחבי העולם אשר יסכימו לתמוך במיזם או בפרויקט אותו הם מבקשים להקים. הרגולציות הגלובליות, וחוקי המשחק (השקעות, מימון) משתנים באופן תדיר, מה שהיה נכון בעבר מתיישן בעולם הפיננסי לעיתים בין לילה ואינו תקף כבר למחרת.  כאשר חברה להנדסה פיננסית גלובלית כשלנו מקבלת פנייה מיזמים, חברות, מוסדיים, בתי השקעות או משקיעים אמידים ומהאלפיון העליון המעוניינים לעניין אותנו בעסקאות או בפרויקטים, כניסה למים העמוקים  מצריכה הכנה מוקדמת ויסודית מראש.

לתפיסת עולמנו גם לאחר שהמשקיע עבר  את מנגנוני הסינון המופלים  על ידנו ומוכן להשקיע במיזם, עדיין אנו, כמדיניות החברה מעוניינים בהקטנת הסיכון שהוא נוטל,ומאפשרים לו להיכנס לעסקאות מבלי לסכן את הונו. כדי לעשות כן, לעיתים נשתמש בידע וניסון רב שצברנו מהשוק הגלובלי על מנת להנפיק מכשיר פיננסי במט"ח לצרכי המיזם / פרויקט.

לאחר סיום ההליך המורכב בהצלחה, אותו משקיע / יזם לא יסכן כלל את הונו דהיינו את - קרן השקעה ומצד השני ירוויח מהתוצאות של המיזם. כלומר המכשיר הפיננסי יגדר את ההון המושקע באופן המאפשר את חזרתו אל המשקיעים ללא קשר לתוצאות המהלך העסקי בעתיד.

לאחרונה פנתה למשרדינו חברה שבעליה יזמים אשר גייסה מכשיר פיננסי ממשקיעים בחו"ל.

מטרת היזמים הנ"ל הייתה לבצע מיזוגים ורכישות למספר חברות, וכן מבנים מסחריים והכל במדינת ישראל.

אותם יזמים למרות העבודה הקשה והמוצלחת שנעשתה בגיוס סכומי ההשקעה נכנסו לבעיה אחרת ומהותית והיא הקושי בלהפיק אשראי ממכשיר פיננסי  – Monetization. היזמים  החזיקו שני מכשירים פיננסים לטובת המיזמים שלהם במדינת ישראל.

 תעודת פיקדון מט"ח - Certificate of Deposits (CD)  מלונדון בסך של 500 מיליון אירו.

 פוליסה פיננסית מסוג - Surety Bond - אג"ח מארה"ב בסך 500 מיליון דולר.

היזמים באופן הטבעי פנו לבנקים המקומיים בישראל והעבירו את המכשיר הפיננסים באמצעות מערכות האלקטרוניות – Swift. בשלב השני היזמים הגישו לבנק את תמצית המנהלים לקבלת המימון למיזם. להפתעתם לאשר כשלושה חודשים של משא ומתן מייגע ולאחר הוצאות מרובות הן בשל ההליך והן בשל הזמן שחלף, התקבל הסירוב מהבנקים. כמובן שהדבר גם עלול להשפיע על תקופת החזר הקרן למשקיעים ולסבך את היזמים עם לוח הזמנים וגם להראות חוסר עמידה באבני הדרך שהוצגו מול מוכרי החברות והמבנים המסחריים אותם רצו היזמים לרכוש.

היזמים שגו בהבנת המכניקה הפיננסית ונכנסו להליך מייגע ללא הבנה עמוקה של שלביו והתנאים הדרושים כדי לסיימו. כישלון קבלת המימון היה ידוע מראש לשחקן פיננסי בכיר. יש לציין כי בשל ניהול ההליך הלא תקין אנו משוכנעים שגם ניסיון דומה בבנקים זרים היה נכשל. וזאת מהסיבה שמכשיר פיננסי ללא היכרות עמוקה והיסטורית עסקים ענפה בין הצדדים הפיננסיים אינו מספיק בכדי לספק האשראי הדרוש למיזם. מעבר לאמור, נדרש להכין מבעוד מועד את פריסת החזר האשראי לבנק עד תום תקופת המכשיר ולעיתים לספק בטחונות חלופיים אשר יוצגו לבנק ויאושרו על ידו.

בכדי להצליח יש צורך בהבנה עמוקה של העולם הרלוונטי הספציפי, בהיסטוריה פיננסית מול הגופים האמורים ובתקופת הכנה מקדימה. בנוסף, הנפקת המכשירים עולים כסף רב, וכמו כן עמלת שליחת  ב-Swift יקרה, אזי לפני שמשלמים סכום כה יקר, יש להגיע ולהכין מראש הסכמים והתחייבויות מכל הצדדים כך כאשר מגיע רגע האמת ויש לשלם את כל העלויות יש מי שלוקח אחריות לביצוע.    

למקרים אלו נכנסת לפעולה מכניקה פיננסית גלובאלית, בעולם יש מספר מצומצם של קרנות בעלות הון המנהלות אשראי במיליארדים, אשר מסוגלות לקלוט מכשירים פיננסים ולנהל אותם בצורה מיוחדת ומורכבת וגם להתחייב להחזיר את המכשיר הפיננסי בתום התקופה ללא פגיעה במכשיר הפיננסי.

הפקת אשראי ממכשירים פיננסים בינלאומיים הינו מורכב, ודורש ניסיון ומיומנות רבה. בכללם, תהליכי רגולציה בין מדינות, ועמידה בתנאים המחמירים של: קרן המטבע הבינלאומי IMF, הבנקים המרכזיים, חוקי הלבנת הון, ציות, באזל 3 להלימות הון ועוד.

תהליך ההנדסה הפיננסית מורכבת, להלן השלבים הבסיסים : 

1. מכתב כוונות - LOI.

2. דף מידע לקוח  ודף מידע על החברה. – CIS/KYC

3. צילום דרכון צבעוני באיכות גבוהה של בעלי זכות החתימה הרלוונטיים .

4. החלטת מועצת המנהלים ו/או פרוטוקול חברה בהתאמה למסמכי היסוד.

5. אישור עו"ד או נוטריון לפי הצורך לסעיף ד'.

6. תמצית מנהלים של הפרויקט / מיזם / מיזוגים ורכישות.

7. חשיפת סוג המכשיר הפיננסי לרבות כל המסמכים והנוסח של המכשיר.

8. סכום המכשיר הפיננסי.

9. תקופת המכשיר – לרוב מגיע לשנה וחודש.

10. העתק מלא של המכשיר הפיננסי הכולל מספרים סידורים (ISIN) ו- ( CUSIP ).

11. במידה והלקוח פונה בפעם הראשונה נדרש תשלום בכדי להפוך ללקוח + תשלום בעבור בדיקת נאותות רחבה.(בזמן הגשת המסמכים מציגים רק הוכחה שיש את הכספים נזילים POF). סעיף זה הוא מהותי.

תחילת פעילות מצד החברה המקימה תחל אך ורק ולאחר השלמת הקיט כולל מסמכי הציות המלאים לבדיקת הנאותות והעבת התשלום הראשוני.

במקרים חלילה בהם יתגלה חשד לזיוף מסמכים או ניסיון של הונאה, החברה תחת החוק מחויבת להודיע לרשויות, פעולה שעלולה לגרור חקירה פלילית ובמקביל כניסה לרשימה השחורה.

עם סיום כל הבדיקות, ובמידה והחברה החליטה לקבל את המכשיר הפיננסי ולספק בתמורה את המימון הנדרש, יונפק כתב התחייבות מראש – Pre Commitment או מכתב הבנות – Memorandum of Understanding (MoU), מיד לאחר חתימת הצדדים, כל צד יפעל בהתאם לאמור.

לרוב, מרגע קבלת המכשיר הפיננסי ב-Swift, וקבלת אישורי הבנק בנוגע לאוטנטיות, הלבנת הון, ובאזל 3. החברה תנפיק הסכם לניהול נכסים Asset Management, לפי כתב ההתחייבות נחתם.

תשלומים יהיו לפי אבני דרך המוסכמים בכתב ההתחייבות.

אנשי המקצוע המומחים שלנו ילוו אותך ברגעים החשובים שתצטרך, ברגע האמת תוך מתן שירות הטוב ביותר ולשאוף למקצוענות ומצוינות.

 

רמי מיכאלי, מנכל זרוע השקעות של R.M.G. Capital Investments הבינלאומית, מומחה לניהול סיכונים פיננסים, השקעות וניהול עושר, אשראי ומימון בינלאומי.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב