דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מה אומרת לך השפה של הגוף? 

מאת    [ 24/10/2015 ]

מילים במאמר: 662   [ נצפה 805 פעמים ]

נהוג לומר שיש כללים המקנים לנו יכולת "לקרוא" את שפת הגוף של האחר. אם נשים לב לצורות ישיבה מסוימות, לאחיזת ידים או שילובן, להטיית סנטר או הראש לכיוונים מסויימים נקבל רמזים מה האדם הזה חושב. איך שפת הגוף שלו מלמדת על מחשבותיו.
לאנשי מכירות, אנשים בדרגי ניהול או קליטת עובדים יש צורך להבין מה אומרת שפת הגוף של האחר.

האם אפשר ללמוד את שפת הגוף של האחר?

בעזרת כללים הנלמדים בסדנאות (המנותקות מחיי היומיום), או באמצעות האזנה, צפייה וניתוח המנהיגים ואנשים ידועים בתקשורת, ובעזרת מורים המתמחים בהבנת שפת הגוף נוצרת שיטת אבחון המותאמת ללימודים בשיווק, מכירות ובכל תחום אחר הדן במערכות יחסים. השיטה טוענת שאפשר להבין דרך הבעות פנים ותנועות ידים או תנוחות גופניות מה האדם האחר חושב בזמן שאנחנו מדברים.

איך נוצרת שפת הגוף שלנו?

אך בניתוח המוצג ישנה התעלמות ממורכבות מקורות השפה של הגוף – החשיבה, הרגשות, ההיסטוריה האישית, מרכיבי האישיות, ההכרות של האדם את עצמו, המודעות שלו וההתנהגות האופיינית לו.

שוכחים שמה שהגוף מבטא מבחוץ זה מה שהפנמנו כל החיים מינקות, מצפייה בהורינו, מורינו והאנשים שהערצנו או חיקינו במהלך חיינו. שוכחים את כל המהמורות שהוא עבר, כל הכאבים, הנקעים או השברים שנחוו ושהותירו משקעים גופניים, מחשבתיים, רגשיים ונפשיים.

שוכחים את תהליך ההטמעה שכולנו יוצרים מהחוויות הטובות והרעות גם אם אנחנו לא זוכרים את ראשיתן והתקיימותן, ומהלמידה שהחוויות האלו הותירה בנו. שוכחים את המסורת, המנהגים, הדפוסים והכללים שבהם אנחנו מוקפים כחלק ממשפחה, קהילה, עדה ועם.

זהו מרקם מורכב מאין כמוהו המצוי בגופו וראשו של כל אינדיבידואל, שונה בתכלית מהאחר, ומרכיב, מוביל ומכוון את האופן שבו כל אחד מאיתנו מתנהג כלפי חוץ.

השפה של הגוף – מהגוף?

אנחנו מדברים מתוך הפנימיות שלנו. כל אחד מאיתנו בעל שפה אוטנטית משלו, שקשה לשנות מחד או לחקות במדוייק – מאידך. השפה היא ביטוי חיצוני-גופני של מי שאנחנו, שבאה לידי ביטוי במערכות היחסים שלנו,  דרך מילים ובעיקר דרך הגוף – כי הגוף מדבר, באמצעות תנועה, הבעה, תנוחה ומה שביניהם.

זהו אתגר גדול להסביר איך יכולת גופנית מכילה את המורכבות שבין היכולת התודעתית, המחשבתית והרגשית מכיוון שיש לה אינספור "הופעות" וכל אחת שונה מהאחרת, גם אם המילים הנאמרות חוזרות על עצמן.

לדוגמה: כשאנחנו מחפשים מישהו, אפשר כחלק ממשחק לשאול "איפה אתה" בנימה מאד תמימה שמבטאת חיפוש פיזי, אפשר לבטא את זה ממקום רגשי של חסר ואפשר לבטא את זה ממקום של סקס-אפיל או מכל רגש אחר המציף אותנו כשאנחנו מבטאים שתי מילים כל כך בנאליות.

הגוף שלנו מראה את מה שהמילים אינן יכולות לבטא. כלומר בעזרת תנועות גופניות אנחנו ניתן למילים את המשמעות של מה שעובר כשמודעים, חושבים ומרגישים.

השפה של הגוף הכרחית כדי שנבין אחד את כוונת האחר. בלעדיה המילים נעדרות משמעות רגשית, יש האומרים תיאטרלית. היא נוצרת את הגיוון של ההתבטאויות שלנו ומקורותיה שונים אצל כל אחד מאיתנו.

איך נפתח את השפה של הגוף, כך שתהיה אוטנטית וכנה?

בעזרת הרבה עבודת מודעות שלנו עם עצמנו, בעזרת בניית מערכת יחסים פנימית שמסירה מחסומים ומאפשרת לשאלות לקבל תשובות כנות ואמתיות.  לאמת יש דרך "ליישר קמטים" ולהזרים אנרגטיות ויצירתיות בלתי רגילים. כשהמחסומים מוסרים – השפה של הגוף ברורה לנו וגם לאחרים, אנחנו נעשים נינוחים יותר והגוף שלנו יותר בשליטתנו. אנחנו מוכנים לעשות דברים שבעבר לא התרנו לעצמנו לעשות ולהיפתח לאנשים ולמערכות יחסים חדשות הבנויות בדיוק למידות החדשות שאנחנו מפתחים לעצמנו.

זה אומר שאנחנו נעשים אוטנטיים יותר – ספונטניים, פתוחים, קשובים לעצמנו ולצרכים המודעים, וגם לגוף, מגיבים ברהיטות ומאפשרים לאחרים להכיר אותנו, עוזרים לאחרים ושותפים ליצירת חוויות חדשות והוויה משותפת עם אחרים. בשלב זה של פתיחות כשמבינים מהי השפה של הגוף הפרטי שלנו – קולטים אינטואיטיבית את שפת הגוף של אנשים שסביבנו.

בסדנא "ארבעת הכובעים בשפה של הגוף" אנחנו מביאות אל קדמת הבמה את הגוף שמהווה חוליה מקשרת בין התודעה, המחשבה והרגש לבין מערכות היחסים שלנו עם עצמנו ועם האחר. בסדנה נוצרת הבנה פנימית של עצמנו, סדר וארגון פנימיים דרך שחרור דפוסים מקבעים, ודרך הבנת הפרסונות השונות ששוכנות בנו, ודרך פרוק הסיפורים הפנימיים שלנו, לאט לאט אפשר ליצור לעצמנו, בעצמנו, את היכולת להיות ספונטניים, אוטנטיים, משוחררים מהגבלות וממעצורים וכריזמטיים הרבה יותר משאי פעם היינו.

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב