דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


3 כלים איך לגרוף אהדה 

מאת    [ 24/10/2015 ]

מילים במאמר: 422   [ נצפה 733 פעמים ]

הוכח כי % 75 מהתקשורת המילולית מתאדה והולכת לאיבוד, אינה מובנת כהלכה ואינה מקבלת את ההתייחסות הראויה לה. אחד הכלים הטובים ביותר לקבלת תשומת לב ואהדה הוא - הקשבה לאחרים. ככל שאנחנו יותר קשובים, מעורבים בשיחה ומגיבים – גם לאחרים קל יותר להאזין לנו. העברת מסרים חדשים, ואפילו עמידה על "במה וירטואלית" הם הפרס על תשומת ליבנו לאחר.


    • בכדי לעשות זאת יש מקום לדבר עם האחרים דרך השפה של הגוף שלנו. הגוף, המסוגל לתת לאחרים לחוש איתנו בנוח, יודע לשדר שאנחנו בהאזנה מלאה ע"י: עמידה נינוחה, שמירה על קשר עין עם הדובר, הנהון  עם ראש והבעות פנים. זו הדרך שלנו להביע הקשבה.

ובאשר לתקשורת המילולית?

אין ספק שיש לנו זמן לחשוב מה היא תהיה ככל שהדובר מאריך בדבריו!!! אנחנו נהיה מוערכים יותר ככל שנשמיע מענה הולם ומדוייק.


    • יש מקום לעורר סקרנות. זה נפלא לעשות את זה באמצעות הגוף. בעזרת חיוך בקצה הפה, עמידה שמגרה את הצופה בנו ויד המסמנת שזו נקודה לחשיבה, מעוררים סקרנות. סקרנות היא כלי מעולה לעודד האזנה למסר שיש לכם.

למילים כוח והשפעה


    • לעיתים כדאי לפתח יכולות דיפלומטיות. היכולת לומר מילים "שמטיילות בין הטיפות" מאפשרת לכם להתחבב על הסובבים אתכם. כל מה שרצוי הוא לגבש עם תשומת לב לכם מסר על ידי משפט שמיקום המילים בתוכו משדר את המסר בלי להתגרות או להתעמת. אם תתלווה להתבטאות המפוקסת הזו הבעת פנים המעוררת הערכה ומגלה ריכוז פנימי – המאזינים זוכרים את הנאמר על ידכם.

מה שאתם משיגים מהכלי הזה, זו  הקשבה המסירה מחסומים שיש לאנשים אחרים ומקרבת אותם אליכם מבלי שהשקעתם בזה אנרגיה. אל תתפלאו אם בפגישה אקראית עם אחד מאותם משתתפים בשיחה (יכולה להיות גם שיחת חולין) תיראו פנים מוארות בחיוך מאוזן לאוזן ואדם שמסביר לכם היכן נפגשתם ומה אמרתם.

לכן כשאתם נגשים להציג את דעתכם, היו פוליטיקאים. נסו לא ליצור אנטגוניזם על ידי שלילת דעות האחרים, וותרו על משפטים הכוללים "לא" ו-"לא נכון" והחליפו אותם בשפה של הגוף עם משפטים בנוסח קצת יותר אישי. קשרו בין העמידה, ההבעה והידע שלכם להשקפתכם האישית, מבלי לקבוע עובדות. משפטים המנוסחים בצורה הבאה – "לפי דעתי השמיים כחולים כיוון ש…" תמנעו אנטגוניזם, ותרוויחו את הזכות להקשבה.

הפוסט יהיה:

התבטאות מחושבת

השפה של הגוף מאפשרת כדאי לפתח דיפלומטיות. היכולת לסגל עמידה והבעת פנים נשלטות וברורות לכם מאפשרת בתקשורת המילולית לומר מילים "שמטיילות בין הטיפות". כל מה שרצוי הוא לגבש עם תשומת הלב אליכם על ידי משפט שמיקום המילים בתוכו משדר את המסר בלי להתגרות או להתעמת. אם תתלווה להתבטאות המפוקסת הזו הבעת פנים המעוררת הערכה ומגלה ריכוז פנימי – המאזינים זוכרים את הנאמר על ידכם.

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב