דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מה הכיף בחד פעמי? 

מאת    [ 21/10/2015 ]

מילים במאמר: 408   [ נצפה 2087 פעמים ]

זה קורה כמעט בכל משפחה. הרגע בו היא מארחת כמות גדולה של אנשים, בין אם לחג, לאירוע משפחתי או לכל מטרה אחרת. במצבים אלה יש צורך להכין אוכל עבור האורחים, אוכל שנוטה להיות בכמויות מסחריות. לאחר שהאירוח מסתיים – ולרוב זה קורה בשעות הלילה המאוחרות – נדרש להשקיע מאמצים רבים בשטיפת הכלים, משימה מייגעת שלוקחת פרק זמן ממושך.

החדשות הטובות הן שהתרחיש שתואר מעלה הוא ממש לא היחידי האפשרי. כאשר בוחרים להשתמש בכלים חד פעמיים, נהנים משורה ארוכה של יתרונות. על כך ועוד במאמר הבא.

כך הפינוי נעשה יותר נוח

כפי שנרמז מעלה, המעלה המשמעותית הראשונה של כלים חד פעמיים היא שמעצם המהות שלהם אין צורך לשטוף אותם בסופו של יום. כל שנדרש לעשות הוא להשליך אותם כלאחר כבוד בפח האשפה ולפנותם מהבית, וזאת בניגוד לשטיפה ארוכה שלהם, בזה אחר זו, בכיור, או לחילופין פינוי המדיח על מנת שיוכל לסייע בשטיפתם.

כלים חד פעמיים, בהמשך לכך, מהווים פתרון מתבקש למצבים בהם מעוניינים לאכול מחוץ לפתח הבית, למשל כשעורכים טיולים בחיק הטבע: ברור שלא ניתן להביא את כל סט הצלחות היקרות והכבדות מהבית לפיקניק. זאת ועוד, העיצוב הטבעי של הכלים מאפשר התמזגות מלאה עם הסביבה, מה שיכול לשפר את המראה המתקבל בצורה משמעותית: חשבו, למשל, על אירוע תחת כיפת השמיים ובו כלים חד פעמיים איכותיים.

בטיחות, חיסכון ומה שביניהם

כלים חד פעמיים נחשבים לפתרון מוצלח גם בבתים בהם ילדים, כמו גם בבתים בהם חוששים משבירה של הכלים, תרתי משמע. בכלים חד פעמי יכולים להשתמש כולם מבלי שעולה חשש לנפילה שלהם, על כל הסכנה הבטיחותית של כך והקושי בניקיון המשיב את המצב לקדמותו.

טיעון נוסף הוא כלכלי במהותו, כאשר העובדה כיום היא אחת: אפשר לרכוש כלים חד פעמיים, אפילו בכמויות מסחריות, במחיר שהוא באמת ובתמים שווה לכל נפש. סכום של מספר אגורות, או לכל הפחות מספר שקלים (במקרה של כלי איכותי ומהודר במיוחד) הוא סכום שכל אחד יכול לעמוד בו.

ההיבט האקולוגי

טיעון נגד מרכזי העולה כנגד כלים חד פעמיים הוא שהם, לכאורה, פוגעים בסביבה מעצם היותם בלתי מתכלים. הטענה הזו נכונה לעיתים, אם כי יש לתת את הדעת על מספר דברים. ראשית, העובדה שבהחלט יש כיום בנמצא כלי חד פעמי שהוא גם מתכלה, למשל כלים העשויים מעצי דקל. כלים אלה ידידותיים לסביבה ואינם מביאים לשחרורם של רעלים המזיקים לה. כמו כן, כל עוד לא מתבססים על הכלים כפתרון קבוע, אלא באופן נקודתי, דומה שמובטח כי הנזק שנגרם, אם נגרם, יהיה מינימלי ובלתי מורגש.

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב