דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


חוק הדיור הציבורי הדירה הזכאי והילד 

מאת    [ 15/10/2015 ]

מילים במאמר: 582   [ נצפה 3466 פעמים ]

חוק הדיור הציבורי זכויות רכישה

            הדירה הזכאי והילד

החוק חוק הדיור הציבורי זכויות רכישה נחקק בשנת 1997 על ידי חבר הכנסת רן כהן , החוק נועד להביא למצב בו דיירי הדיור הציבורי יוכלו לרכוש את דירותיהם מהחברות המשכנות. החוק מיטבי עם הדיירים על דרך של מתן הנחה משמעותית למי שגרים בדיור הציבורי חמש שנים.

 

מחיר הדירה קבוע בסעיף 3 ב1 לחוק , כאשר ההנחה ניתנת על פי שני פרמטרים , מספר הנפשות שגרות בדירה , וכן מענק לפי מקום וותק מגורים , כאשר למי שגר באזורי עדיפות לאומית א' כפי שהוגדרו על ידי משרד הבינוי והשיכון , ניתנת הנחה יותר גדולה ביחס למי שגר באזורים אחרים.

 

ההנחה לפי נפשות מתרכזת למעשה במספר הנפשות , או האנשים אשר גרים בדירה. כאשר ככל שמספר הנפשות עולה בדירה כך גדלה ההנחה כך למשל מי שגר לבדו בדירה זכאי ל25 אחוז הנחה , מי שגר עם בן זוג זכאי ל45 אחוז הנחה , מי שגר עם ילד אחד שלו זכאי ל55% הנחה , מי שגר עם שני ילדים זכאי ל65% הנחה.

 

ישנם גם זכאויות נוספות , אותם אזכיר במאמרים הבאים שלי. השאלה הנשאלת היא וכאן אני מצמצם את עצמי , רק לזכאי שגר עם ילד אחד שלו , או עם שני ילדים , מה הוא גיל הילד האם הוא קטין או בגיר.

 

מקרה שהיה כך היה , לקוחה שלי אשר ביקשה לרכוש לעצמה את הדירה הציבורית בה היא מתגוררת , הגישה את המסמכים לחברת עמיגור , וקיבלה החלטה של חברת עמיגור לפיה היא זכאית להנחה כמי שגרה לבד בדירה , היות ובנה אשר גר אתה בדירה עבר את גיל 18 .

 

אני כאשר ייצגתי אותה , טענתי שהילד לא מוגבל בגיל , לאמור הילד גם יכול להיות בן 60 . משרד הבינוי והשיכון יחד עם חברת עמיגור טענו כי הילד מוגבל בגיל.

 

יש להבין ילד יכול להתפרש בשני מובנים כקטין , לאמור עד גיל 18 , או לחילופין ילד כבן להורים אשר הגיל לא  מוגבל עבורו. אני טענתי כי הילד כאמור לא מוגבל בגיל , ואת זאת טענתי לאחר שהגשתי עתירה פרשנית בתיק עת"מ 21494-05-06-15 , בה טענתי כי גיל הילד הוא לא מוגבל בגיל.

 

העדר ההגבלה בגיל של הילד נובע משני טעמים ראשית מכך שככל שמדברים על מספר הנפשות אשר גרות בדירה , נפש וילד אחד הם , כל עוד שהנפש אינה מוגבלת בגיל גם גיל הילד לא מוגבל בגיל. יתרה מכך גם הילד עצמו לא מוגבל בגיל מן הטעם שהוא מגדיל את ההנחה לזכאי , שכן בסיס ההנחה הוא לפי מספר הנפשות אשר גרות בדירה , ויש ילדים שגם בגיל 40 גרים עם הוריהם , המחוקק רצה להקל עם הזכאי ולאפשר לו לרכוש את הדירה הציבורי בהנחה משמעותית , חזקה היא שככל שיש יותר אנשים אשר גרים בדירה , המצב הכלכלי של הזכאי הוא יותר קשה , ולכן כל עוד שמספר הנפשות הוא יותר גדול בדירה , כך ההנחה יותר גדלה.

 

בחוק זה שהוא חוק סוציאלי מן המעלה הראשונה ביקש המחוקק להיטיב עם דיירי הדיור הציבורי , החוק נועד להקנות זכות , את זאת אפשר ללמוד לפי כותרתו , מימוש הזכות מותנה בוותק מגורים , וכן במספר הנפשות שגרות בדירה. הילד כאשר הוא נפש הוא מגדיל את ההנחה של הזכאי בדרכו למימוש זכותו לפי חוק הדיור הציבורי.

 

במידה וגיל הילד יוגבל , למעשה מה שיקרה זה יווצר מצב על פי זכויותיו של הזכאי יפגעו והוא לא יהיה יכול לרכוש את הדירה הציבורי.

 

בשורה התחתונה מי שזכאי לרכוש את הדירה הציבורית , יכול לקבל הנחה יותר גדולה במידה והוא מוכיח שהילד שלו גר אתו המדובר בהנחה של בין 30 ל 40 אחוזי הנחה החוק מוגבל לחמש שנים לכן רצוי מאוד למהר ולרכוש את הדירה בהנחה גדולה.  

 

 

עורך הדין גיא בית און מתמחה בייצוג של נכי צה"ל ובמשפט המנהלי והחוקתי  www.beiton-law.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב