דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


יצרני תכשיטים- אמנות מחשבה ויצירתיות 

מאת    [ 14/10/2015 ]

מילים במאמר: 537   [ נצפה 1668 פעמים ]

ענף ייצור התכשיטים בארץ, הוא מבין הוותיקים בתעשייה בישראל.  אחד מתחומי הייצור המורכבים ביותר הינו הענף של יצרני תכשיטים. התהליך הינו ארוך ודורש השקעת מאמץ והשקעה כספית ניכרת, על כל תכשיט יוקרה שהמייצרים עומלים עליו. הקושי בייבוא חומרי הגלם, כמו זהב ויהלומים או אבני חן גם הוא מורכב. אחד מהחששות הכבדים של ייצרני תכשיטים הינה התחרות ומי יעתיק מהם דגמים מיוחדים ויוקרתיים שהם עמלו עליהם הרבה. העתקה של תכשיטים היא אחת מהחשדות הגדולים של כל יצרני התכשיטים הרואים בכך כאיום לרווחיהם.. מבחינה חוקית, החוק מכיר ביצירת תכשיט, כאמנות לכל דבר ועניין וישנה הגנה של זכויות יוצרים. גם מהבחינה של ייצור פטנטים, ייצרן תכשיטים, יכול להיות מוגן מהבחינה הזאת היות והוא רשאי להגיש בקשה להכיר בתכשיט אותו הוא ייצר. יש לזכור, כי רישום פטנט על ייצור תכשיטים לא ניתן לביצוע בכל המקרים, אלא אם כן, במקרים מסוימים, בהם ניתן לרשום פטנט על תכשיט מקורי.

פערי המחירים בין טבעות בחנויות תכשיטים לבין יצרני תכשיטים

לא אחת, אנו שואלים את עצמנו, מהיכן נובע פער המחירים בין טבעות אירוסין הנמכרות בחנויות תכשיטים לבין הטבעות שמוצעות בחנות יצרן תכשיטים  יוקרתיים. יש להבין תחילה את התהליך של ייצור התכשיטים, מייבוא חומרי הגלם ועד ייצורם. רשאית, ייבוא היהלומים הגולמיים, הליטוש, החיתוך, השיבוץ ועיצוב הטבעת. כל הפעולות הללו, מגולמות מעמלות גדולות המתחילות אצל היהלומנים ומסתיימות בחנות התכשיטים. היהלומים, מגיעים למעבדות מיוחדות שבהן בעלי המקצוע קובעים את איכות היהלומים כמו ניקיון, צבע ומשקל. לאחר בדיקת היהלומים, הם עוברים לליטוש ושם נקבעים צורות החיתוך וצורתם של היהלומים. מכירת היהלום המוגמר, נמכר למפעלי התכשיטים, בהם ייצרני תכשיטים משבצים ומעצבים את התכשיט שמשם הוא מגיע אל חנויות התכשיטים. לסיכום, כל הפעולות הללו, הן בתשלום שנגבה מהחנות שרוכשת את הטבעת בתור תוצר מוגמר ומגלמת אותו באמצעות התשלום שגבה מהלקוחות הרוכשים את התכשיטים השונים. בחנויות של ייצרני תכשיטים, הכל מתבצע תחת קורת גג אחת, כלומר, החל מייבוא היהלומים ועד שיבוצם בתכשיטים השונים כמו שרשראות, טבעות, עגילים וצמידים.

מקסום הרווח על היהלומים באמצעו תכשיטים מעוצבים

שיווק של תכשיטים מעוצבים, שיש בהם יהלומים ואבני חן יקרות תומך ערך מוסף ליצואנים, היות ומכירת תכשיטים משובצים ביהלומים ואבני חן, ימקסם את הרווח על היהלומים ואבני החן היקרות. יש לציין, כי שיבוץ יהלומים על תכשיטים מעוצבים שיש בהם יהלומים פחות נקיים, מהווה את נתח ה-20% מכלל הרוויחים של היהלומנים. שיבוץ נכון של יהלומים, יכול להסתיר את הפגמים השונים שיש ביהלומים באמצעות חלקי המתכת היקרה של התכשיט והכוונה היא לזהב צהוב או לבן. קל הרבה יותר ליהלומנים לשווק יהלומים, כאשר הם כבר מעוצבים על טבעת  למשל. מהיהלומנים, לא נדרש לפתח קולקציה של תכשיטים, כי אם, הם עובדים בד בבד עם ייצרני תכשיטים וכך הם מזמינים תכשיט שיהיה מוכן לשיבוץ. מי שמעוניין לרכוש תכשיט מייצרן תכשיטים, וכל לחסוך את הפער בין היצרן לחנות שהוא מסתכם כמובן בכסף וכן, לעצב תכשיט על פי העיצוב האישי או לחלופין להביא ליצרן תכשיט ישן ולעצבו מחדש תוך שיבוץ של אבני חן נוספות או יהלומים. המידה המדויקת וההתאמה של התכשיט, יכולה להתבצע באמצעות יצרן התכשיטים, לוקח את המידה המדויקת של הטבעת, השרשרת או הצמיד ויכול אף לייצר סט מעוצב של תכשיטי יוקרה ייחודיים שיגרום לגאווה למי שיענוד אותם. תוכלו לקבל ייעוץ יעיל מיצרן התכשיטים לגבי מה מתאים למבנה האצבע, הגוף, צבע העור ועוד.

 

 

 

 

 

 

   .

 .

 

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב