דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מגיע לך: זכויות וחובות נשים בהריון ואחרי לידה בתחום הפנסיוני 

מאת    [ 13/10/2015 ]

מילים במאמר: 351   [ נצפה 4503 פעמים ]

הפנסיה מעניקה בראש ובראשונה את הזכות לפרוש בכבוד ובשלווה ממקום העבודה. במקרים של אובדן כושר עבודה (נכות) ומוות (ביטוח חיים / שארים), היא נותנת הגנה המאפשרת שקט כלכלי ונפשי למבוטחים. נשים, שהן באופן טבעי גם בעלות זכויות פנסיוניות הנוגעות לתקופה שאחרי ההריון, כלומר בחופשת לידה, בחזרה במקום עבודתן או בבית, חייבות להתייחס אליהן בתשומת לב מרבית במטרה לשמר זכויות אלה.

חופשת לידה – התקופה בה העובדת מקבלת דמי לידה: המעסיק מחויב להעביר את כספי התגמולים והפיצויים לביטוח המנהלים או לקרן הפנסיה, בדיוק כפי שהיה בזמן שעבדת. על העובדת להחזיר למעסיק את חלק העובד בכספי התגמולים (בדרך כלל התחשבנות זו מבוצעת מיד עם חזרת העובדת למקום העבודה). העובדת חייבת לוודא שהליך זה מבוצע למען יישמרו זכויותיה הפנסיוניות.

חופשת לידה – תקופת החופשה ללא תשלום: בתקופה זו צריכה העובדת לפנות לסוכן הביטוח המטפל בתיק הפנסיה שלה אצל המעסיק, ולהגיע  איתו להסדר תשלום של הפוליסה/הפנסיה שלה. התשלום הינו נמוך, כיוון שמדובר בתשלום על המרכיב הביטוחי בלבד שמטרתו ליצור רצף ושימור זכויות ביטוח.

חזרה למקום העבודה: רצוי לקבוע פגישה עם סוכן הביטוח המטפל בתיק הפנסיה במקום העבודה לצורך התאמת ההסדר הפנסיוני לסטטוס המשפחתי החדש שלך. אם בעבר המצב המשפחתי של העובדת היה "נשואה", וכעת הוא עודכן ל"נשואה + ילד" , נדרשת התאמה ועדכון מוטבים של ביטוח חיים / ביטוח שארים, כיוון שהצרכים של המשפחה משתנים, וחשוב להגן עליה.

לא חוזרת לעבודה: במקרה שעובדת החליטה לא לשוב למקום עבודתה לאחר חופשת הלידה, עליה לפנות לסוכן הביטוח המטפל בתיק הפנסיוני שלה לצורך הסדרת הפוליסה / פנסיה כמו בכל סיום עבודה.

קרן השתלמות: מתנהגת כמו תוכנית חיסכון במקרה של אי העברת תשלומים, כלומר אם לא מעבירים אליה כסף, לא נצבר כסף, אך אין זכויות שעלולות להיפגע (הותק לצרכי משיכה ממשיך)

עצמאית: כל הנכתב על נשים שכירות נכון גם לגבי עצמאיות. ההבדל היחיד הוא שהאישה העובדת כעצמאית היא גם העובדת וגם המעסיקה. חשוב לזכור שבמקרה של עצמאית אם לא תדאגי לעצמך, אף אחד אחר לא יעשה זאת בשבילך ולכן יש חשיבות גדולה לשימור הזכויות שלך ולהעברת תשלומים מינימליים לצורך כך.

אם הינך בהריון, מומלץ בחום לא להזניח או לדחות נושא זה. הקדישי זמן קצר לטובת בירור הזכויות הפנסיוניות שלך במחשבה לטווח רחוק ובמטרה להגן על משפחתך.

 

המאמר נכתב ע"י איריס פדר - נהול ותכנון פנסיוני


ליצירת קשר: נייד - 0528-396936 מייל iris01708@gmail.com




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב