דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


השיפורים שהוכנסו במצלמות (הקדמית והאחורית) באייפון 6S לעומת אלו שבאייפון 6 

מאת    [ 13/10/2015 ]

מילים במאמר: 672   [ נצפה 2069 פעמים ]

בסוף ספטמבר 2015 החלה חברת אפל למכור את האייפון 6S. בין שאר השיפורים נעשו גם שינויים ושיפורים במנגנוני המצלמות הקדמית והאחורית. במאמר זה אסקור את שינויי החומרה והתוכנה שנעשו ואת משמעותם עליך - הצלם.

אחד השימושים הנפוצים ביותר בין משתמשי האייפון הוא צילום. צילום קדמי קבוצתי בדרך כלל (Selfie), וצילום במצלמה האחורית: צילום וידיאו וסטילס. כאמור, האייפון 6S ואחיו הגדול יותר (אייפון 6S Plus) ביחד עם גרסה 9 של מערכת ההפעלה של אפל (IOS9), מביאים אבולוציה נוספת במצלמות המובנות. 

השיפור המשמעותי הראשון הוא הגדלת מספר הפיקסלים הן במצלמה האחורית (12 מגה-פיקסל לעומת 8 מגה-פיקסל), והן במצלמה הקדמית המשמשת בעיקר לצילומי סלפי: 5 מגה-פיקסל לעומת 1.2 מגה-פיקסל באייפון 6. יש ויכוח עתיק יומין בין צלמים ואנשי טכנולוגיה הקשורים לעולם הצילום, האם הגדלת מספר הפיקסלים באמת משפרת את איכותה הסופית של התמונה המתקבלת. ההגדלה המשמעותית בכמות הפיקסלים במצלמה הקדמית של האייפון 6S ניכרת גם לעיין בילתי מקצועית, והשיפור כאן הוא משמעותי ביותר. במצלמה האחורית לעומת זאת - הסיפור קצת מורכב יותר. הסיבה - הגדלת כמות הפיקסלים בעוד שגודלו הפיזי של הסנסור נשאר דומה - משמעה בעצם הקטנת כל פיקסל, מה שבעצם גורם לכך שכמות האור הנקלטת על ידי כל פיקסל ופיקסל - יורדת!

לעומת זאת, היתרון המצופה בהגדלת כמות הפיקסלים - היא תמונות חדות יותר ונאמנות גדולה יותר למקור המצולם. כמו כן - מאחר ומצלמת האייפון איננה מכילה (בינתיים...) זום אופטי, הרי שהגדלת כמות הפיקסלים מאפשרת בעצם לצלם לעשות שימוש מעשי קצת יותר בזום הדיגיטלי בעת הצילום או לאחריו - בעת העריכה (CROP).

שיפור מסויים ניכר ביכולת המצלמה החדשה להתמודד עם תחום דינמי רחב יותר (הבדלים משמעותיים בין אזורים מוארים וחשוכים בתמונה).

במבחן התוצאה, בתנאי תאורה זהים הייתי אומר בזהירות רבה שהצלם הממוצע לא יבחין בשיפור כלשהוא בתמונות סטילס המצולמות במצלמה האחורית של האייפון החדש (6S) לעומת קודמו - האייפון 6. 

שינוי אחר - מסך הרטינה המשוכלל של האייפון 6S משמש גם כפלאש בעת צילום עם המצלמה הקדמית! זהו מסוג הדברים שעצם הצגתם גורמת למחשבה של "איך לא חשבו על זה קודם" ... אכן שינוי חכם שבוודאי ימצא דרכו למצלמות נוספות בעולם מצלמות הטלפונים.

שינוי מעניין נוסף: "תמונה חייה" (Live Photo). זה למעשה אופן צילום הנועד לעצמים נעים, כמו ילדים למשל. האייפון יצלם בעצם וידיאו קצרצר: 1.5 שניות לערך לפני הלחיצה, ו-1.5 נוספות מיד לאחריה, כולל אות השמע הנלווה, אך בקצב נמוך של 15 תמונות בשנייה. יש לזכור כי צילום של 3 שניות מחייב החזקה של האייפון יציב לחלוטין במשך כל זמן הצילום. כמו כן צילום כזה יגזול הרבה יותר מקום מהזכרון הפנימי של האייפון. אין לפיכך טעם להשתמש באופן צילום זה בעת צילום עצמים דוממים לחלוטין. מאידך כאמור - בעת צילום ילדים, מכוניות, חיות, ספורט וכו', תקבל סרטון וידיאו קצרצר המביא "חיים" לתמונה הבודדת. אופצייה מעניית שתאפשר יצירתיות למתעניינים.

שינוי בצילום וידיאו: צילום ברזולוציה של 4K, או במילים פשוטות: פי 4 מצילום HD!  גם כאן הרזולוצייה הגבוהה מאפשרת שימוש בזום הדיגיטלי בצילום וידיאו מבלי לרדת לאיכות לא קבילה בצילום הוידיאו. וכן - אפל הוסיפה (באייפון 6S Plus בלבד) ייצוב אופטי גם לצילום הוידיאו מה שיביא לצילום וידיאו איכותי ביותר במצלמת האייפון. מדהים!

לבסוף – 3D Touch או Force Touch. זהו שינוי שאינו קשור ישירות למצלמת האייפון, אך בוודאי ישפיע גם על השימוש בה, ועל האפליקציות הקשורות, כמו למשל אינסטאגרם, או תוכנות עריכת תמונה שונות. מסך האייפון 6S רגיש גם לעוצמת הלחיצה. כך שבעצם במצב כלשהוא ניתן יהיה להגביר את עוצמת הלחיצה, וה-APP הספציפי יעלה אופשרויות נוספות (בדומה ללחיצה על המקש הימני של העכבר ב- PC). באפליקציית התמונות המובנית באייפון – לחיצה חזקה מעלה 3 אפשרויות: חיפוש, סימון תמונה בסימן לב ("אהבתי") ושיתוף. לא ארחיב את התיאור כאן כי כאמור השינוי איננו קשור ישירות למצלמת האייפון, וכמו כן תלוי ביישום שיבחרו מהנדסי התוכנה של כל אפליקציה לממש.

לסיכום – האייפון החדש ממשיך במגמת שיפור המצלמה. גם החומרה וגם תוכנות הצילום, העריכה והשיתוף ממשיכות להתקדם בקצב מדהים. מצלמת האייפון שהיא כבר מזמן המצלמה הנפוצה בעולם ממשיכה להתקדם טכנולוגית, מוסיפה מיליונים של אנשים למעגל הצלמים, ומיליארדים רבים של תמונות למאגר הזכרון הקולקטיבי של האנושות!

לשאלות, הערות, קריאה נוספת, מדריכי צילום ובלוג בנושאי צילום אתה מוזמן לאתר שלי. אשמח אם תירשם באתר לקבלת טיפים ולמאמרים איכותיים נוספים.

אריק איל 

 

אריק איל - צלם ותיק ואיש הייטק, מומחה בצילום, ובטכנולוגיה של הצילום. בעל אתר מדריכי צילום באינטרנט


http://www.onlinephotoguides.com


contact@onlinephotoguides.com




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב