דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


צעידה - זה כל הקסם 

מאת    [ 07/10/2015 ]

מילים במאמר: 437   [ נצפה 2606 פעמים ]

 

"Walking is the world's oldest exercise, and today's modern medicine"

Johnny wowk

 

אורח החיים המערבי, מוביל אותנו לבלות שעות ארוכות בישיבה, ובחוסר תנועה. אנחנו קמים בבוקר, ומתיישבים לשתות קפה ולאכול. רובנו יושבים בעבודה: אנשי משרד, היי-טק, נהגים. חוזרים הביתה ומתיישבים לאכול ולצפות בטלוויזיה/מחשב, ונשכבים במיטה לשנת לילה.  תראו לי עוד בעל חיים בטבע (חוץ מעצלן), שמעביר את מרבית יומו מבלי לזוז.

הישיבה הממושכת גורמת לבעיות ולכאבים גופניים ונפשיים כאחד. הישיבה מקצרת ומנוונת את השרירים, וגורמת להאטת העבודה של מערכות נוספות בגוף (עיכול, לב-ריאה, זרימת הדם). יחד עם זאת, גם מגיע הקושי הנפשי שכרוך בלהיות רוב היום בתוך מבנה סגור, והקושי הנפשי שנלווה לעובדה, שכל מאמץ פיזי קל ביותר גורם לקוצר נשימה ולקושי.

בשנים האחרונות חל שיפור במודעות לגבי הנזק שנגרם מישיבה ממושכת. בארצות הברית נטבע המונח "מחלת ישיבה" – "sitting disease". זו עדיין לא מחלה מאובחנת רפואית, אך מחקרים שיצאו משם בשנים האחרונות מגלים שבין 50% ל 70% מהאנשים הבוגרים מבלים למעלה מ – 6 שעות ביום בישיבה. המחקרים הוסיפו והראו כי צימצום שעות הישיבה בחצי (3 שעות בלבד), מאריך את תוחלת החיים בשנתיים!  הנתונים נלקחו מ -  "The National Health and Nutrition Examination Surveys".

ישנה מגמה הולכת וגוברת של עיסוק בפעילות גופנית בשעות הפנאי – ריצה, רכיבת אופניים, שחיה, חדר כושר ומשחקי כדור. כל הפעילות לעיל דורשת זמן, אך גם דורשת כסף: קניית אופניים, מנוי לחדר כושר ולבריכה וכדומה.

אך ישנה דרך פשוטה וזולה לעסוק בפעילות גופנית, והיא הצעידה. זוג נעליים טובות ולצאת לצעידה בשכונה.  45 – 60 דקות כמה פעמים בשבוע, ואתם דואגים לתחזוקה מעולה לגוף. חשוב לציין שאם המטרה שלכם היא גם להוריד במשקל, צעידה בלבד לא תביא את התוצאות הרצויות. לשם כך יש לשנות את התזונה, ולעסוק בפעילות אירובית אינטנסיבית יותר מצעידה.

הצעידה עצמה יכולה להשתנות בעצימותה – פעם מהר יותר ופעם לאט. תוואי השטח יכול להשתנות בין צעידה לצעידה. ניתן לצעוד במישור, בעליות וירידות, בחוף הים, בטבע, או בשכונת המגורים.

בזמן הצעידה, שרירים רבים נכנסים לפעילות. שרירי הרגליים שנושאים ברוב הנטל, שרירי הבטן והגב עובדים כדי שנישאר זקופים, שרירי הידיים והכתפיים עובדים, כשאנו מניעים את הידיים בזמן הצעידה, ואפילו שרירי הצוואר עובדים, כשהם שומרים את הראש זקוף. מעבר למערכת השרירים שעובדת בזמן הצעידה, גם מערכת הדם מזרימה את הדם בצורה יעילה יותר. המפרקים זזים ומשפרים את פעולתם, מערכת הלב – ריאה פועלת בצורה מאומצת יותר מפעולתה בזמן מנוחה/ישיבה.

ישנן גם השפעות נפשיות לפעילות גופנית, כשהחשובה בניהן היא היציאה מהבית אל הבחוץ, בין אם צעידה בשכונה ובין אם צעידה בטבע. היציאה מארבע קירות ואור מלאכותי, אל השמיים הפתוחים, ואור השמש, משפיע ישירות על מצב רוחנו, ומשפר אותו פלאים.

אל תתעצלו – צאו ותצעדו!

בועז דקל - מטפל רב תחומי עיסוי רקמות עמוקות עיסוי ספורטאים עיסוי שוודי דיקור סיני קניזיו-טייפינג http://www.boazdekel.co.il מרצה לקבוצות בנושא רפואה משלימה.מעביר סדנאות לקבוצות בעיסוי צוואר ראש ופנים.  בעל קליניקה בחיפה.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב