דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


תכנון מטבח - מיתוסים נפוצים 

מאת    [ 24/09/2015 ]

מילים במאמר: 755   [ נצפה 2142 פעמים ]

בעת תכנון מטבח חדש או שיפוץ מטבח קיים, רצוי ומומלץ לשמור על ראש פתוח וללמוד כל מה שאפשר - בסופו של תהליך, זה בהחלט ישתלם. להלן מספר מיתוסים נפוצים על תהליך התכנון ותוצאותיו:

"אפשר להוסיף בקלות בשלב מאוחר יותר" - התכנון הטוב ביותר הינו לקחת בחשבון מראש ולהוסיף את כל המאפיינים של המטבח כבר בשלבי התכנון ו/ או החידוש, ולא בשלב מאוחר יותר. כך לדוגמא: גם אם אינכם חושבים כעת על התקנת מסך טלוויזיה שטוח בחלל המטבח או אם אין כרגע ברשותכם מתקן מים, הדבר הטוב ביותר הינו להתכונן להתקנה עתידית של אלה ולתכנן נקודות חשמל, תקשורת ומים, ולשמור על האפשרויות פתוחות. כמו כן, מכיוון שהמטבח אמור לשמש אותנו במהלך שנים רבות, רצוי לבחון את כל הפתרונות הארגונומיים הקיימים, כגון: מגירות נשלפות, מדיח כלים בסגנון מגירה וכו?, שכן גם אם הנכם צעירים ובכושר כרגע, תוספות אלה בהחלט יוכיחו את עצמן אם חלילה תפתחו בעיות ניידות בהמשך הדרך. כך או כך, אם אתם מעדיפים להתמודד עם תכנון המטבח בשלבים - היבט אחד או אזור ספציפי בכל פעם - וודאו לתכנן בקפידה, כך שהכל ישתלב בהרמוניה סגנונית ותפקודית כאשר המטבח יהיה סוף סוף שלם.

"אין לי כל כך הרבה דברים" - בין אם נרצה או לא, במטבח גלום פוטנציאל עצום לבלגן בשל ריבוי הפריטים המאוחסנים בו, וזו הסיבה שמרחב מספיק לאחסון הוא חיוני מאוד. כיום, בניגוד לעבר, מקובל לתכנן את חלל המטבח פתוח אל חלל המגורים, ומשמעות הדבר הינה מחסור יחסי בארונות אחסון עליוניים. לפיכך, חשוב להקפיד על איזון בין פונקציה לסגנון.

"יותר גדול יותר טוב" - חלל המטבח שלכם גדול ויש לכם צורך במטבח גדול, אבל אז אתם מוצאים את עצמכם הולכים בלי סוף הלוך ושוב ממכשיר אחד למשנהו. במצב כזה, ועדיף בשלבי התכנון, לשקול הוספת כיור משימה לצד המקרר או על אי מרכזי בכדי להפחית את הצורך לחצות מרחקים אלה. אין ספק שתוספות כאלה משמעותן עלויות נוספות, ואם התקציב שלכם מוגבל כדאי בהחלט לשקול לתכנן מטבח קטן יותר. עדיף ונעים יותר לארח אנשים במטבח קטן ויעיל ?ללא טראומה?, מאשר במטבח גדול ומתיש.

"אני לא צריך מעצב" - לא כל פרויקט תכנון מטבח דורש מעצב, אבל רבים מאיתנו זקוקים למישהו שיעזור לנו לראות את התמונה הכללית ויפקח על ביצוע העבודה. שכירת שירותיו של אדריכל או מעצב אכן כרוכה בעלות לא קטנה, אך בטווח הארוך מדובר בחסכון של כסף וזמן. גם אם יש לכם תמונה ברורה מאוד של מה שאתם רוצים, אל תחסכו בהוצאה על שירותיו של מעצב שכן זה יכול לממש את החלום שלכם על הצד הטוב ביותר. תכנון נכון ויעיל של המטבח שלכם ותיאום בין כל בעלי המקצוע השונים המעורבים בבניית המטבח שלכם על ידי מעצב ישמרו על הפרויקט שלכם במסגרת הזמן והתקציב שלו, יחסכו לכם כסף מיותר ובעיות מיותרות ובעיקר ישמרו על השפיות שלכם.
 

"כן, זה יתאים" - מ"ר זה מ"ר, לא פחות ולא יותר, ועיגול פינות במקרים כאלה ישיג בהכרח תוצאות הפוכות. אל תנסו לבצע אצלכם במטבח כל מה שפופולרי ללא כל מחשבה ביחס לשאלה האם הדבר יכול לעבוד בשטח. הנטייה שלנו היא לשכוח את המגבלות הפיזיות שלנו, אך יש לשים דגש מיוחד על רוחב המעברים. גם אם אתם מאוד רוצים אי מרכזי במטבח שלכם, וודאו שישאר מספיק מקום להשתמש בדלפק ובארונות שמאחוריו. כנ?ל לגבי מעברים לפני מכשירים חשמל, כגון: מדיח כלים או תנור אפייה. אם ישנו מעבר צר מידי, רוב הסיכויים שתשארו תקועים אם מישהו אחר בדיוק פתח את הדלת של אחד מהמכשירים האלו, והמעבר יתאפשר רק לאחר סגירת הדלת. במהלך הזמן, התנהלות במטבח כזה תהיה מעיקה.

"אני רוצה כמו שלה" - זה מאוד מפתה לעקוב אחרי המגמות האחרונות, אבל זה משתלם יותר להיות מעשי. האם סוג הגימור של ארונות המטבח של החברים שלכם באמת מתאים לאורח החיים שלכם? האם אתם בטוחים שלא יימאס לכם מצבע הגרניט הפופולרי? האם המטבח ?המשוגע? שהופיע במגזין מבריק באמת יכול לעבוד בבית שלכם? בהתחשב בהיקף ההשקעה של בניית מטבח או חידוש אחד קיים, עדיף לשקול כל החלטה בזהירות. קל מאוד להיסחף אחרי מטבח שראינו אצל מישהו אחר בבית או באולם תצוגת המטבחים, ואז לקבל החלטות שלא בהכרח טובות עבורנו. במהלך שיפוץ בית, לרוב המטבח יהיה החלל הראשון שמקבל התייחסות, ואז הוא גם יכתיב את הצבעים והסגנון לשאר הבית. חשוב מאוד לקחת בחשבון לא רק סגנון, אלא גם אורח חיים ובעיקר לוודא שהמטבח החדש שלכם לא רק נראה יפה אלא עובד טוב ביחס לדרך שבה אתם חיים.
 

תכנון ועיצוב של כל חלל וחלל בבית הינו מיזם מאתגר באופן כללי, אך תכנון ועיצוב מטבח מציב אתגרים מיוחדים משלו בפרט. מבחר עצום של סגנונות, חומרים וטכנולוגיות מחייבים אותנו לקבל החלטות שתהיינה קבועות לאורך זמן, וכאשר מדובר בלב ליבו של הבית זה לא עניין של מה בכך. חישבו היטב לפני קבלת החלטות, שכן לעיתים טעויות עלולות לעלות לנו ביוקר. 

\"דמיון הוא תחילת היצירה. אתה מדמיין את מה שאתה רוצה, אתה רוצה את מה שאתה מדמיין, ולבסוף, אתה יוצר את מה שאתה רוצה.\" (ג\'ורג\' ברנרד שו)
ארויה ימית
אדריכלות, עיצוב פנים והדמיות תלת מימד
/>info@yamita.co.il
050-2320766
http://www.yamita.co.il/




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב