דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מה צריך לקחת בחשבון לפני שסוגרים עם עורך דין 

מאת    [ 24/09/2015 ]

מילים במאמר: 481   [ נצפה 2692 פעמים ]

בשנים האחרונות אנחנו רואים עלייה חדה ברמת התביעות המשפטיות שאזרחים מגישים בבתי המשפט בעזרת עורכי דין. עלייה זו מתבטאת כמעט בכל מישור שהוא ומוכיחה ש"המשפטיזציה" בישראל איננה פוסחת כמעט על שום תחום.

אך לפני שאנחנו ממהרים ללכת לבית משפט ולתבוע את הצד שכנגד, עלינו לחתום הסכם עם עורך דין, זאת אחרי שבחרנו עורך דין מומלץ, רצוי מאוד שיהיה זה עורך דין מהאזור שלנו, כך למשל אם אנחנו תושבי הצפון אזי רצוי שנבחר עו"ד מומלץ מהצפון שייצג אותנו במשפט ובכן בכל התהליך שלפניו.

הסכם עם עורך דין הוא חיוני לשני הצדדים, מבחינתנו חשוב לדעת בדיוק מה אנחנו מקבלים ממנו וכמה זה עולה לנו, מבחינתו זה חשוב לדעת מה טווח הסמכויות שלו, מה הוא יכול לעשות ומה לא, כמה שעות הוא אמור להשקיע בכך וכמה הוא מרוויח מזה. חשוב להדגיש שאת כל הפרטים אודות הסכם העבודה ביניכם יש לקבל כבר בתחילת הדרך, אך שאתם מספרים לו על המקרה והוא מנתח מה הוא יכול לעשות בשבילכם.

בפגישה זו עליו גם לומר לכם אם הוא חושב שהתיק שלכם גדול עליו או דורש ממנו יותר מדי זמן עבודה והוא איננו יכול להשקיע בו. כמו כן עליו להציג בפניכם את הסיכויים שלכם לנצח או אם עדיף לכם ללכת לעסקת טיעון או לוותר, במקרה ואתם התובעים בתיק.

כיצד בנוי הסכם עבודה עם עורך דין

הסכם עם עורך דין כולל בתוכו 3 חלקים עיקריים.

בחלק אחד קובעים מה הם תחומי האחריות של העורך דין. כלומר מה עליו לעשות, אילו שירותים הוא מעניק, מה אתם מקבלים ממנו. בהסכם יצוין גם מה לא כלול בו. השפה של ההסכם צריכה להיות פשוטה וברורה על מנת למנוע אי הבנות בהמשך.

בחלק השני של ההסכם יצוין שכר הטרחה של העורך דין. יקבע כיצד יתבצע התשלום, האם התשלום ייעשה על פי זמן תקופת הייצוג, שעות עבודה כפי שהעורך דין מדווח עליהן, תשלום גלובלי או אולי אחוז מערך הנכס או שווי העסקה (פופולארי במקרה של מכירת נכסים או ביצוע עסקאות גדולות).

לכל עורך דין יש מחירון מסוים על פי הוא עובד, אך הוא מדובר על סכומים שנתונים למו"מ. חשוב להבהיר שאם לא קיים סעיף על שכר טרחה, אזי שהעניין עלול ליצור בעיות עבור שני הצדדים. בחלק זה של ההסכם יש גם לקבוע האם השכר מתייחס רק לחלק מההליך המשפטי או שמא גם לחלקים שייגזרו ממנו בהמשך.

החלק השלישי של ההסכם הוא יותר כללי, כאן אנחנו מדברים על סעיפי חסינות, סעיפי ביטוח (יש לוודא שלעורך דין יש ביטוח אחריות מקצועית כך אם הוא או צוותו מתרשלים בעבודתם, הוא יוכל לפצות אתכם על הנזקים שנגרמו לכם כתוצאה מכל), סעיפי גילוי נאות ואתיקה .

חלק זה גם יכלול ייפוי כוח שאנחנו מעניקים לעורך דין לטפל בעניינו, ללא סעיף זה הוא לא יוכל לבצע שום פעולה בשמנו. חשוב לשים לב שסעיפי ייפוי מתירים לעורך דין להתפשר ללא ידיעתנו. על כן יש לשים כל פרט בחלק זה כמו בפרטים אחרים בהסכם, על מנת שלא נהיה מופתעים מהכתוב בו ומההשלכות בו. 

www.nb-adv.com


ניב בדריאן,


עורך דין מנהריה


niv@nb-adv.com




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב