דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


חייבים לשנות מדיניות או מדינת ישראל נחזתה בתנך 

מאת    [ 20/09/2015 ]

מילים במאמר: 1373   [ נצפה 1932 פעמים ]

אחת הבעיות שיש לנו כאומה, היא חוסר האמונה שיש לנו במה שיש לנו. הבעיה העיקרית הזו, נובעת לעניות דעתי מהגישה של ה"ממסד הרבני" שהחדיר לנו לתודעה כי מדינת ישראל הוקמה באופן מדיני ואין לה שייכות כלל לתחום הרוחני.
כלומר הגישה שהשתרשה היא דווקא גישתם של "החרדים" שרואים במדינת ישראל החילונית כ"תועבה" ומציגים ע"י כך את חוסר אמונתם הבסיסית באל עצמו.
התוצאה של גישה זו, היא התנהלות ה מדינית שלנו - שמנוגדת לעתים להיגיון הביצועי ואינה עולה בקנה אחת עם המהות האמתית והיא האמונה שמי שהביא אותנו עד כה הוא בעצם המניע ולא בזכותנו או בזכות "החרדים" שאינם רואים כלל בגלל שכבות רבות של סייגים את האמת גם כשהיא מונחת מול עיניהם. הרי נאמר כבר ביחזקאל טז', פסוק ס', וזכרתי אני את?בריתי אותך בימי נעוריך והקמותי לך ברית עולם? מה לא ברור במילה ברית עולם, זוהי ברית לא מותנית, אומנם בגין עוון מקבלים עונש אבל לא מבטלים את הברית.
על מנת להדגיש את הדברים הללו, מוצעת להלן רשימה של נבואות משנת 1948. נבואות אלו התקיימו בדיוק כפי שכתוב בתנ"ך ובדיוק כפי שהובא ע"י הנביאים השונים. כבר בראשית הדברים, ראוי לציין שתי עובדות שלמרות כל הציניות שלנו אין להן אח ורע בעולם - מעולם לא הצליח אף עם שהיה נפוץ בכל רחבי הגלובוס לחזור ולהקים מדינה ריבונית לא לאחר 100 שנה כל שכן לא לאחר 2,000 שנה. עובדה שנייה, למרות שעשו ניסיונות רבים להחיות שפות מתות, אף שפה מתה לא הצליחה לחזור לתחייה למעט השפה העברית.
כך, התוצאה הבלתי נמנעת של כך היא שיש להתייחס ברצינות לנבואות העתידיות לבוא ולא לחשוש מכלום כולל מעימותים מדיניים עם כל העולם כי רק כך בסופו של דבר ניישר את דרכנו ונבוא אל המנוחה ואל הנחלה.
בתנ"ך ישנם סוגים שונים של נבואות, נבואות המוצגות במילים, נבואות במספרים ואף נבואות המציבות לוחות זמנים. הכל בכפוף להקשר המקראי. להזכירכם, בתוך הפרשנות העתיקה של התנ"ך ישנן ארבעה דרגות של הבנה אשר יכול האדם ליישם מלימוד התורה. דרגות אלו של פרשנות, המכונות "פרדס" אינן נזכרות באורח ישיר אלא מתבררות כדפוס שיטתי בכתבים ובנבואות ובברית החדשה
הדרגה הראשונה, הפשט מתורגם לפשוט המשמעות הישירה, רוב האנשים עוצרים כאן ואינם מחפשים עמוק יותר. למעשה מה שמתגלה בתורה עשוי להיות תוצאה של דבר מה שאינו בכתובים באופן מילולי ובוטה, האדם חייב לגלות באמצעות הסתכלות עמוקה יותר.
הדרגה השנייה, הרמז זהו במשמעות של "רמזים" בעלי עומק (אלגורי: מוסתר או סמלי) כלומר מעבר למובן המילולי, רמז פשוטו כמשמעו . ברמה זו, הקורא מתחיל להבין שמילים מסוימות מכילות הרבה יותר משמעות מאשר נגד החלקים מילוליים שלהם.
הרמה השלישית, הדרש פירושו לשאול לחפש לדרוש משמעות ומדרש השוואתי, כפי שנמסר במקרים דומים, נקראת גם "מדרש". זוהי הוראה או הצגה של היישום של הפשט ושל הרמז במקרים מסוימים זה יכול להיחשב דומה ל" דרשה "
הרמה האחרונה זה הסוד או המשמעות האזוטרית / המיסטית, כפי שנמסר בהשראה או בהתגלות. סוד פשוטו כמשמעו "נסתר" בעברית.
שליש מהתנ"ך מיוחס לנבואה - זהו הספר הקדוש היחיד בעולם שלא חושש להציג נבואות על אירועים לפני שהתקיימו. כך, למרות כל מסעות הנגד של "מומחים" שמנסים להציג את התנ"ך כספר רגיל, כל פעם מחדש מתגלה דבר מה שמעמיד את אותם "מומחים" באור הכי מגוחך האפשרי.
אם נציג בטבלה את כמות הנבואות נמצא את הממצא הבא:
מהבריאה עד ליציאת מצרים התקיימו ב2,448 שנה 28 נבואות שונות;
מיציאת מצרים ועד לגלות בבל במשך 864 שנים התקיימו 50 נבואות;
מתחילת בית שני ועד לשנת 34 לספירה תקופת בת 644 התקיימו 167 נבואות שונות;
משנת 34 לספירה (צליבת ישוע) ועד למרד הגדול במשך 100 שנה התקיימו 35 נבואות;
משנת 134 לספירה ובכל תקופת הגלות הגדולה במשך 1,818 שנה התקיימו 24 נבואות בלבד;
משנת 1948 ועד היום במשך 67 שנים התקיימו 69 נבואות.
כך, אי אפשר להימנע מלחשוב כי הדברים אינם מקריים וכי ישנה יד מכוונת שכיוונה את הדברים עד היום ולכן היא תמשיך לכוון גם להבא. מאחר ואין היריעה מספיקה להכיל את כל הנבואות, נסתפק רק בנבואות שהוגשמו משנת 1948 והילך.
הנביאים טענו בשם האל כי מדינת ישראל תקום כמדינה !
אם ניקח את ישעיהו פרק יא' פסוק יא' נבין כבר מתחילת הדברים כי הגלות לא סופית וכי עם ישראל יקום מחדש כעם בארצו. בהמשך ספר ישעיהו פרק ס' פסוק ט' מצביעה על הבאת הגולים באוניות ארצה הרי כידוע הן המעפילים והן מרבית העולים עם קום המדינה הגיעו באניות בעיקר מאירופה ומצפון אפריקה.
הדבר המפתיע ביותר הוא הנבואה שישראל תשוב כאומה אחת ולא כשני אומות ישראל ויהודה- זאת אנו רואים בספר הושע פרק ב' ב' וכן בספר יחזקאל פרק לז' פסוקים, יח' יט' ו-כב'.
הנבואה המפתיע ביותר היא של ישעיהו פרק סו' פסוק ח' בו נקבע כי המדינה תוקם בהכרזה באותו יום - "מי-שמע כזאת, מי ראה כאלה--היוחל ארץ ביום אחד, אם-יולד גוי פעם אחת: כי-חלה גם-ילדה ציון, את-בניה" אכן כן מדינת ישראל הוקמה בו ביום ה' באיר תש"ח.
ספר דניאל פרק ט' פסוקים כד' עד כז' מהווה מקור השראה לרבים אפילו איזיק ניוטון הפיזיקאי הדגול בחן את הפרק הזה וחישב לפיו את הקץ - במשמעות של מתי יגיע המשיח. בהתאם לפרק זה ניתן לראות את "נבואת שבעים השבועות" כבסיס המהותי לחישוב זה. יש לזכור כי אחת הבעיות היא בהמרה
של לוח השנה הלועזי ללוח השנה העברי במיוחד כאשר לוח השנה הלועזי שונה.
הנבואה מתחילה מהצהרת כורש (פסוק כה') ובניית ירושלים ע"י עזרא ונחמיה, חורבן הבית עד הנגיד הבא (הקמת מדינת ישראל המודרנית). גם יחזקאל פרק ד' פסוקים ד' עד ו' מציעים את חישוב השנים עד להקמת המדינה. האל מבקש מיחזקאל לשכב על צד שמאל בעוון ישראל ולשכב על צד ימים בעוון יהודה. חישוב לוח הזמנים בהתאם לשנה העברית, מציע את התאריך של ה' באייר תש"ח כתאריך המדויק של הנגיד הבא. החישוב 390 ימי עוון של ישראל ועוד 40 של יהודה. יחד 430 ימים כל יום הוא סמל לשנה לכן הם 430 שנה - נפחית מזה 70 שנות גלות בבל לפי ירמיהו כה' יא' , שכן לא שינו טעמם והמשיכו לחטוא, נקבל 360 שנה של עונש. לפי ספר ויקרא (פרק כו' פסוקים יד', יז', יח') העונש יהיה פי שבע נקבל 2,520 שנים. חישוב השנים הללו מאז הצהר כורש מביא אותנו שוב לה' באייר תש"ח.
הושע פרק ג' פסוק ה' מציע כי המנהיג הראשון של מדינת ישראל החדשה יהיה בשם דוד ! ואכן ראש הממשלה הראשון הוא כמה מפתיע דוד בן גוריון! בראיון נשאל פעם דוד בן גוריון אם הוא מאמין בניסים אז הוא ענה בפשטות "אני יהודי" וכשהזהירו אותו מפעילות נגד רוסיה ונגד הערבים תמיד ענה "אני יהודי" זאת הייתה גדולתו והחלטותיו המדיניות נבעו מגישתו הנבואית !
ספר יחזקאל פרק לז' פסוק יא' מסביר כי שם המדינה החדשה יהיה ישראל ! ואכן רבות התלבטו המייסדים על איזה שם לקרוא למדינה ולבסוף ללא החלטה נקבע ישראל בדיוק כמו שיחזקאל ניבא! גם בנוגע ל"מגן דוד" כסמל המדינה נקבעה הנבואה בספר ישעיהו פרק יא' פסוק י' "והיה, ביום ההוא, שרש ישי אשר עמד לנס עמים, אליו גוים ידרשו; והיתה מנחתו, כבוד" אנו זוכרים את הויכוח על דגל המדינה והמעתו של הרצל ולבסוף נקבע הדגל כטלית עם מגן דוד - שורש ישי עומד לנס עמים!
מפתיע לא פחות היא הנבואה שנחזור לארץ כנען, לא לאוגנדה הרי הדברים כתובים הן בירמיהו פרק ל' פסוקים ב' וג' והן ביחזקאל פרק לז' פסוק יב'.
בהמשך ירמיהו פרק טז' פסוקים יד' טו', הטוען כי שיבת ציון השנייה תהיה גדולה יותר מיציאת מצרים. או מיכה פרק ד' ח'-ט' המציע ממשלה ולא מלוכה כשיטה ההנהגה של ישראל החדשה. מעבר לכך, ירמיהו פרק לא' פסוק לג' כולם ידברו עברית מהקטן לגדול.
ירושלים עיר מחולקת עם קום המדינה והמדינה תקום ללא ירושלים מתוך זכריה פרק יב' א'-ז' ובאותם הפסוקים יחד עם ישעיהו מא' מדינת ישראל תהיה בעלת כוח צבאי משמעותי. אפילו את מציאת של מגילות ים המלח בשנת 1949 מוזכר בנבואה מתוך ישעיהו כט' פסוקים א'-ד'.
מדינת ישראל תוקם ע"י ארבע חרשים זכריה פרק ב' א'-ד'. למעשה מדובר על ארבע כוחות אשר יהרסו את ישראל ואת יהודה, מצרים שמעבידה את ישראל, אשור שמחריבה את ישראל ומגלה אותם, בבל שמחריבה את יהודה ורומא שמחריבה את יהודה בפעם השנייה. לאחר שיבת ציון השנייה כמו שמבטיח עמוס בפרק ט' יד' טו' לא תהיה גלות שלישית.
אפילו חילוניות המדינה החדשה מנבא יחזקאל בפרק לז' ז'-ח' ופסוק יא' הגולים חוזרים רק בבשר ללא הרוח (הדת) בדיוק כמו שגלות בבל חוזרת ומקימה ממלכה יותר חילונית.
את חזרתם של יהודי תימן "על כנפי נשרים" מנבא ישעיהו פרק מג' ג'-ז'.
יש לעשות מה שהאל מבקש מאיתנו לעשות והכל יהיה בסדר לא חשוב כמה מיליארדים הם וכמה מיליארדים יש להם ומה גודל התותחים שלהם נעשה את מה שהאל מבקש מאתנו והכול יבוא על מקומו בשלום. לא בכדי הוא שומר עלינו כבר חמשת אלפים שנה למרות המתייוונים, המינים, המלשינים ושאר עוכרי ישראל אנחנו עדין כאן כדי להישאר !

 


 

כלכלן התנהגותי מתמחה בתחום של התנהגות כלכלית של פרטים וארגונים. משמש כיועץ לארגון וניהול יעוץ ארגוני וליווי עסקי,יעוץ ותכנון תיירותי, הכנת תוכניות עסקיות, תכנון ואסטרטגיות עסקיות, תכנון וליווי של תוכניות הבראה ושיקום פיננסי, מערכות מידע שיווקי ומערכות ניהול איזו 9000, שיווק תיירותי, תכנון הדרכה, ימי עיון וקורסים במבחר ארגונים מגדלים שונים ובענפי פעילות מגוון. ייעוץ אסטרטגי, ארגוני וניהולי למפלגות ולגופים פוליטיים.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב