דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


השקעה בהשלמת הון עצמי - פרייבט אקוויטי 

מאת    [ 17/09/2015 ]

מילים במאמר: 437   [ נצפה 2659 פעמים ]

השלמת הון  ראשוני, פרייבט אקוויטי בעולם כולו נחשבת לאפיק סולידי יחסית,  אשר כאופציית השקעה מאפשר תשואות גבוהות ולעיתים גבוהות מאוד תוך קבלת אחיזה בדרגות שונות בערוץ ההשקה עצמו.

השלמת הון ? אקוויטי נולדה  עקב הצורך של בעל עסק , יזם או בעל פרויקט להשלים הון עצמי ראשוני בכדי לקבל הלימות הון ? מסגרת אשראי מהבנק או ממוסד פיננסי מלווה.

השלמות הון עצמי ראשוני (אקוויטי) למינוף פרויקטים.  

פעמים רבות יזמי פרויקטים שונים פונים לבנקים, למוסדות פיננסים, חברות פיננסים פרטיות, על מנת לקבל מימון וליווי פיננסי לפרויקט.

בניהול סיכונים לפרויקטים כחלק מתהליך המימון היזם נדרש על פי מדיניות הגוף המלווה להון עצמי בהיקף שנע בדרך כלל בן  20% ל- 50%. ברוב המקרים ליזם אין מספיק הון עצמי בהיקף הנדרש על מנת לקבל את ההלוואה. במצב זה הפרויקט עלול להיתקע, בכדי שהפרויקט כן יצא לפועל עליו לקבל מימון ממקורות אחרים לטובת השלמת ההון העצמי.

אחת הדרכים היא לגייס משקיעים. דרך נוספת היא פניה לחברה העוסקת בהשלמות הון. וזאת כדי שהיא תגייס משקיעים וכך תשלים את ההון העצמי הנדרש ליזם על מנת להתחיל בפרויקט ולקבל את הליווי הפיננסי. בכל מקרה, ישלם היזם חלק משמעותי מהרווחים בתמורה להשלמת הון זו ואילו המשקיעים והחברה שהשלימה את ההון ייהנו ברוב המקרים לראות את ההון המושקע והרווחים בחזרה רק בתום שלבי התקדמות מאוחרים בפרויקט ולעיתים מאוחר יותר ורק בסיומו ,וזאת בהתאם לתוצאות הפרויקט בפועל.  

עם זאת, המשקיעים והחברה יגבו את עצמם בביטחונות נאותים, כגון שעבוד שני על הפרויקט, ערבויות פיננסיות, נכסים, שיעבוד מניות החברה ויש גם אשר דורשים מושב בדירקטוריון של הפרויקט. התשואות הגבוהות הנהוגות בתחום זה מאפשרות טווח רגישות רחב מאוד ולמשקיעים בהשלמות הון עצמי, רמת בטחון גבוהה וסיכון נמוך. 

מדובר בדרך כלל  בהשקעה סולידית המציעה בטחון גבוהה למשקיעים ועל פי רוב תשואות גבוהות, התשואות הנהוגות בתחום השלמות ההון נעות בין 8% - 25% לשנה. ולעיתים אף יותר תלוי בפרויקט ובהלימות הון בפועל.

היקף הפעילות של השוק להשלמות הון בשנים האחרונות גדל ובכל העולם ולרוב מנוהל ע"י חברות ניהול נכסי הון - Asset Management או חברות המתמחות בניהול פרויקטים. לכל חברה הגנות שונות ודרך פעילות אחרת שנלמדה מניסיונה היא. חברות השלמת הון מקובל שיתמחו בתחום צר ובו יצברו ידע והבנת מנגנוני הביטחון הנדרשים.

החלטתם להיכנס להשקעה אצל חברה לפרייבט אקוויטי - השלמת הון, כדאי לוודא שמדובר בחברה ידועה ומוכרת, רמת הידע והמקצוענות, הדרך שחברה בוחנת פרויקטים, מי משרד עו"ד אשר מטפל בה, האם מופעל האפשרות לשרותי נאמנות באמצעות חברה חיצונית ובלתי תלויה, האם שירות ניהול השקעות פורטפוליו מבוצע ע"י בקר חיצוני.

היום בעידן אינטרנט ניתן לגולל בגוגל, בקלות לקבל מושג אודות פעילות החברה.

זכרו זו זכות לקבל הזמנה להשתתף בתכנית הקצאת הון פרטית ולא חובה, קיימות מעט חברות אשר מאפשרות למשקיעים להשתתף ולהצטרף לפעילות זו ואינה מתאימה לכל משקיע. לצד זה אופי הפעילות הוא סולידי ומאפשר ביטחון רב למשקיעים. 

רמי מיכאלי, מנכל זרוע השקעות של R.M.G. Capital Investments הבינלאומית, מומחה לניהול סיכונים פיננסים, השקעות וניהול עושר, אשראי ומימון בינלאומי.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב