דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


תכנון אדריכלי - השלבים לבניית תכניות אדריכליות 

מאת    [ 16/09/2015 ]

מילים במאמר: 373   [ נצפה 2906 פעמים ]

תהליך התכנון האדריכלי הנו תהליך עבודה שהתגבש במשך שנים רבות של ניסוי וטעייה של אדריכלים, מעצבי פנים, מפקחי בניה וכמובן בעלי פרויקטים של בניה. התהליך של התכנון האדריכלי התגבש לדרכי הפעולה הכי טובים בכדי לייצר תכניות אדריכליות איכותיות שמוסכמות על כל הגורמים המקצועיים ובשורה התחתונה עם הלקוח.

אדריכלים ומעצבי פנים עובדים אך ורק לפי השלבים הבאים של תכנון אדריכלי, ולכן, חשוב מאוד שאתם כלקוחות תהיו מודעים לצורת העבודה שלהם וכיצד אתם באים לידי ביטוי במהלך עבודת האדריכל או משרד האדריכלים שמבצע לכם את התכניות האדריכליות. חשוב להבין שהשלבים הללו נועדו בכדי לשמור על אחידות עבודה בין מעצבי הפנים והאדריכלים בישראל. השלבים של תכנון אדריכלי הם: 

 1. איסוף מידע רלוונטי לפני ההתחלה על העבודה של התכניות האדריכליות – בשלב זה האדריכל יבקר במתחם הבניה העתידי ויאסוף כל מידע רלוונטי שיסייע לבנות תכניות אדריכליות מקצועיות יותר. כאשר האדריכל אוסף את כל המידע הרלוונטי מאתר הבניה, כמו מאפייני הקרקע או התשתיות הציבוריות, הוא מונע אי התאמות של התכניות האדריכלות עם המצב הקיים בפועל ויכול מבעוד מועד להכין את התכניות האדריכליות כך שיתאימו בצורה טובה יותר לאתר הבניה.

2. התחלת עבודה על הקונספט האדריכלי – בשלב זה מעצב פנים יתחיל לעבוד על הרעיון העיצובי הכללי של עיצוב הבית או הדירה. בשלב זה אפשר לומר שמתחיל העניין היצירתי והמרגש ביותר. ניתן ממש לעבוד על קונספט שילווה את בניית הנכס ועיצובו, כמובן על פי דרישות הלקוח אך גם לפי חזונו של האדריכל. הקונספט שייבחר יהיה הבסיס לכל השלבים שבאים לאחר מכן וייצור דרך מפתח לכל הבחירות הבאות.

3. התחלה של יישום הרעיון האדריכלי – בשלב זה מתחילים לדבר בפועל על התכניות האדריכליות, לפי הקונספט שנבחר בשלב הקודם. האדריכלי, ביחד עם הלקוח, יתחיל לעבוד ממש על מה נדרש וגם יבצע שינויים בהתאם למשוב של הלקוח ובהתאם לדרישות נוספות שהלקוח מבקש. היישום הראשוני מאפשר לאדריכל להציג בפני הלקוח תכניות שניתנות לשינויים אך כבר יכולים להראות איזשהו ביטוי ראשוני אמיתי.

4. פיתוח והשלמת התכניות – לאחר שהאדריכל והלקוח הסכימו על התוואי המלא והמרכזי של התכניות ביישום הראשוני, הגיע הזמן של האדריכל ומעצבי הפנים לסגור את התכניות למפרט מלא וסופי. אשפר לומר שזהו שלב הגמר של התכניות, שבסופו נקבל תכנית אדריכלית סופית. כאשר אתם כלקוחות תקבלו את השרטוט האדריכלי המוגמר, כבר תוכלו לדמיין את הבית העתידי שלכם.

אופיר אדריכלים - מעצב פנים מקצועי ומנוסה




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב