דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


''שנהיה לראש ולא לזנב'' - בסימן ראש השנה - הקשר בין גרפולוגיה ואיך לא ליפול שוב למלכודת הדבש של עצמכם ? 

מאת    [ 08/09/2015 ]

מילים במאמר: 395   [ נצפה 2411 פעמים ]

 

כילדים לימדו אותנו תמיד: "תנסה שוב", "אל תכנע לקשיים", "רק כך בסוף תצליח"...

הידיעה הזאת והאמונה בעצמנו נכונה, אולם לצערנו, רק באופן חלקי. האמת היא שהמוח שלנו בנוי כמו מכונה כך שברגע שהוא למד וביצע פעולה כלשהי מספר פעמים היא הופכת להיות מעין ברירת מחדל. ומכאן שאנו חוזרים לרוב על אותן צורות תפקוד ואותן צורות חשיבה למען השגת המטרות, הרצונות והצרכים שלנו. ההתעקשות והחזרה על אותן הפעולות לא תמיד תורמת לנו להשגת המטרות שלנו ביעילות. פעמים רבות היא בעוכרינו וגורמת לנו רק לקבע ולשמר טעויות, בייחוד בסיטואציות מוכרות.

הפתרון האמיתי נעוץ דווקא בשינוי הגישה, אבל לצורך כך אנחנו צריכים להיות מסוגלים לצאת ולחשוב 'מחוץ לקופסא' ומסתבר שאין הדבר פשוט כלל וכלל.

למעשה, תורות האימון למיניהן מבוססות ומסתמכות על תאוריות מתחומי הפסיכולוגיה ההתנהגותית. הגישות הללו נועדו להקנות למטופל כלים שהם סוג של "חינוך מחדש" איך לפעול באופן שיקדם אותו ויאפשר לו התמודדות יעילה ובריאה יותר עם מצבים שונים ביומיום. המטרה היא לנסות ולהילחם בפחדים וחולשות, שלא נפעל על בסיס דעות מוקדמות, להימנע ממצבים שמקבעים ותוקעים אותנו כיום.

בכדי לאפשר מרחב פעולה גמיש ומתקדם יותר עלינו לאמן את המוח שלנו לצורות תפקוד נוספות. אבל ראשית, עלינו להבין את עצמינו טוב יותר, למה אנחנו פועלים כך, ולהעלות את רמת המודעות האישית.

הגרפולוגיה הינה כלי המאפשר לנו לקצר את הדרך עוד יותר, לפעול תוך העלאת רמת המודעות. באמצעותה ניתן לקבל כלים, "מראות", להתבונן בעצמנו ובאישיותנו באופן מהיר ואובייקטיבי ובזמן קצר יחסית.

הידע הגרפולוגי נסמך על נתונים מדעיים מובהקים ומשלב תיאוריות פסיכולוגיות מוכרות. דרך הגרפולוגיה ניתן לזהות רגשות, לאבחן אופן התנהגות של אדם בסיטואציות ובמערכות יחסים שונות, את תכונות האישיות והכישורים שלו וכן לזהות את החוזקות החולשות, ואת המעצורים שמנעו ממנו מלקדם עצמו ולהשיג את מבוקשו ומטרותיו עד היום. המנגנון להפקת תנועות הכתיבה נשלט על ידי מערכת העצבים המרכזית ומשתנה בהתאם לה. פעולת הכתיבה דורשת גם ויסות מתאם של זרימת הדם והנשימה המפוקחים על ידי מערכת מרכזים עצביים עליוניים במוח. מכאן שכל המערכת הנוירופיזיולוגית משתתפת בתהליך הכתיבה. ואמנם כל אחד מאיתנו מגיב באופן שונה לגירויים חיצוניים, רגש ותחושות הינם אישיים ובאים לידי ביטוי בעוצמות שונות בין אדם לאדם. מכאן שגם אף כתב אינו דומה למישנהו ועם זאת, נתון לשינויים בהתאם לחוויות השונות וההתפתחויות שעובר הכותב במהלך חייו.

כאשר אדם כותב התכונות המאפיינות אותו מוצאות ביטוי בכתב ידו. התמונה שמתקבלת מאפשרת לשפר את רמת המודעות העצמית ומהווה כלי הכוונה יעיל ומהיר לצורך השגת מכסימום פוטנציאל אישי ולהגשמת שאיפותינו.

לשאלות ופרטים נוספים הנכם מוזמנים להתקשר: 054-8108822

מיכל גורדון (MBA), גרפולוגית - מומחית בניתוחי עומק אישיותיים ובשוק העסקי. בעלת תואר ראשון בפסיכולוגיה, קרימינולוגיה וסוציולוגיה ותואר שני במנהל עסקים, התמחות בתקשורת. : http://www.michal-gordon.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 


מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב