דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


למה כדאי לנגן על פסנתר? 

מאת    [ 06/09/2015 ]

מילים במאמר: 389   [ נצפה 3027 פעמים ]

לא חייבים להיות נגני פסנתר דגולים על מנת ליהנות מכל היתרונות שיש לעולם הנגינה על מכשיר מופלא זה להציע לאנשים אשר מנגנים עליו בחדווה רבה.

בשנים האחרונות ישנו טרנד שבו נראה כי דווקא אנשים מבוגרים הם אלה אשר ניגשים אל שיעורי נגינה על פסנתר, ולא אלה הצעירים שההורים שולחים אותם לרכוש הכלה מוזיקלית. טרנד זה צמח הרבה בשל ההכרה של מחקרים רבים ביתרונות הבריאותיים שמספקת הנגינה על פסנתר לנגנים המבוגרים, בפרט עבור אלה שסובלים ממחלות כמו אלצהיימר, אפילפסיה ודיכאון.

 

לנצח את הזקנה

מסתבר כי הסוד לשמירה על הבריאות וחיים פעילים גם בגילאים מאוחרים מאוד הינה על ידי שמירה על גירוי מערכת העצבים תוך הקפדה על חיים פעילים ובריאים בצורה פיזית ונפשית.

ביצוע של שיעורי נגינה באופן קבוע יכולים להפעיל את הגירויים הנדרשים במוח ולהעלות את רמת האנרגיה בגוף. מכאן יכולה להיווצר האטה של תהליך ההזדקנות שממנו רוצים להימנע ככל הניתן, או לפחות לדחות את הקץ עד כמה שאפשר.

מסתבר שדרך גירוי של השמיעה נוצר מעין דיאלוג אשר מסייע לרכישה של תפקודים מוטוריים ויצירה של מודעות טובה למרחב, אל השפה ואל הזמן. גם שמירה על יציבה זקופה הינה מנת חלקו של דיאלוג חכם זה.

 

להתחיל לנגן בכל גיל

לימוד של נגינה על פסנתר יכול להישמע דבר די מאיים ומאתגר, במיוחד עבור אנשים מבוגרים שהראייה שלהם כבר לא במיטבה והגוף, בפרט הידיים אינן מספקות את היציבות הנדרשת לשם נגינה.

האמת היא שרוב האנשים מצליחים להתמודד עם קריאה של תווים אשר בין כה וכה אינם הדבר הכי חשוב בנגינה, אלא רק חלק מן הבסיס עליה נשענת הנגינה עצמה.

כאשר ישנה תשוקה אמיתית לנגינה על כלי מוזיקלי כמו פסנתר או אפילו אקורדיון, ניתן להגיע אל התוצאות ולייצר את ההנאה הנהדרת כאשר מצליחים להפיק צלילים ענוגים לאוזן בפעם הראשונה.

 

למצוא את מורה הדרך

ישנם אנשים אשר נטשו את לימודי הנגינה לאחר תקופה ארוכה ומחפשים אחר יצירה של חוויה אחרת מכל מה שהכירו בשיטת הלימוד של נגינה על פסנתר הקלאסית, שיכולה להיות נוקשה ביותר.

כדי להרפות מן הפחדים הישנים וליהנות מיצירה של נגינה נעימה על פסנתר שאינה בהכרח כה מדויקת, צריך למצוא מורה לנגינה אשר יעניק שיטת לימוד ידידותית למבוגרים נבוכים שעדיין אוחזים בפחדים משיעורי נגינה ישנים כאשר היו ילדים.

התוצאה תהיה חיבור נהדר אל אהבת הנגינה, יחד עם כל היתרונות הבריאותיים של גירוי כל אותם מקומות בגוף שישמרו עלינו מפני זקנה מוקדמת.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב