דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


נזילות דליפות בעיות רטיבות- פתרונות 

מאת    [ 02/09/2015 ]

מילים במאמר: 641   [ נצפה 1369 פעמים ]

מצב זה של נזילות ממערכת המים או הביוב נמצא בכל בית, השיפוצניקים , האינסטלאטורים ושאר נותני השרות מתפרנסים יפה מאד מבעיות אלו. במאמר זה אני עומד לגלות לכם את הפתרונות הפשוטים ואת אופן הביצוע לפתרון הבעיות. אתם תגלו כי הסודות של בעלי המקצוע  לא סתם שמורים אצלם. הרבה פעמים אנו מזמינים בעלי מקצוע בזמן שאם הייה ברשותנו ידע מינימאלי היינו מסוגלים לסיים את הבעיה ללא קריאה למומחה אני עומד להפוך אתכם למומחים בעצמכם.

כל החכמה היא להגיע עם "ראש פתוח" לבעיה להוסיף מספר מועט של תובנות על מערכת המים  בדירתכם ואתם בדרך לפיתרון בעצמכם.

תובנה ראשונה

מערכת מים דירתית כוללת שלושה מרכיבים:

מים חמים

מים קרים

מערכת ביוב

מים חמים ומים קרים זורמים אל הברזים בדירה, והם נמצאים בלחץ של בין 3 אטמוספרות ל 5 אטמוספרות הם  יוצאים מהברז הראשי לאחר מכן עוברים דרך המונה ואז רק מתפצלים זרם אחד עולה לדודו המים חמים ויורד למרכזיית המים החמים. ואילו הזרם השני מגיע ישר אל מרכזיית מים נוספת עבור המים הקרים.

כיום קיימות מערכות אמינות וצריך לזכור כי ב99% מהמקרים אין בעיות בצנרת המים, הבעיות הן בחיבורי הצינורות כלומר בקצות הצנרת,שדרך אגב נמצאים תמיד במקומות בהן ניתן לגשת ולהבחין בדליפה אם יש. מקומות אלו של אפשרות לדליפה נמצאים תמיד באזור מרכזיית המים או בחיבורי הברז לקצה הצינור (אין חיבורים בדרך בין המרכזייה לברזים השונים בבית).

מערכת הביוב מקבלת את עודפי המים ומנקזת אותם דרכה אל מחוץ לבית. מערכת זו מתפקדת  בגרביטציה והיא בנויה בשיפועים המאפשרים למים לזרום בצנרת בתנאי שאין חסימה בדרך.בין חיבורי הצנרת במערכת הביוב קיימות גומיות שאמורות לא לאפשר למים הזורמים בה לדלוף. על מנת למנוע דליפה חייבת צנרת הביוב להיות מקובעת לרצפת המבנה באזור שבין היציקה לרצפת הבית  הגלויה, על מנת שהשיפועים בה לא ישתנו והגומיות לא תזוזנה  ממקומן.

לאחר שאנו יודעים כיצד פועלות מערכות המים והביוב יהייה לנו יותר קל לאתר ולפתור בעיות.

כעת אנסה לתת לכם מספר כלים ודוגמאות לפתרונות:

 

לעיתים הבעיות הן נסתרות ואיננו יודעים כי הבעיה קיימת. במצב זה כדי לדעת שאכן יש דליפה במערכת ניתן לבצע בדיקה פשוטה על ידי המונה. לאחר שסגרנו את כל ברזי הבית ניגש אל המונה  ונוודא שאכן אנו מסתכלים על המונה שלנו המונה אמור להיות עצור ולא להסתובב. במידה והבחנו כי אחד המחוגים מסתובב אזי ברור כי במקום מסוים יש דליפה. טיפ קטן אבל גדול במרבית הבתים קיימת דליפה קבועה מהניאגרות אל מושב האסלה, לכן לסגור את ברז הניל בכניסה לניאגרה ולבדוק שוב את המונה במידה ועדיין יש הסתובבות של אחד המחוגים קיימת נזילה נוספת ועלינו לחפש היכן. במידה והשעון לא מסתובב עדיין יש סיכוי שיש דליפה קטנה שאינה נראית על השעון.על מנת להיות בטוח סוגרים את הברז שלפני השעון ל 2 דקות ופותחים אותו שוב אם עדיין השעון לא זז אנו יכולים להיות רגועים אין דליפה.

בואו נניח כי אנו במצב שיש בעיה (מעבר לניאגרות אותן יש לתקן  אסביר במפורט כולל סרטון על אופן התיקון וטיפול בניאגרה באתר באינטרנט) ובכן כזכור לכם אין הרבה מקומות לחיפוש הבעיה.בתחילה ניגש למרכזיות המים ובאמצעות נייר טואלט ננגב את חיבורי המרכזייה אחד אחד בחמים ובקרים, החיבורים אמורים להיות יבשים במידה ומצאנו חיבור שהרטיב את נייר הטואלט שם קיימת דליפה.במידה ומצאנו כי הכל תקין במרכזיות המים החמים והקרים נגיע אל הברזים הפזורים בבית במקלחות, בחדרי השרותים, הכביסה, המטבח לא לשכוח כי קימים גם ברזי מים קרים עבור מתקן המים ולפעמים גם עבור המקרר. בכל אחת מהנקודות צריך לבדוק באותה שיטה של נייר הטואלט את החיבור הצמוד לקיר או לקרמיקה ולוודא שאכן נייר הטואלט נותר יבש. חיבור שירטיב את נייר הטואלט הוא חיבור בעייתי ויש לטפל בו, להחליף גומיות ולהוסיף טפלון על חיבור המעבר שבין הקיר לברז.

טיפ נוסף למאתרי דליפות, ברזים שמחוברים לקיר עליו מותקנת קרמיקה יכולים לדלוף ולהזיל את המים בין הקרמיקה לבין הקיר מבלי להותיר רטיבות חיצונית על הקרמיקה,  במצב זה צריך לבדוק טוב ולהתמקד  בכל נקודה ונקודה.

הסבר על ביצוע התיקונים כולל סרטון ניתן למצוא באתר האינטרנט כולל טיפים ביצועיים.

כותב המאמר עפר ברוך- קבלן מפקח בניה וכלכלן. טלפון לשאלות 050-5587454. 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב