דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


שלוש דרכים לבטן שטוחה לאחר לידה 

מאת    [ 01/09/2015 ]

מילים במאמר: 608   [ נצפה 4019 פעמים ]

שיטה ראשונה: אימון גופני

בששת השבועות הראשונים שלאחר הלידה, הגוף זקוק למנוחה ולהשבת כוחותיו לאחר החוויה הטראומטית שעבר ולכן אין לעסוק באימון גופני מכל סוג שהוא. בתום תקופה זו ורק לאחר אישור רופא, ניתן לחזור לפעילות גופנית מתונה.

קצת על שרירי הבטן

מבנה שרירי הבטן אינו משתנה והוא קבוע בקרב כל הנשים. שרירי קיר הבטן הם למעשה ארבעה שרירים שטוחים, המהווים את הקיר הקדמי של הבטן בצידי הגוף ובחלקו הקדמי. שרירי בטן אלה מסייעים בנשימה, יציבה ובתנועות של כפיפת גו, הטיות גו צידיות, סיבוב הגו ובתנועות של איזור האגן.

איך נאמן את שרירי הבטן?

לשרירים בשכבה הפנימית יותר של הבטן תפקיד חשוב בעיצוב בטן שטוחה. הדרך להשגת בטן שטוחה מתחילה בשילוב של אימון גופני, תזונה והורדת אחוזי שומן. בבסיס אימון שרירי הבטן שני חלקים עיקריים:


1. פעילות אירובית כללית, כגון הליכה, ריצה, הליכה ורכיבה על אופניים. פעילות זו מיועדת לסייע בשריפת שומן ובהפחתת אחוזי השומן בגוף.
2. אימון סיבולת שריר וכוח מקומית - כפיפות גו (או בשמן הרווח ?כפיפות בטן") בצורות שונות, זוויות שונות ותנוחות שונות ובתוכן אימון שונה. 

כאשר מאמנים את שרירי הבטן יש להקפיד על הכללים הבאים:

1. יש לשלב בתרגול תנועות של כפיפות גו, הטיות צידיות וסיבובים בגו.
2. יש לבצע תרגול לכל קבוצות השרירים בנפרד וגם יחדיו.
3. בזמן התרגול יש להקפיד שהבטן תהיה מכווצת פנימה.
4. אם יש כאבי גב או צוואר, יש להפסיק את האימון.
5. יש להקפיד ולהתאמן בתדירות יומית.

שיטה שניה: דיאטה

חשוב לדעת שקצב הירידה המומלץ בתקופה שלאחר הלידה, הוא כחצי ק"ג לשבוע. על מנת להגיע לתוצאות במהירות ובצורה בריאה כדאי להיוועץ עם דיאטנית קלינית.

עצות לירידה במשקל לאחר הלידה

1. שתייה - חשוב מאד לצרוך נוזלים לאחר הלידה, בייחוד כשמדובר בנשים מניקות. יש להקפיד על צריכת משקאות נטולי קלוריות, רצוי גם ללא ממתיקים מלאכותיים. בנוסף מומלץ להימנע ממשקאות על בסיס קפאין כדוגמת קפה, קולה, תה רגיל וקקאו. משקאות אלו משתנים וכדאי להמירם במים ובתה צמחים.

2. ירקות - יש להעשיר את התפריט בירקות מכל הצבעים ומכל הסוגים ולהגיע לצריכה יומית של לפחות חמש מנות ירק. (לדוגמא: עגבניה, גזר, מלפפון?, חסה ופלפל). כמות זו של ירקות מעשירה את התפריט בסיבים תזונתיים המסייעים בפעילות תקינה של המעיים, מונעים עצירות ומעניקים תחושה של שובע.

3. פירות - מומלץ לאכל לא יותר משלוש מנות פרי ביום. למרות שפירות מכילים ויטמינים, סיבים תזונתיים ומינרלים הם מכילים גם סוכרים ולכן יש להגביל את הצריכה שלהם.

4. ממתקים - אם אין ברירה יש לשבל ממתקים בדיאטה בצורה מושכלת. ממתקים מכילים סוכרים ושמנים ונחשבים למזונות דחוסי קלוריות (כמות קטנה מהם מספקת הרבה קלוריות). 

 

שיטה שלישית: מתיחת בטן

מתיחת בטן מיועדת לנשים שסיימו עם תקופת ההריונות ונותרו עם עודפי עור ושומן משמעותיים, שכבר לא ניתן להפטר מהם באמצעות פעילות גופנית או דיאטה. ישנם שלושה סוגים של ניתוחים למתיחת בטן:

מתיחת בטן חלקית

מתיחת בטן חלקית כוללת הוצאת עודפי עור מהבטן התחתונה, מתיחת השרירים בבטן התחתונה ללא הפרדת הטבור וללא מתיחת הבטן העליונה. מתיחת בטן חלקית מבוצעת בהרדמה כללית ואורכת כשעה עד שעה וחצי. הניתוח מבוצע באנשים רזים בעלי עודף עור קטן יחסית ורפיון קל של דופן הבטן.

מתיחת בטן גדולה

מתיחת בטן גדולה הינה מבוצעת בהרדמה כללית ואורכת כשלוש שעות. הניתוח כולל הוצאה של כל עודפי העור בבטן התחתונה, הפרדת הבטן עד לאזור שמתחת לשדיים ומתיחה של כל השרירים בדופן הבטן בעזרת תפרים חזקים. במהלך הניתוח ממקמים את הטבור במיקום חדש על העור המתוח. הצלקות הנראות לעין הן בבטן התחתונה מעל למפשעות ומסביב לטבור. להשלמת המראה מתבצעת שאיבת שומן באזור הירכיים, המפשעות ובאמצע הבטן. זאת, כדי להעניק לחלק העליון מראה יותר שקוע וצעיר.

מתיחת בטן מורחבת

מתיחת בטן מורחבת הינה שילוב של מתיחת הבטן עם מתיחת ירכיים, מתיחת עכוזים ושאיבות שומן. הניתוח מבוצע באנשים שאיבדו משקל רב, בין 20 ל-50 קילוגרמים. משמעות הניתוח הינה עיצוב מחדש של הגוף, הכולל הסרה של עודפי העור הענקיים שנותרו לאחר ירידה דרסטית במשקל. 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב