דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


תחושות הבושה- כחלק מהבלמים לפניה לייעוץ בהתמכרויות לסמים, אלכוהול ונייס גי 

מאת    [ 30/08/2015 ]

מילים במאמר: 478   [ נצפה 2152 פעמים ]

פעמים רבות אני מנסה לברר עם משפחות המגיעות אלי לייעוץ את השאלות הבאות: מדוע זה כה התמהמתם בפניה לייעוץ ולטיפול בבעיות ההתמכרויות לסמים או האלכוהול בבן או בת ממשפחתם. שאלה פשוטה עם מטען רגשי כבד ביותר בצידה. 

אתאר כמה דוגמאות בכדי לסבר את עיניו של הקורא. במקרה ראשון, הגיעה אמא לייעוץ על בנה הצורך סמים. הבן נמצא כמה חודשים לפני גיוסו לצבא. שוחחתי עם האם, הראתי לה עד כמה חשוב שבנה יגיע לייעוץ וטיפול בבעיות ההתמכרות שלו. כל אלו כמובן במידה ואינו מצליח להגמל עצמאית. יותר מכך הזהרתי את האם כי החשש שלה מלשתף בני משפחה נוספים בבעית השימוש של בנה בסמים, ואי יכולתה לחייב את בנה לשתף פעולה בתוכניות טיפול, כולם הינם מהלכים שעלולים להחמיר את בעיית התמכרותו. מהלכים שעלולים להפגיש את בנה בבדיקות פתע בצבא, או בהתנהגויות עבריניות בהמשך. ואכן כך היה. הבן התגייס לצבא, אמנם תחילה הצליח להסתיר את דפוסי השימוש שלו בסמים. אולם אחר כך עם גבור הלחצים הנפשיים המלווים תהליכי חיול בקרב חיילים חדשים רבים, שימושו בסמים גבר, החייל נתפס בבדיקת פתע בצבא ומרגע זה התהפך עולמו. לחייל נפתח תיק פלילי, הוא ישב בכלא כמה חודשים והמשך התהליך המשפטי דירדר את מצבו הנפשי.

דוגמא שניה. הגיעה אלי משפחה מאזור המרכז, משפחה ששימוש בסמים היה זר לה מאוד. המשפחה חשבה ששימוש הבן בגראס אינו מהווה בעיה ולהבנתה שימוש זה היה נורמטיבי בקרב צעירים וחבריו של בנם. אלא מה, השימוש של בנה בסמים הפך לתכוף יותר ויותר, בנם נכנס לאדישות מסויימת שלא הורגשה מידית על ידי סובביו. אתגריו הצתמצמו, תוכניותיו לצאת וללמוד התפוגגו. והמשפחה התבישה להגיע לייעוץ. "מה יחשבו עלינו אחר כך"? הם סיפרו לי. ו"איך יתייגו אותנו" וכדומה. עברו חודשים ארוכים, תיפקודו של בנם שקע לנגד עיניהם, ושימושו בסמים נותר כסוד של מעגל משפחתי מאוד מצומצם. מי מבני המשפחה שראה את תהליכי ההתדרדרות חשש מלשתף את הוריו במראה עיניו. אף אחד לא העז לומר להורים שבנם נראה מסטול ושפוך. שעורו נראה מתוח וחיוור, שמבט עיניו לא מלא בחיות כפעם. הבן הפסיק את עבודתו המסודרת, החליף עבודות כל כמה שבועות, הוא איבד את השתלבותו במרוץ החיים.

ומצבים אלו מאפינים משפחות רבות. החשש להיות מתוייגים עם בעיית התמכרות במשפחה, החשש מרישום פלילי או תעבורתי. החשש ממה יגידו השכנים, הקולגות, בני המשפחה הרחוקים וכדומה.

משפחות שכבר מגיעות לייעוץ, חוששות ללחוץ ולחייב את בני המשפחה המכורים להיכנס למחוייבות של ניקיון מסמים ותלהליכי טיפול. ואחר כך התסריט כבר הופך להיות הרבה יותר מסובך, מורכב, כואב אישית וכלכלית, ופעמים רבות בלתי הפיך. משפחה שחששה ללחוץ על בנם או בתם בזמן הופעת בעיית ההתמכרות, נפגשת בצורך לערב עו"ד פלילי, לגייס כספים כבירים להכנסת בנם למרכזי גמילה פרטיים. לתקן נזקים שנגרמו ליקירם ולרכושם. שנים אבודות של ביזבוז ותהיה, הופעת מחלות נפש, מחלות של הזנחה ואפילו מחלות שנגרמו בשל זיהומים. עלויות יעוץ עו"ד כבר יכפילו בכמה עשרות מונים את עלויות הטיפול בהשוואה לעלויות הייעוץ המקדים בתחילת הדרך. הפסד השנים, הכאב הנפשי שנגרם לכל הסובבים, הבכי בחשכה, ובלילות, הייאוש ממראות בן המשפחה מכור ומסטול.

עצה לי לכם בני המשפחה, אל תחששו לפנות לייעוץ. הבושה תגרור אותכם להימנעות והסתרה, לחיים לא אמיתיים, להנצחת והחמרת סבלכם. 

פל  0544946034 , סמים, נייס גי, אלכוהול התמכרות, ייעוץ, טיפול.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב