דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


פרויקט חדש - מימון וגיוס אקוויטי 

מאת    [ 30/08/2015 ]

מילים במאמר: 513   [ נצפה 2541 פעמים ]

הקמת פרויקט חדש בסדרי גודל גדולים מצריך הוצאה כספית מהותית. נוכח המציאות וללא הון כספי גדול ובאי אפשרות מימון מכיס היזם הפרטי, יתכן ולא תהיה אפשרות להקים ולהחיות את הפרויקט.

לעיתים אפשרויות המימון מהבנק אינן מתאימות לפרופיל היזם או הפרויקט. אחד מהפתרונות הוא גיוס משקיעים להשלמת הון ראשוני (אקוויטי). בעלי פרויקטים רבים משוכנעים שהפרויקט שלהם מצוין ובעל רווחיות נהדרת ובשל כך דרכם תצלח במהרה במציאת משקיעים ראויים, ואלו ישמחו וימהרו לשלוף פנקס צ'קים. המציאות רחוקה מכך ושונה כרחוק מזרח ממערב. פניה למשקיעים בעיקר לבעלי "כסף חכם" מורכבת ומצריכה הכנה מוקדמת. כדי לעשות זאת בהצלחה יש צורך באבחון עסקי מקצועי, בדיקות נאותות, תהליכים של בדיקת כדאיות, בחינת הגוף המלווה של הפרויקט, סקירת התנאים שהוא מעמיד ועוד. על היזם מוטלת החובה להתכונן לתכנן, ולשכנע הן את הגוף המממן והן את המשקיעים שהפרויקט רווחי ובטוח כדי שהם יכנסו אליו.

במאמר זה נדון במספר הכנות שמומלץ ליזם לעשות כדי להגיע ולשכנע משקיעים . הנקודות הראשיות הן:


    • כתיבת תקציר מנהלים / תכנית עסקית.
    • פרופיל חברה ופורטפוליו.
    • מחקר שוק מקיף
    • בחינת  נקודת כשל והיכן המשקיע עלול להפסיד.

תקציר מנהלים / תכנית עסקית

תקציר מנהלים יסייע להכיר את כל שלבי ההקמה, את התחזיות הפיננסיות ותזרים המזומנים. הוא יציג מי המתחרים, מה היתרונות שהמיזם מציג על פני המתחרים, תכניות שיווק, מכירות, ניהול, פיננסיים ועוד. כאשר המבצע של תקציר המנהלים הינו חברה המתמחה ובעלת מוניטין התוכנית תתתפס כרצינית יותר והדבר יתן זכות קדימה הן אצל המשקיעים והן אצל גוף המממן. ככל שבהליך יושקע יותר זמן, והוא ידייק יותר, כך היזם עצמו יגיע למצגות ממקום של שליטה וירשים  יותר.

פרופיל חברה ופורטפוליו

משקל כבד יש לפרופיל חברה, מי החברה, מה החברה יודעת לעשות, מי הבעלים, מי המנכ"ל, איך החברה מתנהלת, מה תזרים המזומנים של החברה, איזה פרויקטים כבר ביצעה, איזה פרויקטים סיימה בהצלחה ובאילו כשלה. הפורטפוליו של החברה יוכל להמחיש את הפעילות העסקית של החברה ואת ה-DNA  המוביל  בה.

מחקר שוק מקיף

לפני ובמהלך ההכנה וכתיבת תמצית המנהלים ובעיקר כדי להכיר לעומק את הענף, מחקר יכול ללמד יזם כיצד נראה השוק של הפרויקט, מי השחקנים המרכזיים, מי המתחרים הישירים והעקיפים, מהם חוזקות וחולשות של כל מתחרה וכדומה. כך גם יזם ידע לפענח מה החוזקות וחולשות של הפרויקט שלו ושלו עצמו ביחס לפורויקט ,מי הם הלקוחות, מה הפוטנציאל לעתידו של השוק ועוד. כדאי ללמוד היטב את השוק, לפני שנכנסים לתחרות ולו כדי לדעת מי המובילים בענף וחשוב מזה למה הם מובילים.

למדו את נקודות הכשל של הפרויקט

משקיעים כיום ובעיקר בעלי ההון שבהם הם הינם ובצדק מתוחכמים. לצד כל פרזנטציה של פרויקט, אשר מראה כמה הפרויקט פוטנציאלי בשורת הרווח ,מה שבאמת מעניין את המשקיעים ואת הגוף המממן הם נקודות הכשל שעלולות לגרום להפסדים לכל הצדדים הקשורים לפרויקט. ניהול סיכונים יכול להופיע ממגוון אפשרויות, כגון סיכונים פוליטיים, חדלות פירעון, צפי למיתון ועוד.

גם אם יזם עמל על הקמת פרויקט שישנה את פני העולם ויעשה מהפכה ,בשורה התחתונה עתיד הפרויקט בידיו של היזם. ולכן הגוף המממן והמשקיעים ירצו להכיר אותו היטב, ולהבין האם הוא יודע מספיק, להוט מספיק, אחראי מספיק, מקצועי מספיק. האם כדאי להשקיע בו ובפרויקט שלו. הניסיון, הידע, הקשרים, האמונה והתשוקה שיקרין היזם הם אלו שיטו את הכף לטובת השקעה בפרויקט ספציפי.

רמי מיכאלי, מנכל זרוע השקעות של R.M.G. Capital Investments הבינלאומית, מומחה לניהול סיכונים פיננסים, השקעות וניהול עושר, אשראי ומימון בינלאומי.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב