דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


האם עורך דין שמתמחה בביטוח לאומי יכול לייצג אתכם בוועדה רפואית? 

מאת    [ 25/08/2015 ]

מילים במאמר: 438   [ נצפה 2434 פעמים ]

אם עברתם תאונת עבודה, תאונת דרכים, אתם חוששים שיש לכם מחלת מקצוע, זקוקים לסיוע סיעודי בשל גיל מבוגר, וכן עקב סיבות נוספות: אתם צריכים לפנות למוסד לביטוח לאומי, על מנת שתוכלו לקבל את הפיצויים שמגיעים לכם לפי חוק – בין אם דרך תשלום חד פעמי, או קצבה קבועה או קצבה לזמן מוגבל. על מנת שתקבלו את מה שמגיע לכם, עליכם להתייצב בפני ועדה רפואית. אולם, עבור אנשים רבים, הוועדה הרפואית היא גורם זר, לא מוכר, ואפילו מאיים במידה מה. אם כך, האם אפשר לפנות אל עורך דין ביטוח לאומי שייצג אתכם אל מול הוועדה הרפואית? התשובה לשמחתכם הרבה - היא חיובית לגמרי.

כך הייצוג מתבצע ואלו היתרונות שלו

? איך עורך דין יכול לייצג? - החוק קובע במפורש שכאשר אדם מוזמן לוועדה רפואית בביטוח הלאומי, הוא לא חייב לייצג את עצמו. הוא רשאי להיעזר בבן משפחה אשר ילווה אותו וייצג אותו, או לחילופין, הוא רשאי לפנות אל עורך דין ביטוח לאומי מטעמו, לתת לו ייפוי כוח - וערוך הדין הוא שייצג אותו אל מול הוועדה הרפואית. מבחינת הוועדה הרפואית - עורך הדין הוא בעצם הפה שלכם, אבל זה לא מחליף את העובדה שבמקביל לדבריו, אתם רשאים גם לענות על דברים. אולם, הדבר נתון לחלוטין לבחירה שלכם. יש גם לזכור שיש מקרים שבהם התובע כלל לא יכול לייצג את עצמו, מסיבות רפואיות או סיעודיות ואז הסיוע של עורך דין הוא בוודאות נדרש.
? מבצע אתכם עבודה מקדימה - יש להבין שמעבר לייצוג עצמו בוועדה הרפואית, עורך דין ביטוח לאומי יכול לעזור לכם גם בעבודה המקדימה לקראת הוועדה. הוא יכול להסביר לכם כיצד ועדה כזו מתנהלת ומה הסדר שלה. הוא יסביר לכם איזה סוג של שאלות ישאלו אתכם, וכיצד אתם צריכים לענות. הוא גם יסביר לכם אילו המשאלות עלולות להיות מכשילות, אילו שאלות באות להקשות, ומה בעצם האינטרס של הביטוח הלאומי מולכם. כך בעצם, אתם נהנים מעבודת הכנה מקיפה הרבה יותר.
? חשים יותר בטחון - יש יתרון נוסף לכך שעורך דין ילווה אתכם וייצג אתכם בוועדה הרפואית. לא מעט מהתובעים שנמצאים מלכתחילה במצב שאיננו טוב, שואפים לא מעט בטחון מהעובדה שעורך דין מסייע להם. זה גם עוזר להם להציג את הטענות שלהם בעצמם אל מול הביטוח הלאומי והוועדה הרפואית, בשיתוף עם עורך הדין. זה הופך גם את כל החוויה המאיימת והמפחידה הזו - לנגישה הרבה יותר, ומתברר שהשד לא כל כך נורא.

עורך דין ביטוח לאומי עוזר גם  לאחר הוועדה

יש לזכור כי עורך דין ביטוח לאומי יכול ללוות אתכם גם בשלבים השונים לאחר הוועדה. למשל - אם תרצו להגיש ערר על מסקנות הוועדה ולדרוש ועדה נוספת, עורך הדין יסייע לכם בכך. מעבר לכך, אם תרצו כבר להגיש תביעה בבית הדין מול הביטוח הלאומי - ברור כי עורך הדין יסייע בהכנת תיק התביעה.

 

עורך דין ונוטריון http://www.dotan-l.co.il/>




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב