דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הקשר בין התודעה והגוף 

מאת    [ 23/08/2015 ]

מילים במאמר: 521   [ נצפה 2306 פעמים ]


    • התודעה מנחה אותנו?
    • האם היא באה לידי ביטוי בשפת הגוף שלנו?
    • מה הקשר בין שפת הגוף והתודעה?

גם לכם קרה שהגעתם אל המנוחה שייחלתם לה, ואחרי שהתיישבתם עם אנחת רווחה שאלתם את עצמכם איך לנצל אותה? לי זה קרה: יום אחד התיישבתי בבית הקפה לבדי. עמדו לרשותי 30 דקות יקרות של מנוחה. מכירים את התחושה הזו שאתם פתאם פנויים לנפשכם? לא, נכון? גם אני לא מכירה סיטואציה כזו. הסתכלתי סביבי בחשש לראות אם מישהו מסתכל עלי. הרגשתי איך הגוף שלי מבטא את המצוקה שלו. הפה התייבש לי והעיניים סקרו את השטח די בעצבנות. הבנתי ששפת הגוף שלי אומרת את כל מה שאני חושבת.

שמתי לב שהתודעה שלי עושה פירואטים להסיח את דעתי. היא מחפשת הסחות דעת. בכל זאת החלטתי להיכנס אליה לביקור.

נעים מאד להכיר: אני התודעה שלך!

עם חיוך החלטתי לשאול אותה מה שלומה, וכמה זמן אנחנו מכירות. נעים מאד היא ענתה, הכל טוב. בהמשך השיחה היא הבהירה לי די בהחלטיות שהמחשבות שלי נובעות ממנה. הודיתי לה על ההכוונה שנטלה על עצמה.

בזכותה, הבנתי, אני יודעת לאן אני רוצה להגיע.

שאלתי אותה, את התודעה, האם היא תמיד מנחה אותי? האם יש לה תמיד שליטה במצב? ולהפתעתי היא חזרה אלי בכעס: לא, היא אומרת לי, לא תמיד את מאפשרת לי להנחות אותך.

הייתי המומה!!

מה – יש רגעים בהם אני לא בשליטה? או: האם להיות במצב תודעתי זה שאני כל הזמן בשליטה? איפה המלכה הפנימית שלי, התודעה, כשאני צריכה אותה?

הלכתי לחפש מגשרת. מצאתי פרסונה נוספת שלי שמסתכלת עלי, כלומר שמתי את עצמי מחוץ לגוף שלי כדי להבין מה קורה לי. היא מיד איתרה את שפת הגוף שלי שהעבירה רמזים עבים על כל התהפוכות שעברו עלי בשיחה הזו עם התודעה. פתאום הרגשתי כמה אני מזיעה, שהקפה נעשה מר וקר, שהרגלים מנסות פוזות חדשות.

גם לכם יש רגעי שיחה כאלו עם עצמכם? אם כן – אתם לא לבד. הרגעים האלו חשובים להצלחה שלנו. אנחנו רוצים להיות בשליטה כל הזמן, והשליטה הזו נרכשת על ידי התודעה המתפתחת בנו. אנחנו נמצאים בהתלבטות על כל דבר שקורה לנו ומחוץ לעצמנו. אנחנו צריכים לקבל החלטות כל הזמן.

איך שפת הגוף יכולה לכוון אותנו?

ברגעי ההתלבטות וקבלת ההחלטות אנחנו "חשופים": עסוקים עם ההתלבטות הפנימית ושוכחים איך זה נראה ונשמע. איזה מסר אנחנו משדרים כשאנחנו מעבירים מסר מילולי מבטיח ומבחוץ רואים שהגוף שלנו מגיב אחרת.

בעצבנות, העיניים נודדות למרחקים, הידים שלנו מחפשות במה להיאחז, אנחנו לא נינוחים. רואים את זה!!! הגוף שלנו תמיד משדר את מה שקורה בתוכו. הוא מספר לאנשים איזה התלבטויות אנחנו חווים!!!

אז מה עושים?

רצוי שרגעי התלבטות וקבלת החלטות ייעשו כשאנחנו בדלת אמותינו. כן, אפשר לשתף מישהו אחר – אדם שמאד קרוב אלינו ושעשוי לעזור ולהכיל את ההתלבטות בלי ביקורת. רצוי שהשיחה תסתיים אחרי קבלת החלטה.

יש דרך להבין, בעזרת הגוף האם ההחלטה נכונה: פתאום משהו מתבהר, הכתפיים לא מרגישות כבדות, אנחנו מסוגלים לקחת אוויר ולנשום בחופשיות, מין שקט מתנחל לו בתוך בית החזה, הגוף נעשה קל לנשיאה והעייפות לא חוזרת.

תשומת לב להתרחשויות בגוף, לשפה שלו, לרמזים שהוא שולח, מאפשרת לנו לקבל תשובות שלא שיערנו שנמצאות בתוכנו. כל מה שאנחנו צריכים לעשות זה להאזין לגוף, לרמזים שהוא נותן לנו ברוחב לב.

שפת הגוף- מבפנים החוצה




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב