דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


סוגי מנועי מאווררים 

מאת    [ 18/08/2015 ]

מילים במאמר: 389   [ נצפה 2464 פעמים ]

ישנם מגוון סוגים שונים של מנועים המאפשרים למאווררים לפעול בקביעות לאורך זמן רב תלוי בסוג המאוורר ומטרתו או אם תירצו ייעודו. למנועים רבים אלה יש להבים שונים ויכולת התחלה המבוססת על ייעודם אשר נע בין מטרות ביתיות למאווררי קירור אשר נמצאים בציוד מכני תעשייתי כמו למשל ביחידות מזגנים, טורבינות וכו'.

מנועים חד-פאזיים

מנועים חד פאזיים הם מנועי מאווררים הנפוצים ביותר היות והם מאווררים קטנים ובעלי מתח משתנה (AC). כל מחזור סיבוב חשמלי עובר דרכו מה שהופך את המנוע לחסכוני יחסית בצריכת חשמל עולה מעט כסף ואינו מעמיס לחץ רב על פעילותו המכנית של המנוע. זה מאפשר למנועים להחזיק מעמד לאורך זמן רב מבלי לקרוס, ניתן בנוסף גם להמיר מנועים אלה למצבים שונים אך ברוב המקרים פשוט זול לקנות מנוע גדול יותר מאשר להמיר מנוע חד פאזי.

מנוע שלבים מפוצל

מנועי שלב מפוצלים משמשים למאווררים תעשייתיים גדולים הרבה יותר, או מאווררים בחתיכות גדולות של ציוד כבד אשר בפנים כמות בינונית של חשמל שעובר. מנועים אלה מתחילים את פעולתם ומסתובבים עם מומנט פיתול ארוך שניהם מתחילים כאשר המנוע מתחיל את עבודתו ומאפשר כמות גדולה של עמידות על פני תקופה ארוכה של זמן. אולם בשל העובדה שמנועים אלה נמצאים בשימוש לרוב עם ציוד כבד אשר נמצאים תחת לחץ מוגבר למנועים מפוצלים רבים יש מערכת סגירה אוטומטית כך שהם לא יישרפו וייצטרכו להחליפם.

קבלים – מנועי הנעה

מאווררי הנעה משמשים כמעט לחלוטין כמאווררים שהם חלק מחתיכה גדולה של ציוד מכני בתעשייה הכבדה. למנוע זה יש קבלים סדרתיים אשר מתחילים בפיתול, הם מספקים יותר מכפול כוח פיתול בפחות ממנוע מפוצל שלבים נוכחי מה שמאפשר לו להתחיל ולרוץ ביעילות תחת עומס כבד והתגברות של מתח. בנוסף ישנו מנגנון בטיחות על מאווררים רבים אלו כך שהם לא יישרפו וייהפכו לנטל כלכלי. מנועים אלה אמורים לעצור פעילותם ברגע שהם מגיעים ל 75% מקיבולת העומס שהם מסוגלים לשאת.

כפי שניתן לראות ישנם סוגים שונים של מאווררים תעשייתיים כאשר לב ליבם המנוע גם כן שונה בתכונותיו. כל מאוורר מותאם על פי נתוני המנוע ולצורך המבוקש. מאווררים תעשייתיים צריכים להיות עמידים תחת עומס עבודה בלתי רגיל ואינו דומה כלל לשימוש רגיל ביתי. בטכנולוגיה של היות ניתן למצוא מנועים מתקדמים, שקטים ועוצמתיים ואף כאלה שמיועדים לשימוש כפול והכל בהתאם לתכנון וייצור. הי שם בפינה שקטה בדרום הארץ שוכן מפעל כחול לבן המייצר מאווררים תעשייתיים, מערפל מים ועוד וחשוב לדעת כי גם בישראל ישנו עוצמה טכנולוגית בתחום.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב