דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


השוואת מחירי ביטוח - כך תעשו זאת נכון 

מאת    [ 14/08/2015 ]

מילים במאמר: 402   [ נצפה 4009 פעמים ]

השוואת מחירי ביטוח - כך תעשו זאת נכון!

מדי יום, בין אם נרצה או לא, אנו משווים בין כל מוצר או שירות אותם אנו צורכים. אנו עושים זאת באופן מודע ולעיתים באופן לא מודע. הדוגמאות הקלאסיות והברורות הינן בעת רכישת מוצר בעל מאפיינים זהים, נניח בקבוק משקה בסופר מרקט ממותג אחד אל מול המתחרה. בסיס ההשוואה כאמור הינו בין המחיר והטעם או במילים אחרות בין היכולת הכלכלית שלנו לרכוש את המשקה ובצירוף המאפיינים של המשקה. 

דוגמה פחות ברורה ומובהקת אותה אנו חווים ביום יום ואין אנו תופסים כהשוואת מחירים הינה בבחירת איש מקצוע. לרוב נבחר בחשמלאי אותו אנו מכירים או במוסכניק שמטפל ברכב כבר שנים, מתוך ידיעה כי אלו אנשי המקצוע האמינים והמקצועיים ביותר. לעיתים בחירה זו עלולה לבוא על חשבון הכיס שלנו, או במילים אחרות להתבטא במחיר.

 

גם בענף השירותים הפיננסים - ביטוח לדוגמה, יש מקום לבצע השוואת מחירי ביטוח. אמנם קשה יותר לבצע את התהליך בשל מורכבותו, אך אם נפרק לגורמים את הצורך שלנו (את סוג הביטוח לו אנו זקוקים), ונדע איך לבצע את השוואת המחירים בצורה נכונה, נוכל להגיע לתוצאות משביעות רצון ולחסוך אלפי שקלים ואולי עשרות אלפי שקלים. 


אז איך עושים השוואת מחירים לביטוח?

הכלל הראשון, הינו לבצע השוואה אך ורק לדברים שאנחנו רוצים וצריכים לבצע השוואה, אם החלטנו שאנו רוצים להשוות בין מחירי ביטוח חיים, נחפש מכנה משותף, כלומר נקבע את סכום ביטוח החיים בו אנו רוצים להיות מבוטחים ונקבל הצעות ממס' חברות ביטוח או ממס' סוכנים שונים. הדגש הוא על השוואה נכונה בעלת מכנה משותף! אל תתפתו להוסיף כיסויים נוספים אשר ינסה ל"דחוף" נציג או נציגת המכירות או אפילו סוכן הביטוח. החלטתם על הסכום - קבלו הצעה עבור אותו סכום בלבד!

הכלל השני, הינו להסתכל על המחיר בשנה הקרובה אך ולא רק עליו. אם קיבלתם הצעה לביטוח חיים או ביטוח בריאות או כל ביטוח אחר, שאלו את נציג או נציגת המכירות, מהו הולך להיות לי המחיר בעוד 3 או אפילו 10 שנים מהיום? לכמה זמן ההנחה שנתת לי? או אפילו תוכלו לשאול מה העלות שתיהיה לי בתקופה קצובה? (נניח 10 שנים). גם אם קיבלתם הצעה ע"ס 30 שקלים כיום, תוכלו לבצע חישוב לפי עלות ממוצעת. כלומר אם קיבלתם הצעה והנציג ציין כי העלות הולכת להיות 10,000 ש"ח ב-10 השנים הקרובות, חלקו ב-120 חודשים (10 שנים), ותקבלו את המחיר הממוצע, בדוגמה שלנו כ-83 ש"ח או במילים אחרות העלות הממוצעת היא כמעט פי 3 מהמחיר המקורי.

זוהי טעות דיי רווחת בענף הביטוח שבכלל אינו מצטיין בעודף שקיפות.

 

 

- מנהל השקעות ני"ע זרים בבית השקעות גדול, התמחות בסקטור האנרגיה הירוקה. - בעל רישיון שיווק פנסיוני מטעם משרד האוצר המפקח על הביטוח. - בעל חברה למתן פתרונות פיננסים לארגונים גדולים  




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב