איכה? הכנת הכלים לפסח
דף הבית  >> 
 >> 
הרשם  |  התחבר
מאמרים

איכה? הכנת הכלים לפסח 

מאת    [ 31/03/2008 ]
מילים במאמר: 870   [ נצפה 1762 פעמים ]

 
 
"איכה"??? הכנת הכלים לפסח.

לצידי הדרך, אני פוגשת ערימות של פסולת- תופעה זו מאפיינת את הימים לפני חג- הפסח שיבוא עלינו לטובה. כמעט כל בית עושה - סדר.

אני מביטה לפעמים במה שאנשים זורקים, שומעת את ההכנות ואת הסערה , ויודעת ששיאה בדרך כלל בבטן מלאה ועייפות מפילה מהרגליים.

בעודי נוסעת בדרך, שומעת את השאלה הראשונה ששאל הבורא את האדם... איכה? האם אתה יודע איפוא אתה? חז"ל אמרו שהאדם צריך לדעת שני דברים," מאין ולאן"...

רובנו רצים, ממהרים, פוסחים לעיתים על העיקר, מצחצחים את הבית, חלקנו מתוך ש"לא לשמה באים לשמה" מנקים במלוא המרץ את החיצון, את הגשמי. ומה בעניין הנשמה?

אני זוכרת את אימי טורחת כל כך לעשות, וכששאלתי למה? לא היה לה אפילו זמן לחשוב , מה בעצם השאלה....

איפוא אנחנו, איפוא מקומנו, האם התכלית הינה החלפת הישן בחדש, לזרוק ולצאת לידי חובה מעצמנו, מה העיקר בכל המלאכה?

הבע"שט כתב.." אדם נמצא במקום שהוא מחשב". והיכן אותה התבוננות - אדם נמצא בתהליך מחשבה אוטומטי, החשיבה היא מצד הטבע . השאלה איכה? אומרת בו נתבונן איפוא המחשבה נמצאת ,בו נפריד לרגע את הפעולה שבאה ממחשבה , מהמחשבה ,וממני, כאן יש מקום לעצור.... ולהתבונן. עיקר האדם מחשבתו. "בחינת ההפרעה בתוכנו" כדי לצאת ממחשבה לא מודעת הבאה מצד הטבע הבהמי , אל מחשבה מודעת נדרשת התבוננות. האם כדי לקבל את חירותנו עלינו להתעייף עד אובדן כוחות, ואולי הפעם ניתן לעשות סדר אמיתי ולא לזרוק דבר, אלא לעבוד מול החומר על מנת להגביה את הרוח. " פרא אדם יולד" נאמר, זהו הטבע . קשר עם העולם הפנימי נוגד את המציאות החיצונית הפועלת העדרית. אדם נורמלי יודע להתנהג, לא נורמלי עושה בחוץ את מה שהאדם הנורמלי עושה בראש, זו הסיבה שאנו נרתעים ממשוגעים. בתוך כול אחד חי אחד כזה. זה שקשור לזרם בלתי פוסק של מחשבות וחושב שמחשבתו זה הוא.. מחשבה מודעת מאפשרת לי ליצור מציאות פנימית חדשה. כל התנועה מכוונת לא טבעית, מעל הטבע. אני מביטה ברצים.. ושואלת איכה? לאן? הלו.... רגע... לרוב אין זמן. אני בחרתי השנה, לבער את החמץ שבתוכי עי" מתן תשומת לב ראוייה לכול פעולה שאני עושה . אני ע צ ר ת י .... אני מתבוננת...

ואז פועלת מתוך ההוויה. כצלם בעל תכונה של כח תודעה לפעול ולברוא- קודם את עצמי, חובתי לשאול איפוא אני? בלי השאלה הזו איך אצא ממצרים? אין כניסה ואין יציאה. עוד חג נקי ומעייף מלא חוקים ומגבלות ואני נעולה בתוך עצמי לא חוצה את הגבולות של 7 ספירות תחתונות - נשארת בגבולות הפעולה של העולם הזה- החומר נשארת עבד לרצונותיי ומחשבותיי . " אדם ובהמה תושיע השם" , גוף ככל הבהמה. וכשלא כאחד הבהמה מעל הטבע נשמה. תציל אותי אלוהיי מבהמותי . האדם חי ב7 הספירות התחתונות, חסד גבורה תפארת נצח הוד יסוד מלכות. תודעה תחתונה מציאות לא מודעת , הספירה ה8 ספירת בינה - מחברת את האדם להתבוננות לכוח שהוא מעל העולם הזה. כח שהוא אינו בשליטת העולם הזה.שם נמצאת היכולת לפעול נגד הטבע שלנו לעצור ולתת כוח לנשמה, לתת לה להאיר. " מותר האדם מין הבהמה אין", במה? באין... במציאות מעל- כתר. אני , שזה מלכות הספירה התחתונה האגו הצרכים המחשבות שאינן מרפות , ומנהלות אותי. האין, הכתר, ההוויה שהכל אחד. " מאין יבוא עזרי" , נרמז.. שבכדי לפעול מעל העולם הזה יש לעורר את כוחות הנשמה. התקשרות עם האין חלק אלוקי ממעל. זוהי לידה רוחנית- מעבר להתבוננות." שיוויתי ה" לנגדי תמיד" . " לכן שמח כבודי ויגל כבודי ואף בשרי ישכון לבטח".

אותו שווי צורה , דבקות באחד הבורא ומקיים , היכולת לשלוט במחשבה ולפעול מעל הטבע , נותנת לנו קידוש בשר ומבטלת כוח מיתה , קודם בחיי העולם הזה ובטח בעולם הבא. מי ששולט במחשבתו בעולם הזה, כבר רכש כרטיס והוא כמו" במטריקס" שינה פאזה עבר לסרט נצחי , לכן נאמר " והוא יישר אורחותייך" .

יעקוב אבינו לפני הפגישה עם עשיו, שנאמר יעקוב כוח הנשמה " יושב אוהלים". ועשיו הצייד, הלוקח העולם הזה. אמר יעקוב בטרם הפגישה עם עשיו לאנשיו: " ורווח תשימו בין עדר לעדר". במאבק שלכם בין העולם החיצוני לפנימי עשו רווח, התבוננו, הפסיקו את הליכת העדר , הפסיקו את עבדותכם למחשבה , הכירו את עצמכם, את אותה המערכת הנקראת אדם. אחרת מה תבחרו? במה שונים הימים שלכם. כול יום הוא לתיקון, בשמיים יחכו אותם הימים הלא מתוקנים ואתם אלו שתצתרכו לתת דין, כלפי מעשכיים.

הרווח הוא יסוד האמונה , " בכל דרכייך דעהו" דעת הינה חיבור , האדם צריך להתחבר אל יוצרו בכל הדרכים שבו הוא הולך.. כשהאדם מלווה באלוקות , " אלוקים צילו" מגן עליו מכול רע. לכן נאמר " סור מרע ועשה טוב, " הבורא הינו סוכת שלום, כשאתה תסור, תסיר רגלייך מללכת בדרכייך, ותהייה עסוק בלעשות טוב , אתה חופשי ללכת ולבחור, ולצאת מעבדות לחירות. אותה החנייה , " ויחנו בני ישראל... איש אחד בלב אחד" איפשרה את קבלת התורה. חן השם, כדי לפגוש באלוקות עלינו להחנות. חן מלשון חכמת ניסתר.

כול עוד נזרוק החוצה , נוציא לגשמי, נחפש בחוץ בגלוי לא בטוח נמצא..

לכן נאמר " כי קרוב אלייך הדבר מאוד בפיך ובלבבך לעשותו..." לא בשמים, לא מעבר לים , פנימה ... אני האלוקים אלוהייך...בתוכך התשובות , כל כך קרוב בפה ובלב שאתה נושא שם מונחת התשובה. לכן חשוב להיזהר בדיבור ובמעשה שאינו מחפץ לב. לנו היכולת לתקן ולהתרומם לדרגה זו כי היא בצלמנו.

רכזו את המחשבה בדבר אחד, ואז " טעמו וראו כי טוב השם" בפנים מתחת לעולם הזה, בשורש-" דע מאין באת."

אני מאחלת לכולנו יציאה מעבדות לחירות, הלוואי ונצליח להתעלות לבינה , ולהתחבר לכוח הנשמה, ונצא ממצרים ביד חזקה ובזרוע נטויה.

שבכול אחד יתגלה אותו הכוח שיוציא את עמנו המקודש מעבדות לחירות , למשיחות אמיתית , ולבניית בית המקדש הפרטי והלאומי שלנו.

אמן .

רות קדם


--------------------------------------------------------------------------------
רות קדם
מצוינות אישית
054-7629779
04-8437423
Omrs1@walla.co.il
מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:

שליחת המאמר שלח לחבר  הדפסת המאמר הדפסת המאמר  קישור ישיר למאמר קישור ישיר למאמר  דווח מאמר בעייתי דווח על מאמר בעייתי  כתוב לכותב המאמר פניה לכותב המאמר  פרסום המאמר פרסום המאמר 

©2017
כל הזכויות שמורות

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
רשימת כותבים
כותבים מומחים
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים
פרסם אצלנו
לכותבי מאמרים: פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
לבעלי אתרים:



מדיה חברתית:
חלון מאמרים לאתרך
תנאי שימוש במאמרים
ערוצי מאמרים ב-RSS Recent articles RSS


מאמרים בפייסבוק מאמרים בטוויטר מאמרים ביוטיוב