דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מהי היא תרבות ההובלות ? 

מאת    [ 02/08/2015 ]

מילים במאמר: 535   [ נצפה 2213 פעמים ]

בעבר הלא רחוק, מעבר דירה היה אחד האירועים החשובים ביותר בחיים של כל אחד מאיתנו שמחליט לשנות כתובת. היינו מתחילים להתכונן למעבר במשך חודש, ואף קודם לכן. ביום המיועד לביתו של "העובר" היו מגיעים חברים, קרובי משפחה, עמיתים לעבודה ... הם היו עוזרים להעמיס דברים למכונית ולסדר אותם במקומות החדשים. לפעמים "העוברים" היו פונים ל "מומחה" - הדוד יוסי השכן, שכל חייו עבד כמחסנאי. בשביל סכום כסף מסוים הוא היה מסכים לעזור. אבל "המתנדבים" ו" המומחה" לא תמיד התנהגו עם הדברים בזהירות.

רהיטים היו מעמיסים למשאית ללא סדר כל שהוא כהוי חייבים להספיק  לסיים תהליך כולו בכמה שעות, ולכן המהירות הייתה לעתים קרובות חשובה יותר מדיוק. לאריזת פריטים השתמשו בכל דבר שמצאו בבית - עיתונים ישנים, סמרטוטים ונייר. אין זה מפתיע שבסוף ההובלה פריטים היו מגיעים בצורה מקומטת או שבורים. דאגה מיוחדת הייתה לכלי מטבח ...

בסוף המאה העשרים הגיע גם חלוקת העבודה שהתבטא במובילים פרטיים, ולאחר מכן בהקמת חברות הובלה מקצועיות, שהיו מוכנים להשכיר מכונית המיועדת להובלת פריטים, הסבלים, ואפילו לארגן את ההעברה. מעט מאוחר יותר התחילו לקרוא לשירות זה "מובינג"(מEng נעים -. נע). זה היה נוח באופן מפתיע. אנשים במהירות טעמו סוג חדש של שירותים  הללו ובמקום לשאת דברים בכוחות עצמם, החלו להשתמש בחברות הובלה זו.

יחד עם חלוקת העבודה התחילו לדבר על מוסג "תרבות של הובלות". במבט הראשון, שני מושגים אלה - "תרבות" ו- "הובלות" - במובן שאינם תואמים. איך אנחנו יכולים לדבר על התרבות ביחס למובילים מקללים ולא מנומסים או לרכב הישן בו הם באים? מתברר שלא רק אפשרי אלא גם הכרחי. תרבות ההובלות - זה רמה גבוהה והגונה של השירות, כאשר חברת ההובלה היא שמחה לכל לקוח, ומטרתה המשך שיתוף פעולה איתו בעתיד.

היום - זה הזמן של מובילים לא מקצוענים, והשוק חופשי נותן לאנשים ללא ניסיון לארגן הובלות. "תשומת לב קפדנית לכל לקוח", "יחס אישי" - ביטויים אלה ודומים נמצאים בכל פרסומת. למעשה, מאחוריהם יכולים להיות מוסתרים הרבה דברים. כדי להפוך לחברת הובלה רצינית לא מספיק לפתוח חברת בע"מ ולקנות משאית משומשת כפי שרבים עושים כדי להרוויח כסף קל ומהר. זה הכרחי כדי לבסס את עצמה ולמשוך לקוחות חוזרים ונאמנים . לכן כאן כבר יהיה מדובר על "תרבות ההובלות".

לפי רמת המקצועיות של כל מי מספק שירותי הובלה ניתן לחלק לשתי קבוצות. קבוצה ראשונה חברות קטנות (בן אדם או שניים)-  חברות שרוצות לקבל כמה שיותר בזמן קצר ביותר. השנייה - חברות הובלות שמתמקדות בעבודה ארוכת תווך ,ליצירת מוניטין טוב ולמנהיגות בעסקים. למרבה הצער, ההבדל בין הקבוצות לא תמיד ברור.

למי זקוק לשירותי הובלה פעם בשנה או אפילו בפעם הראשונה, כלחברת הובלות - "נראות כאחד". אבל יש סימנים שבהם אפילו לא מומחה גדול יכול להבחין בין חברת הובלה לא רצינית לבין חברת הובלות מקצועית ומנוסה.

תרבות ההובלה בה לידי ביטוי בדברים קטנים ולא באופן גלובלי. אבל מהדברים הקטנים מורכבת תהליך ההובלה.

זו רמה מסוימת של שירות:

1.      אחריות

2.      יושר

3.      תשומת לב לפרטים

4.      ידע בתחום ההובלות

5.      עמידה בכל הסטנדרטים הנדרשים

6.      נימוס ,סדר וניקיון של עובדים - גם הוא חלק מהתרבות של הובלה.

לסיכום: תרבות האמיתית למעשה מורכבת מהדברים הפשוטים של תהליך ההובלה עצמה. הלקוח רוצה לקבל שירותי הובלה - באיכות גבוהה ובצורה הגונה, וחברת ההובלות רוצה לספק להם את השירותים בהתאם. יחסים מכובדים בין לקוח למובילים ולהיפך - זה הבסיס שעליו ניתן לבנות "תרבות ההובלה".

רפי ברזילי מנהל חברת הובלה זמין לכל שאלה. טל:054-7204441 או באיימיל :callmovile@gmail.com">href="mailto:callmovile2013">callmovile@gmail.com




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב