דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ביקורת מחזמר-אאידה-אלטון גון-תיאטרון הסיפריה-בית צבי 

מאת    [ 31/03/2008 ]

מילים במאמר: 405   [ נצפה 4018 פעמים ]

כאשר שומעים את השם אאידה מיד חושבים על האופרה המפורסמת של ורדי אך הפעם אאידה הוא שם של מחזה זמר המוצג ע"י תיאטרון הספריה בשיתוף בית צבי כשאין כל קשר בין המוסיקה המפורסמת של ורדי למוסיקה המודרנית שכתב אלטון ג'ון.

בפעם הראשונה הוצג המחזמר (ידוע לי שצריך לכתוב מחזה זמר) באוגוסט 2005 וכעת מחדשים את ההפקה עם משתתפים אחרים.
בכל התפקידים הראשיים פרט לתפקיד אאידה משתתפים בוגרי בית צבי ממחזורים שונים.
רוב הלהקה והאאידה הם תלמידי בית צבי בשנה ג'.
לאלה שעדיין אינם מבדילים בין תיאטרון הספריה לבין תיאטרון בית צבי הנה הבהרה.
תיאטרון הספריה הנו תיאטרון ליד בית צבי ומטרתו להעניק הזדמנות לבוגריו להתנסות בתפקידים שונים מאלה איתם הם מתמודדים בחוץ.

זאת הפקה שהושקע בה רבות הן בכסף והן בהשראה וכשרון.

זהו סיפור אהבה אסורה משולשת.
מפקד הצי המצרי-ראדמס מתאהב בשבויתו הנובית אאידה.
הוא מאורס לבת פרעו אך אהבתו לאאידה גוברת על נאמנותו למצרים.
בגידה במולדת דינה מוות אך הנסיכה אמנריס שזוכרת את אהבתה לראדמס והתרשמותה העמוקה מהאהבה הטהורה והגדולה בין ראדמס לאאידה מראה אצילות נפש ,מרחמת על הזוג וגוזרת עליהם להקבר יחד בקבר אחד.

אאידה בוימה בצורה נהדרת ע"י ארתור קוגן והכוריאוגרפיה נעשתה ע"י אלדר גרויסמן.אנו זוכים לראות הפקה עם קצב נהדר,ריקודים מגוונים, חזקים, סוערים ומרשימים המבוצעים בצורה טובה מאוד.
התלבושות של אלה קולסניק מציגים תצוגת אופנה נשית רבת השראה ודמיון .הכל בטוב טעם ופאר.

אאידה-ניצן אשל מקסימה בתפקידה מכל הבחינות.יש לה יכולת שירה ומשחק לא מבוטלים.היא עדינה,גאה,אוהבת,מרגשת,שומרת אמונים למולדתה וגם לאהובה.
אך "אין מקום לאהבה בעולם" ."אין תקנה לעולם כזה".
ראדמס-גלעד שמואלי הינו בעל נוכחות בימתית וקול יפה מגלם את תפקיד האוהב על הצד הטוב ביותר.
אמנריס הנסיכה-הילה זיתון- "מידת החסד והרחמים " הופכת בהמשך ממפונקת, שחצנית, משועממת המרגישה איך ראדמס מזניח אותה עד כדי עלבון, לאצילת נפש, חושנית,לרגישה מתחשבת באהבה וטסנטימנטלית.
"לאמת התעוררתי אמת שכואבת עכשיו" "כמו עוורת חייתי בחלום ורוד בראתי עולם של אשליה".
הן אשל והן זיתון בעלות קול יפה וביצעו את כל השירים ללא פגם באשמתן.
מרב-ניסו שלו- סיפק את הפן הקומי במחזמר .הוא ביצע את תפקידו בעדינות ובחן רב.בנוסף יש לו גם קול נעים ויפה.
זוסר-נועם טלמון- היה אבא של ראדמס מושחת,אכזר,זומם מזימות ופרעה-יגאל זקס היה רציני ובעל סמכות כנדרש.

מבין הלהקה-התלמידים- משכו את תשומת לבי נהבקה-אביטל מטרי שהקריבה את חייה למען הצל את אאידה, במשחקה וקולה וגיא עקיבא במשחקו ותנועותיו החדות והמדויקות בקטעי הריקוד.
המוסיקה של אלטון ג'ון היתה מצוינת וכן גם הנוסח העברי לתמליל שכתב טים רייס שנעשה ע'י אלי ביז'אווי.

לראות או לא לראות : חוויה לאוזן ולעין.
נכתב על ידי elybikoret , 31/3/2008 09:04
elybikoret



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב