דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מכשירי שמיעה למוזיקאים 

מאת    [ 26/07/2015 ]

מילים במאמר: 470   [ נצפה 4074 פעמים ]

המוזיקה היא דבר נפלא ומדהים, שללא ספק ממלא חלק רב בחיינו. למוזיקה גוונים רבים וסוגים שונים, שכל אחד לוקח באופן אישי לעצמו את הסגנונות האהובים שלו. המוזיקה היא חלק בלתי נפרד מרבים מאיתנו, משמחת אותנו ברגעים עצובים, ומשפיעה לנו רבות על מצבי הרוח בחיי היום יום. היא מעבירה לנו את הזמן בפעילויות שונות, בזמן העבודה, שטיפת הכלים, או סתם כשאנחנו רוצים לנוח ולהתענג עליה. יוצרים רבים של מוזיקה מודעים היטב, כיצד להכין יצירות נפלאות שנכנסות ללב של כולנו, עם זאת הם לא תמיד מודעים לסיכונים שיש בהאזנה למוזיקה בווליום גבוה, בעיקר בזמן הופעות חיות.

הסיכון בחשיפה לדציבלים גבוהים

אמני מוזיקה רבים שמבצעים הופעות נחשפים במהלך ההופעה לדציבלים גבוהים מאוד מהרמקולים שמקיפים אותם. חשוב להבין שחשיפה לדציבלים גבוהים מאוד, עשויה לפגוע בשמיעה, גם לטווח הקרוב וגם לטווח הרחוק. חשיפה לעוצמת קול גבוהה מדי עשויה בסופו של דבר לגרום לפגיעה בלתי הפיכה בשמיעה. בהופעות רבות ובמועדוני ריקודים נעשה שימוש במעל כ 100 דציבלים בהשמעת המוזיקה, אם כי הרף שנקבע כנגד פגיעה בשמיעה הוא עד ל 85 דציבלים. כל מוזיקה שעוברת את ה 85 דציבלים עשויה להזיק לשמיעה, ולגרום נזק בלתי הפיך. מחקר אנגלי גילה כי אמני מוזיקה ואנשים שנחשפים לשמיעת מוזיקה בעוצמה גבוהה, עשויים להיפגע בשמיעה משמעותית בעתיד, וכבר בגיל 40 יתכן והם יזדקקו למכשיר עזר לאוזניים. לשם כך לכל מוזיקאי, בעיקר מאלו המופיעים בהופעות על במה, מומלץ מאוד על מכשירי שמיעה למוזיקאים.

 

מדוע חשוב השימוש במכשירי שמיעה למוזיקאים

למכשירי שמיעה למוזיקאים יש מגוון רחב של יתרונות שללא ספק תורמים להם לזמן ההופעות:

  • שמירה על עור התוף – עור התוף הוא בעצם קרום דק המצוי באוזן, ומפריד בין האוזן החיצונית לאוזן הפנימית. עור התוף אחראי על השמיעה התקינה שלנו, ומגביר את גלי הקול שנקלטים מהאוויר החיצוני לעוצמות השמע הקטנות שבאוזן התיכונה. המכשיר בעצם שומר על עור התוף מפני שמיעה בדציבלים גבוהים, שעשויים לגרום פגיעה בלתי הפיכה באוזן.
  • הנחתת רעשים – כאמור כחלק משמירה על עור התוף, האטמים מאפשרים הנחתה כמובן של הרעשים הסובבים את האמן בזמן ההופעה. הנחתה שכזו יכולה להגיע לכ 30 דציבלים פחות, מה שבהחלט עושה הבדל משמעותי בחשיפת הרעש לאוזן.
  • עוזרים לשמיעה יותר טובה של הצלילים - מלבד ההגנה על השמיעה שלנו, המכשיר משמש בנוסף כאוזניית עזר. האוזנייה עוזרת לנו בדומה למוניטור, לשמוע בצורה יותר טובה את הצלילים בטון הנכון, אותו אנחנו צריכים לשמוע כראוי. המכשיר עוזר בצורה מצוינת לכל אמן ולכל הופעה, וללא ספק מומלץ לכל מוזיקאי.

עוסק במוזיקה והופעות? שמור על השמיעה שלך, ואל תוותר על מכשיר

לכל מוזיקאי שמופיע בהופעות חיות, ולא משנה גודל המקום בו הוא מופיע, העוצמה בזמן הופעות היא עוצמה גבוהה, וחשיפה ממושכת אליה במשך זמן רב עשויה לפגוע פגיעה בלתי הפיכה באוזניים. מכשירי שמיעה למוזיקאים מאפשרים הגנה על עור התוף היקר לנו מפני דציבלים גבוהים, ובין השאר מאפשר לשמוע באמצעות האוזנייה המחוברת אליו את הטון הנכון. המכשיר מומלץ לכל מוזיקאי העוסק בהופעות חיות. 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב