דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


פרויקט פינוי בינוי - איך עושים זאת נכון ומהם שלבי התוכנית 

מאת    [ 21/07/2015 ]

מילים במאמר: 479   [ נצפה 2390 פעמים ]

בימים אלו ממש שוק הנדל"ן הפך להיות לזירה הרותחת ביותר שמשקיעים נוהרים אליה. אפיק ההשקעה בנדל"ן הפך להיות כה מניב עד כדי כך שהוא מסחרר שוק שלם וגורר אותו לעליית מחירים מתמדת – הן בשוק השכירות והן בשוק הרכישה. העיר תל אביב כמובן מובילה את אפיקי ההשקעה, אך בכל הארץ מדובר במגמה ההולכת וגוברת.

כשאומרים נדל"ן, יש מגוון רחב של סוגי השקעה והמעניין ביותר שבהם הפך להיות השקעה בפרויקטים מסוג פינוי בינוי. פרויקטים אלו הן בהגדרה הריסת מבינה קיים ובניית מבנה חדש. הדבר מתאפשר מכיוון שהיזם שבניין המגורים בחר להתקשר אליו מקבל זכויות בניה נוספות ובונה דירות נוספות ובכך מרוויח את לחמו. הדיירים מצידם מרוויחים בפרויקט פינוי בינוי בתל אביב דירות חדשות יותר וגדולות יותר וכמובן האופציה למיקסום התשואה עולה בעשרות אחוזים.

השלבים השונים שיש לבצע בפרויקט פינוי בינוי

השלב הראשון – בדיקת אפשרויות וגיבוש קבוצה קטנה מתוך וועד הדיירים: הצעד הראשון שיש לבדוק הוא האם בניין המגורים שבו נמצא הנכס שלכם בכלל עומד בקריטריונים לפרויקט פינוי בינוי בתל אביב או בכל עיר אחרת במרכז הארץ ובכלל. ניתן בקלות לבדוק זאת על ידי פניה ליזם אחד או יותר, בצורה בלתי מחייבת מצד הדיירים, והיזם יוכל בקלות לבדוק עבורכם האם בכלל יש כדאיות לפרויקט פינוי בינוי בבניין המגורים שלכם. עדיף לפנות ליותר מיזם אחד בשלב הזה. לאחר אישור חיובי מצד אחד מהיזמים יהיה נכון לגבש צוות קטן מבין מחזיקי הנכסים בבניין שמעוניין לקדם את הפרויקט בבניין המגורים וכך הם יוכלו יחד כ"קואליציה" להציג זאת לשאר מחזיקי הנכסים בבניין.

השלב השני – התקשרות עם יזם והשגת רוב של 80%: על מנת לקדם פרויקט פינוי בינוי תל אביב בניין המגורים שלכם בעיר יש להשיג רוב של 80% מבין מחזיקי הנכסים בבניין, אך אל דאגה – לא מחובתכם ללכת ולהחתים את מחזיקי הנכסים והנ"ל יהיה על היזם. בתור התחלה הוועד צריך לפנות למספר יזמים מהתחום ולבקש מהם לגבש הצעה עקרונית לביצוע פרויקט פינוי בינוי בבניין המגורים שלכם. לאחר קבלת ככל ההצעות יש לבחור עורך דין שילווה אתכם, שיהיה כמובן על חשבון היזם, ולהתחיל בגיבוש הצעה חוזית לביצוע ההסכם. היזם מצידו יתחיל לאסוף חתימות מצד מחזיקי הנכסים בבניין. התהליך הנ"ל יכול לקחת בין מספר חודשים לשנה.

השלב השלישי – הגשת היתרים וביצוע הפרויקט: לאחר גיבוש החוזה והחתמת הדיירים היזם יחל בשלב הגשת ההיתרים לביצוע פרויקט פינוי בינוי תל אביב על גבי בניין המגורים שלכם. בשלב הנוכחי של הגשת ההיתרים הדיירים עדיין לא "ירגישו" את הפרויקט והם יגורו בדירות הנוכחיות שלהם. שלב זה יכול לקחת בין 6-12 חודשים. לאחר קבלת היתר הבניה יחל השלב בן הדיירים יצטרכו לעזוב את הדירות שלהם, היות והבניין הולך להרס כליל. הדיירים, או יותר נכון מחזיקי הנכסים, יקבלן מהיזם בדרך כלל דמי שכירות חודשיים בגובה השכירות אותה היו מקבלים – עד לסיום הפרויקט. פרויקט פינוי בינוי יכול לקחת בין 18-24 חודשים, תלוי מאוד בכל אפיון פרויקט.

לבסוף יקבלו מחזיקי הנכסים בניין חדש לחלוטין, דירות גדולות יותר וכמובן שכנים חדשים.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב