דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


התמודדות משפטית נכונה עם רשלנות רפואית בלידה 

מאת    [ 20/07/2015 ]

מילים במאמר: 499   [ נצפה 2773 פעמים ]

רשלנות רפואית בלידה דורשת השקעה של זמן ומשאבים. יש להקצות לפחות מספר חודשים עבור טיפול משפטי ראוי בתביעות מן הסוג הזה, ולערב עורך דין מומחה מוקדם ככל האפשר. חשוב גם להבין את מורכבותן של תביעות הרשלנות ואת האופן בו הן נבחנות בין כתלי בית המשפט. בתחום הרפואה כוללת עוולת הרשלנות את חובת הזהירות, ההתרשלות וגרימת הנזק ולכן בתביעות רשלנות רפואית בלידה ניתן לקבל פיצוי גם כאשר למזיק לא הייתה כוונה לפגוע. הרבה תלוי בפעולות הראשונות המבוצעות במהלך הגשת התביעה ובהתייעצות עם עורך הדין המתאים למשימה.

בכל הנוגע להכנה המוקדמת, אין הבדל משמעותי בין מקרים קשים וקלים של רשלנות רפואית בלידה. יש לפנות לעורך דין המתמחה ברשלנות רפואית ולקבל המלצות מלקוחות קודמים. רצוי לתעד את כל מה שאירע קרוב למועד האירוע ולנצל את הזיכרון הטרי כדי להעביר את הפרטים לכתב. במידה ומדובר על רשלנות רפואית בטיפולי פוריות, יש להציג מסמכים התומכים בטענות המרכזיות. מסמכים רלוונטיים אחרים יתייחסו לרשלנות רפואית במעקב הריון, לרשלנות בלידה עצמה ולרשלנות בטיפול בילוד לאחר תום הלידה.

תיעוד רפואי והתנהלות מול בית החולים

שתי הסוגיות המרכזיות איתן מתמודדים ניזוקים בתביעות רשלנות רפואית בלידה הן התיעוד הרפואי וההתנהלות מול בית החולים. ראשית, את התיעוד הרפואי יש לשמור כבר מהימים הראשונים של טיפולי הפוריות או המעקב. תיעוד רפואי הוא חלק בלתי נפרד מגיבוש אסטרטגיית התביעה והוא משמש לכתיבת חוות דעת של רופא מומחה. החוק מאפשר לכל מטופל לקבל תיעוד רפואי מלא ולדרוש לגביו הבהרות. מוסד רפואי שלא מספק את התיעוד או רופא שלא מסביר כהלכה את משמעות הפרוצדורה בה הוא בוחר, חושפים את עצמם לתביעות רשלנות ובית המשפט צפוי להטיל עליהם אחריות מלאה. ההנחיה העקרונית היא לשמור כל תיעוד רפואי הקשור בהריון וגם כל תיעוד רפואי הקשור בלידה.

שנית, חשוב לשמור תיעוד רפואי הקשור לטיפולים אחרים או מאוחרים שהתבצעו בבית החולים. כמות גבוהה של תביעות רשלנות רפואית בלידה מוגשות בשל מתן שירותים רפואיים תוך סטייה מרמת הזהירות הסבירה אחרי שהלידה מסתיימת. שירותים אלו ניתנים ברשלנות על ידי הרופא המטפל, צוות האחיות, הצוות המסייע ועוד. כדאי להגיע לעורך הדין עם התיעוד הרפואי הקשור לטיפולים המאוחרים ולאסוף גם קבלות הקשורות להוצאות שהוצאו עקב הרשלנות. קבלות בגין טיפולים רפואיים, נסיעות, רכישת תרופות ועוד עוזרות לקבוע את הסעד הכספי הניתן כפיצוי לניזוק.

מה עושים עם התיעוד הרפואי?

תיעוד של כל האירועים סביב הרשלנות הרפואית לכאורה הוא רק הצעד הראשון בהגשת התביעה. לאחר איסוף התיעוד ניגשים לעורך דין ומחליטים האם יש עילה להגשת תביעה. בשלב הבא פונים לרופא מומחה ומבקשים ממנו לכתוב חוות דעת. את חוות הדעת מצרפים לתביעה ומגישים בצורה מסודרת לפי הנחיות בית המשפט. במקביל, זהו גם השלב בו ניתן לוותר על התביעה או לנסות להגיע להעדיף הסכם פשרה על פני התנהלות משפטית רגילה. עורך דין הוא איש המקצוע שעומד לרשות הניזוק וממליץ לו כיצד לנהוג. במידה ולעורך הדין יש את הניסיון והמיומנות הדרושים, הוא יכול למנוע עוגמת נפש רבה מהניזוק ולהגדיל את גובה הפיצוי בעשרות אחוזים.

לסיכום, התמודדות משפטית עם רשלנות רפואית בלידה היא תנאי להשגת הסעדים הקבועים בחוק. המורכבות של תביעות רשלנות רפואית נובעת גם מחוסר ידע מקצועי של בתי המשפט, וגם מהקושי הנפשי איתו מתמודד הניזוק. אלו הסיבות לצורך בהתמודדות נכונה מהרגע הראשון.

אלעד שניר, משפטן, כותב בכיר בצוות אתר הפורומים המשפטיים. לייעוץ משפטי ניתן לפנות במייל info@lawforums.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב