דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


השקעה בנדלן או חיסכון בנקאי - מה לעשות עם מה שנשאר מהמשכורת? 

מאת    [ 16/07/2015 ]

מילים במאמר: 458   [ נצפה 1628 פעמים ]

עבור רבים מאיתנו, עולם ההשקעות והניהול הפיננסי הוא תחום מסובך ובלתי ניתן להבנה – המון מספרים, אפשרויות שונות ובעיקר הרבה מאוד בלבול. לכן, צעירים וצעירות רבים אשר מעוניינים לעשות משהו נבון ובטוח יחסית עם כמה מאות או אלפי השקלים הנותרים ממשכורתם לאחר ניכוי ההוצאות החודשיות, מוצאים עצמם אובדי עצות – האם ללכת על פיקדון בנקאי כזה או אחר המבטיח תשואה בגובה מסוים? האם להשקיע בתחום אחר? ואם כן – באיזה תחום?

אנשים רבים, צעירים ומבוגרים כאחד, פונים לשוק הנדל"ן כמקור להשקעת העודפים הפיננסיים שהם צוברים, ומסיבה טובה – עולם הנדל"ן מציע מגוון רחב ביותר של אפשרויות השקעה, ברמות סיכון וברמות מינוף שונות ומשתנות.

 

השקעה בנדל"ן - השקעה בטוחה יחסית במצבים מסוימים
בניגוד לדעה הרווחת בקרב אוכלוסיות שונות בנוגע לשוק הנדל"ן, לא מדובר כמובן בתחום חף מסיכונים. גם בעולם הנדל"ן ניתן למצוא לא מעט אפיקי השקעה מסוכנים יחסית, אשר קורצים מאוד למשקיעים מכיוון שהם מציעים תשואות פוטנציאליות גבוהות.

בפועל, אכן ניתן למצוא לא מעט השקעות נדל"ן ברמות סיכון נמוכות יחסית, אך יד לעשות את שיעורי הבית טוב טוב על מנת להיות בטוחים כי איננו מסכנים את כספנו יתר על המידה. בעוד במרבית המקרים פיקדון בנקאי באפיק השקעה סולידי יהווה את אחד מערוצי ההשקעה הבטוחים ביותר, מחקר מקדים יכול להניב גם לא מעט אפשרויות סולידיות ובטוחות כמעט לגמרי בעולם הנדל"ן. אפשרויות אלו קיימות למשל, במדינות מפותחות המתאפיינות ביציבות כלכלית ופוליטית, בערים בהן הביקוש לדירות להשכרה ו/או מכירה הינו גבוה וצפוי להמשיך להיות גבוה ברמת וודאות גבוהה יחסית וכד'.

הנקודה היא כי מומלץ מאוד לערוך מחקר מקדים בנוגע לכל הפרמטרים הללו, על מנת לוודא כי ההשקעה הנדל"נית אליה אתם נכנסים היא אכן בטוחה ויציבה כפי שאתם רוצים שתהיה. בידקו את העיתונות הכלכלית ומדורי הנדל"ן בכל הנוגע לפרויקט או האזור בו אתם מעוניינים להשקיע, בידקו את החברה באמצעותה אתם מעוניינים להשקיע וכד' – כל בדיקה ומחקר מקדים שכזה, יוריד עבורכם את רמת הסיכון ויאפשר לכם להפריש מהמשכורת החודשית שלכם להשקעת הנדל"ן בה בחרתם בראש שקט.

 

השקעה אשר בסופה אנחנו נשארים עם משהו

אחת הסיבות העיקריות לכך שצעירים רבים בוחרים בכל זאת לבצע את ההשקעה החודשית שלהם בתחום הנדל"ן, היא כי מדובר בהשקעה אשר בסיומה אנחנו נשארים עם נכס ממשי ביד, בניגוד לאפיקי השקעה רבים אחרים. כך, גם אם התשואה על הנכס בו השקענו אינה גבוהה כפי שתכננו, וגם אם קורים דברים בלתי צפויים אחרים, לפחות ניתן להיות בטוחים כי נשארנו עם נכס נדל"ן ביד, אותו ניתן להשכיר, למכור או להשתמש בו למגורים. זוהי רמת ביטחון בסיסית אשר אינה קיימת במקרה של פיקדון בנקאי או השקעה בניירות ערך, למשל.

 

לסיכום, השקעה בנדל"ן יכולה להוות פתרון מצוין עבור מי שמחפש כיצד להשקיע את השארית הנותרת מהמשכורת החודשית. רק צריך לעשות זאת בחכמה, בזהירות ותוך ידיעה מלאה של פרטי העסקה וביצוע מחקר מקדים.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב