דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


להיות או לא להיות חשב שכר בכיר - הכל מתחיל (ונגמר) במרצה הקורס 

מאת    [ 30/03/2008 ]

מילים במאמר: 1690   [ נצפה 2714 פעמים ]

רקע
חשב שכר בכיר הינו אחד מתפקידי המפתח בארגון ומתוקף תפקידו אחראי על אחד התקציבים הגדולים : השכר.

תפקיד חשב השכר הינו תפקיד רב משמעות, תפקיד השולט בתקציב הגדול ביותר של הארגון - השכר.

חשב שכר שאינו מעודכן בשינויים התכופים החלים בחוקי מס הכנסה, ביטוח לאומי ודיני עבודה, עלול לשגות בבחירת החלטותיו מול עובדים ומעסיקים ובהזרמת נתונים לתוכנת שכר או ללשכת שירות.

לעיתים חשב השכר יוצר תלות בתוכנת השכר המשמשת אותו או בלשכת השכר.

התוצאה עלולה להיות הרת אסון, הן לארגון והן למנהל, האחראי אישית לשמירת החוק .

תוצאה המסתכמת באובדן כסף רב על רקע טעויות, לעיתים בסיסיות, בהבנת החוק. והדוגמאות הן רבות.

בכדי לקדם את מעמדו של חשב השכר, על הארגון להכיר בחשיבות הנושא ולסייע לחשב השכר להיות מעודכן ברזי החוק .

תפקידו החשוב ביותר של חשב שכר בכיר בארגון להיות "שומר הסף" של המעביד.

התראה בזמן תמנע מהמעביד הוצאות מיותרות שהיו נמנעות אם היה נערך רישום נכון בתלוש השכר או אם חשב השכר היה נמנע מלשלם את "פדיון החופש" במשכורות השוטפות .

המכללה למיסים ולחשבונאות שמה לה למטרה לקדם את מעמד חשב השכר בישראל.

על רקע זה הצטרפנו ראשונים, במרץ 2005, למיזם של לשכת רואי חשבון בישראל, אשר החליטה לקחת על עצמה את תחום חשבי השכר בישראל בעקבות הרצון לשמור על רמה גבוהה של תחום חשוב זה.

לאחר אישור התוכנית על-ידי הוועד המרכזי של לשכת רואי חשבון בישראל הוקמה בלשכת רואי חשבון בישראל ועדה מיוחדת אשר כותבת את הבחינות ומפקחת עליהן.

על פי פסיקות בבית דין לעבודה ובבתי משפט בשנים האחרונות, יותר ויותר מעסיקים וחשבי שכר נתבעים על טעויות שפגעו בעובדים או ברשויות המס.

מניתוח התוצאות עולה כי המעביד, בסופו של דבר, הנפגע העיקרי ונגרם לו נזק כספי רב, לעיתים בלתי ניתן לתיקון, זאת כתוצאה מטעויות הנובעות מחוסר ידע עדכני.


טעויות שכיחות של חשבי שכר :על פי סקר שנערך בקרב 980 מעסיקים המעסיקים מעל 387,000 עובדים, נפלו טעויות בקרב 31% מתלושי השכר !

קורס חשב שכר בכיר מיועד לציבור הרחב ולמעוניינים לרכוש מקצוע מבוקש לחיים - חשב שכר בכיר.

כיום הקורס אינו מוגבל דווקא לעוסקים בהנהלת חשבונות או בחשבות השכר והוא פתוח בפני כולם.

חשבי השכר שיעמדו בהצלחה בבחינה יקבלו הסמכה של חשב שכר בכיר מטעם לשכת רואי חשבון בישראל.

עם סיום הלימודים, ולאחר השקעה של זמן כסף ומאמץ, הציפייה הטבעית של כל תלמיד היא לעמוד במבחנים בהצלחה ולמצוא מקום עבודה ראוי שבצידו שכר הוגן.

עם זאת, תלמיד שלא עמד בהצלחה במבחנים נשאר 'תקוע' ללא יכולת לממש את הציפייה הטבעית.

אחת התכונות היקרות ביותר בחיים, והנצרכת ביותר, היא יכולת ההתמודדות עם כישלונות.

מי מאתנו לא היה רוצה ומייחל שנזכה רק להצלחות, לחיים של עונג המתנהלים על מי מנוחות - ומה עם הצרות והקשיים - הם באמת מיותרים, ודומני שעם קצת מאמץ - היינו בעצם יכולים איכשהו להסתדר בלעדיהם...

אך למרות כל זאת - המציאות היא לפעמים אכזרית, ומלבישה צבעים אחרים על גבי החלומות הוורודים שלנו. לפעמים צבע כחול (וזה עוד לא נורא כל-כך), לפעמים אפור ולפעמים אפילו שחור.

יש קשיים בחיים, מכשלות, נפילות, ואף נסיגות לאחור.

איפה כדאי ללמוד ?
ההחלטה לגבי מסלול לימודים ו/או מקצוע הינה החלטה חשובה ובעלת השלכות לעתיד. קבלת החלטה נכונה תמנע עגמת נפש, בזבוז זמן, והפסד של כסף.

מוסד הלימודים שתבחר ישפיע על לא מעט תחומים בחייכם:

השפעה ראשונה – על הידע שתרכוש.
השפעה שנייה – על כמות הזמן שתשקיע בלימודים.
השפעה שלישית – על כמות הכסף שתידרש להשקיע בלימודיך, גם מבחינת שכר הלימוד וגם בהוצאות מחיה.
השפעה רביעית – על כמות הכסף שאתה יכול לשער שתשתכר בעתיד.
השפעה חמישית – על טיפוסי האנשים שאתה עתיד לפגוש במהלך לימודיך.
השפעה שישית – על חיי החברה שלך ועל הקשרים החברתיים שתיצור...

אפשר להמשיך ולפרט, אבל הרעיון המרכזי כבר ברור: בהרבה מקרים, מוסד הלימודים שתבחר ישפיע על שביעות הרצון שלך מתקופת הלימודים, על חייך האישיים, ואולי על העבודה שתקבל אחרי קבלת הרישיון, לא פחות ממסלול הלימודים הנבחר.

תכנית הלימודים של המכללה למיסים ולחשבונאות מכשירה את הבוגרים לעבור בהצלחה את הבחינות.

למכללה למיסים ולחשבונאות, צוות מרצים מיומן ומנוסה ששם לו למטרה להכשיר אותך כאיש מקצוע מעולה.

התשובה לשאלה "מהן התכונות החיוניות של מרצה טוב?" - אינה פשוטה.

אל לנו לשכוח ש"מרצה טוב" לא בהכרח ידגים "הוראה טובה".

כלומר, למרות שמישהו הוא בעל כשירויות מעולות, אמונות נכונות ותחושת שליחות הרמה של הסביבה עשויה להציב מגבלות חמורות על התנהגויותיו ההוראתיות.

צריך גם לזכור שלרוב פערים בין הרמות יוצרים בעיות למרצה ולסביבת העבודה שלו או לשניהם.

קיימות 3 גישות אשר מנסות להתמודד עם השאלה "מהו מרצה טוב" כלהלן :

גישת המיומנות – גישה זו מתעלמת כליל מהצורך לרכוש כלים וללמוד לימודי הוראה מסודרים, מאמיני הגישה טוענים כי העיקר הוא הניסיון בשטח והלמידה תבוא תוך כדי .

גישת  הלמידה – גישה זו דוגלת בלימוד מסודר של דרכי ההוראה שיטות וכלים ומאפייני תלמיד וכיתה ושמה פחות דגש על ההתנסות בהוראה בכיתה .

גישת השילוב –  הגישה הזו משלבת לימוד עיוני ומעמיק של הוראה ולא פוסחת על ההתנסות המעשית בשטח .

על "מרצה טוב" להיות ער לפרטים הבאים:

אישיות-  על המרצה להיות בעל אישיות חיובית ולהוות דוגמא לתלמידיו : מרצה חסר סבלנות לא יוכל לעולם ללמד את התלמידים מהי סבלנות מפני שהתלמיד לומד מהדוגמא האישית של המרצה ולא מהדיבורים שלו.

הזדהות- מרצה טוב חייב לזהות את הקשיים של התלמידים שלו ולגלות אכפתיות לרגשות התלמיד ולמאפייני אישיותו וכשהתלמיד במצוקה יהיה מי שיבחין באיתותים שלו ויהווה אוזן קשבת לתלמיד המתקשה ויפנה אותו לגורם מקצועי מתאים.

מיומנות -המרצה צריך להיות מוכשר ובעל יכולת לזהות קשיים אצל התלמיד בתחומים שוני כגון: ירידה במוטיבציה,קריאה כתיבה הבנה,תקשורת וריכוז,עצמאות ועוד.... על מנת לדעת מהם יכולותיו וכיצד לסייע לו .

הערכה –מרצה צריך שיהיה לו כלים לבדוק את עצמו : האם התקדמתי (?) האם הספקתי את מה שרציתי להספיק (?) מה יש לי עוד לשפר(?) וכו..

מרצה טוב הוא מנהיג,מוביל, משפיע, מעורר מוטיבציה בתלמידיו. כל מרצה טוב משתמש בכלים אחרים כדי להיות מנהיג, אך ברור לנו שאם ננסה להגדיר כל התנהגות של מרצה טוב מרצה שהוא מנהיג נוכל להגדירו על פי כללים ברורים ובהירים, נוכל למפות הצלחתו על פי מושגי יסוד ברורים הגורמים להצלחה.

יוצא מכאן אפוא, כי תפקידיו העיקרים של "מרצה טוב" הם :

על המרצה לדעת את החומר על בוריו
על ה המרצה להיות בקי ולשלוט באופן מלא בתוכן הרצאתו, מרצה טוב יודע לענות על כל שאלה גם אם היא חורגת במעט מחומר ההרצאה. על המרצה ללמוד היטב את סוגי השאלות שעשויות להישאל כנגזרת מן ההרצאה הספציפית אותה המרצה מעביר. הקהל רואה במרצה כבר סמכא ולעתים קשה לו לעשות את ההפרדה בין בקיאותו של המרצה בעניין אחד לבין הרצון שלו לקבל מענה גם בנושאים שגובלים בנושאי ה הרצאה.

וידוא מי קהל היעד בפניו ה מרצה עומדת לדבר
לפני הגיעו של המרצה להרצאה עליו לוודא מי קהל היעד. האם הוא מאוד מגוון (קורס המורכב מחברים בעלי תחומי עניין ומקצועות שונים, או חברים שכל הנוכחים הנם מאותו תחום בלבד) רצוי מאוד שבאמתחתו של ה מרצה יהיה חומר הרצאתי רב שיכול להיות מותאם לכל קהל יעד.

הגעה בזמןלמקום ההרצאה
קורס אינו מהנה ומעשיר אם עשרות אנשים ממתינים למרצה שמגיע ובאמתחתו תירוץ- בו ברגע איבדת את הכבוד שרכשו לך כמרצה. כבד את מי שהעריך אותך מספיק כמרצה והסכים לשלם כסף רב עבור דיבור. חמש דקות איחור של מרצה הוא איחור של חמש דקות כפול מס' המשתתפים, כך זה מרגיש.

הקפדה על דיקציה וטון דיבור משתנה בהרצאה
דיקציה נכונה היא הערובה להרצאה מעניינת. בדיקציה קלוקלת כל משפט נשמע כמו בליל משעמם של אותיות. טון הדיבור מוסיף עניין והורג מונוטוניות שהיא האויב מס' אחד של מרצים. מי לא מכיר פרופסורים גאונים באוניברסיטה שיש להם ידע עצום בתחומם אך כשזה יוצא מפיהם זו ערובה מובטחת לשינה עמוקה. מרצה טוב משתמש בדיקציה נכונה ובטון הדיבור על מנת להדגיש, להעיר את הקהל וליצור עניין תמידי.

תיאטרליות: מרצים טובים הנם שחקנים מולדים
מרצה טוב משתמש בכישרון המשחק שלו. לבני אדם קל להתחבר למה שדומה ביותר למציאות מן הסתם. כאשר מרצה מנסה להדגים עניין מסוים והקהל לא מזהה אמינות בתנועותיו- התוכן כבר לא רלוונטי. התיאטרליות אסור גם שתהיה מוגזמת, שימוש נכון ולאורך כל ההרצאה יהווה נדבך חשוב.

הומור – הדרך הקלה ביותר ללבבות
הומור מוסיף המון לכל תוכן מילולי.  הומור מעיר את הקהל, הומור מעניק תחושה של דיבור בגובה העיניים, הומור יוצר הזדהות עם המסר. כשדברים נאמרים בהומור אנו נוטים לקבל אפילו דברים שבאופן רגיל לא היינו מוכנים לשמוע. אם כן שימוש בהומור נחוץ אך שוב, לא באופן מוגזם.

נושאים עדכניים
גם אם נושא ההרצאה הוא על תקופת המנדט הבריטי, תמיד מומלץ ואף מאוד להפגין ידיעה אקטואלית במתרחש סביבנו. אנשים אוהבים לקבל מידע מאנשים שחיים עם היד על הדופק.

קשר עיין תמידי עם הקהל
קשר עין תמידי עם הקהל יוצר אמינות בין המרצה לקהל. חשוב מכך, רק עם קשר עין תמידי עם הקהל ניתן לקלוט בזמן אמת את המסרים שהקהל מעביר באופן ישיר ומיידי (קהל עייף, מנקר ונרדם, או קהל שצוחק). לקהל, כקולקטיב יש שפת גוף וזה כלי הפידבק היעיל ביותר להרצאה בזמן אמת ולהרצאות הבאות. לצורך זה מומלץ שהקהל יהיה קרוב ככל שניתן אל המרצה.

שאלות
שאלות הן אינדיקציה לדרך בה הועבר החומר ואינדיקציה למידת העניין שהתעורר אצל הקהל. שאלות תוך כדי ההרצאה הן רצויות כדי להשאיר את הקהל ערני, לא להתבייש להפוך את השאלות לכלי בו המרצה מקדם את הנושא כפי ראות עיניו.

התלמידים בקורס "חשב שכר בכיר" מחולקים לקבוצות לימוד קטנות – עד 15 תלמידים בכל קבוצה

כל שיעור מחולק לנושאים ולתתי נושאים. כל תת נושא מתחיל בשאלת גירוי הגורמת לכל תלמיד לחשוב על הנושא הנלמד ולענות עליה בהתאם לידיעותיו ולאינטואיציה שלו.

לאחר שאלת הגירוי מועבר החומר התיאורטי בשילוב שאלות תרגול. המערכת מספקת משוב מיידי למורה ולתלמיד, שיכולים להשוות בין התשובות האינטואיטיביות לתשובות שלאחר הלימוד.

המרצה מאתר בקלות את הנושאים שצריכים חיזוק,ומנווט את מהלך השיעור בצורה מושכלת.

כל שיעור מתחיל במספר שאלות קצרות על שיעורי הבית שניתנו בשיעור הקודם. בשיטה זו, בדיקת שיעורי הבית מהירה, כוללת את כל תלמידי הכיתה ובודקת גם את נוכחות התלמידים בצורה אוטומטית, ולכך יתרונות רבים מבחינת התלמיד : 


    • להשתתף בשיעור ללא תחושת כשלון. 
    • להשיב ללא חשש מתגובת הכתה.  
    • לקבל את הרשות לנחש ולשפר את תהליך קבלת ההחלטות שלו.
    • לקבל חיווי בזמן אמת על נכונות תשובותיו (וגם ניחושיו). 
    • לקבל מוטיבציה להקשבה.  
    • לקבל מענה בזמן אמת, חלקו עקיף וחלקו ישיר.  


המכללה למיסים ולחשבונאות היא המובילה בארץ בתחום חשבי השכר ובעלת הצוות המקצועי והמיומן ביותר בנושא.

אנו במכללה למיסים ולחשבונאות נצעיד אותך לעתיד בטוח יותר עם 98% הצלחה בבחינות חשב שכר בכיר מטעם לשכת רואי חשבון בישראל.

לרשותך עומדים הידע, הניסיון והמוניטין של המכללה למיסים ולחשבונאות,  וצוות המרצים המיומן והמנוסה - במטרה להכשיר אותך כאיש מקצוע מעולה.

בוא הצטרף למאות התלמידים שקידמו את עצמם ! חשב שכר בכיר
 

יניב גבריאל, הוא מומחה מס אשר שימש בעבר כיועץ מיוחד לרשות המיסים בישראל בנושאי מיסים ושינויי חקיקה. משמש כמנהל וכבעלים של המכללה למיסים ולחשבונאות. בעל נסיון של כ-20 שנים בתחום ההוראה וממציא שיטות לימוד ייחודיות לכל המקצועות. המכללה למיסים ולחשבונאות נוסדה לפני כ-15 שנים והיא בעלת נסיון עשיר של אלפי בוגרים שנקלטו במשק העבודה, והגיעו לעמדות מפתח, שמהן הם ממשיכים לשלוח תלמידים למכללה למיסים ולחשבונאות. המכללה למיסים ולחשבונאות מציעה מגוון קורסים והשתלמויות בתחום המיסים והחשבונאות כגון: חשב שכר, חשב שכר בכיר, הכשרה מעשית למנהלי חשבונות, הצהרות הון, אמנות הדיון במס הכנסה, מרתון לנכשלים בייעוץ מס, מיסוי מקרקעין, מס ערך מוסף, ביטוח לאומי, דיני עבודה, יועצי מס, חשבונאי בכיר מדופלם, ניתוח דוחות כספיים, הנהלת חשבונות סוג 1+2, הנהלת חשבונות סוג 3, תכנון מס בפרישה, ביקורת פנימית, חשבים ומנהלי כספים, תמחיר תקציב ובקרה. לפרטים נוספים ולהרשמה ניתן לפנות בטלפון (רב קווי) 1-700-700-088 או להכנס לכתובת המכללה באינטרנט : http://www.taxcollege.co.il>




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב