דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הנסיון הכושל לבניית מעמדות חברתיים בארץ 

מאת    [ 14/07/2015 ]

מילים במאמר: 384   [ נצפה 2917 פעמים ]

החברה בארץ היא שיוויונית, וכל האזרחים שווי זכויות וחבות. כך לפחות מגדיר החוק, אבל, יש לשים לב, שמתחת לפני השטח יש התארגנויות פרטיות של בני אדם, שבעלי אינטרס לאי שיוויון. אותם הקבוצות, שבד"כ עתירות, כסף, מעמד או פוזיצית שליטה, לא מעוניינות בחופש ביטוי וצדק לכל אזרח, אלא בסתימת פיות. הכוונה שלהם ליצור בחברה מעמדות, ולקטלג את כולם לפיהם, תוך כך שהם מכתיבים לכולם מי ומה. כל היתארגנות של אנשים, יוצרת אידיאולוגיה, שמכתיבה התנהגות אוטומטית לכל מאמיניה, כלפי אנשים אחרים, לפי סוגיהם השונים. המטרה - רק לסווג נכון, אבל איך להיתנהג - מוכתב ע"י האידיאולוגיה, כך שלא צריך לחשוב. העובדה שההתארגנות הזאת כוללת לא מעט אנשים, שמאוחדים למטרה מסויימת, גורמת להשפעה לא קלה על אנשים בודדים, שלא שייכים לקבוצה כוחנית דומה, ולא יכולים להיתגונן.

היעדר מוחלט של מצפון הוא מאפיין בולט של קבוצת אנשים זו. הם, בחסות ה"מעמד" שהם הקנו לעצמם, לא נמנעים מלנסות ולפגוע כמה שיותר בכל מתנגדיהם. 

המקור האידיאולוגי להיתארגנות, הוא ככל הנראה החברה הגבוהה בארה"ב, שהמציאה את האידיאולוגיה הזאת, ומכתיבה את האנשים הדומים בארץ. מתבצע שיחוד, ומיזוג כוחות, וכך, הם משיגים מספר תכונות תת מודעיות בסיסייות, שנחשבות בדרך כלל שליליות: התנשאות, בוז, זלזול, וחוצפה. אבל הם עצם מחשיבים את התכונות הללו לנכונות, ומסבירים פילוסופית, שבכדי לעלות לצמרת, לא נורא לדרוך בדרך על כמה אנשים, הרי אנחנו רוצים לשפר את החיים של הילדים והנכדים שלנו. לכן, בחסות השושלת ואיכות חייה בעתיד, מצדיקים אנשים אלה פגיעות חמורות באנשים חפים מפשע, שמתחרים איתם, מתנגדים להיעדר המצפון שלהם, או פשוט רוצים ליצור דיעה משל עצמם.

כיוון שהאנשים הללו - עוסקים בהשפעה על הציבור, וכל השפעה מונעת אידיאולוגיה, מטבע הדברים, הם לא ירצו שאנשים אחרים - יהגו אידיאולוגיה מנוגדת משל עצמם. אבל, במקום לדון ולחשוב מהו הפתרון הפילוסופי, שיכלול את שני הצדדים, הם עוסקים בפסילת אנשים וסתימת פיות.

העולם הרוחני קשור לעולם החומרי, וכך, התנהגותם הרוחנית המכוערת גורמת ללחץ, עצבים ורגשות רעים בקרב הציבור, שהם בחוצפתם הרבה מנסים להיתנשאות מעליהם. לא כל הבני אדם עמידים בפני לחצים כאלה, ותיתכן זליגה של ההשפעה עד לעולם החומרי. ייתכן, וההשפעות השליליות הללו גורמות להרבה אלימות ופשעים אמיתיים, הרי יש פגיעה ממשית ברגשות האנושיים. 

ה"חברה הגבוהה" הזאת היא בפירוש לא נאורה אבל, המדינה הוקמה ומתנהלת ע"י אנשים נאורים יותר, וכל מערכת החוק במדינה דוגלת בצדק לכל, ולא מבדילה בין אזרחים לפי ממונם או מקצועם. לכן, האנשים האלה, שבונים מעצמם "מעמד עליון", למעשה הם אנשי שוליים זניחים, שטפלים לחלוטין מבחינת החשיבות לעולם.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב