דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


איך להשיג כתבה בעיתון על העסק שלך ? 

מאת    [ 13/07/2015 ]

מילים במאמר: 518   [ נצפה 13395 פעמים ]

"איך השגת את הכתבה בעיתון ? " שאלה אותי חברה בתמיהה

אה עניתי לה ..התקשרתי "

 

"סתם ככה התקשרת וביקשת שיכתבו עלייך ?" המשיכה לחקור

האמת שכן ...

 

לפני כשלוש שנים בערך נעשתה כתבה על אחת מסדנאות נשים שאז העברתי

ציור אינטימי , גם כתבה וגם ראיון בטלוויזיה הגיעו בעקבות אותה שליחה של ההודעה לעיתונות.

 משום מה שאני עושה יח"צ  לאירועים גדולים אף אחד לא שואל אותי איך זה שכתבו בעיתון

על פסטיבל כזה או אחר , או כי לאירועים של אלפים זה נראה הגיוני יותר שתהיה חשיפה , או

כוח,  רב האנשים מניחים שבכדי להופיע באיזו אייטם מעניין בעיתון נדרש תשלום כספי כזה או אחר.

 

שתי ההנחות האלו צרובות חזק כאמונות מוחלטות אצלך רבים מהעסקים הקטנים שאיתם אני עובדת ,

כאלו לא קיימת לגיטימציה לפרסום כתבה על עסק קטן כזה או אחר , ואם יש פתח בוודאי זה בתשלום..

 

מדהים אותי איך אנשים שכל כך בקיעים בנבכי הפרסום בפייסבוק, עם ידע עצום בשיווק ומספר לא מועט של סדנאות

שיווק נמצאים אצלם ברזומה לא רק שאינם עושים יחסי ציבור לעצמם או לעסק שלהם , בכלל לא מבינים איך עובד העולם הזה .

 

תמיד שאני אומרת לאנשים התקשרו והציעו את עצמכם או שלחו הודעה לעיתונות וספרו את הסיפור שלכם

התשובה היא בדרך כלל זהה ..." מישהו ישים עליי בכלל ? "

אני אומרת לכל אחד תנסו מקסימום זה יצליח !

 

ומניסיוני סביר להניח שאם יש לכם סיפור שאתם מוכנים לספר לעולם , וקצת סבלנות למצוא את העיתונאי הנכון

שבדיוק לסגנון כתיבה ולנושאי כתיבה שלו אתם מתאימים גם עליכם יכתבו בעיתון ( או יזמינו אתכם לראיון טלוויזיה ...)

 

נכון עולם האינטרנט העביר הרבה מהעיתונות הכתובה לאינטרנט , אך עדיין העיתונות האלקטרונית ואופן הפנייה אליה

הוא בדיוק כמו העיתונות המסורתית הכתובה.

 

בכל אמצעי התקשורת כתובה , אלקטרונית ומדיה טלוויזיונית בכולם רוצים לשמוע סיפור אנושי טוב שהוביל אתכם

בדרך שאתם הולכים או גרם לכם להחליט לייצר מוצר כזה או אחר, זה לא ממש משנה אם אתם עסק של אדם אחד

אם אתם עסק קטן שמעסיק רק עוד 2-3 עובדים הדבר היחיד שמשנה הוא מה יש לכם לשתף את העולם ואלו שחיים סביבכם.

 

כתבה בעיתונות תמיד נתפסת כאובייקטיבית ולעיתים היא גם בוחנת מוצר כזה או אחר , כך שרמת האמינות וההתנגדות

למכירה רגילה יורד , למעשה ביחסי ציבור כל מה שעושים הוא לשתף את הסביבה בידע על מוצר או שירות כזה או אחר ,

משם כל קורא\צופה או מאזין עושה את הבחירה שלו , אני אישית אוהבת את יחסי הציבור יותר מאשר שיווק בעיקר בגלל

שהידע ניתן בכדי לחלוק את הידע ולאו דווקא לייצר ממנו מכירה.

 

ישנן גם פעולות יחסי ציבור שכל אחד ואחת יכולים לעשות באינטרנט ובכך להפיץ את הידע שלהם  וכמובן כל אחד יכול

ליח"צן את עצמו ולהשיג לו אייטמים בעיתונות שיקדמו את העסק שלו.

 

אם אתם מעוניינים ללמוד קצת יותר על יחסי ציבור ואיך להשתמש הקליקו על הלינק והצטרפו אליי לסדנא ייחודית

ממוקדמת וקצרה שתלמד אתכם לעשות יחסי ציבור לעסק שלכם.

 http://lp.vp4.me/bttz

 

 

לילה בן הרוש - עוסקת ביחסי ציבור ושיווק מעל ל10  שנים , מלווה עסקים בתחילת דרכם , מנחה סדנאות והדרכות פרטיות לקידום העסק ועוסקת באמנות.


 


lilabh7@gmail.com


 


 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב