דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הדפסת תוכניות בניה בהדפסה רחבה 

מאת    [ 12/07/2015 ]

מילים במאמר: 506   [ נצפה 15311 פעמים ]

סוגי תוכניות בניה

נהוג להדפיס תוכניות בניה בשיטת הדפסה רחבה, המאפשרת הדפסה דיגיטלית ישירה מהמחשב או כל מדיה אחרת על גבי החומר עליו מעוניינים להדפיס. קיימים סוגים שונים של תוכניות בניה הנבדלות בהצגה גרפית שונה וברמת פירוט של אלמנטים שונים המוצגים בתוכניות בניה. להלן ארבע תוכניות עיקריות:


    • תוכנית בנייה – כפי שמשתמע מההגדרה, תוכניות בנייה כוללות מידות הבניה של הקירות והפתחים ואת פירוט החומרים הנדרשים לצורכי בנייה שונים. טרם הקמת מבנה יש צורך ביצירת שרטוט אשר יגשר את פערי ההבנה בין כלל הגורמים המעורבים בפרויקט הבניה באמצעות השפה המשותפת. השרטוט היא תוכנית הבניה המיועדת לגשר על הפערים. תוכנית בנייה מאפשרת לזהות ליקויים בשלבי בניה המוקדמים ולהיערך בהתאם לכך.


    • תוכנית אדריכלית – תוכנית זו כוללת פרטים כלליים יותר ומשמשת להבנת הבניין. תוכנית זו מסייעת לראות את צורת המבנה, אופן בו מסודרים חללי פנים ועוד ומנחה את הקבלן לבצע לפי המתוכנן. בתוכנית אדריכלית ניתן לראות את המידות של כל הבית (חלונות, נישות, פרגולות, קירות ועוד).


    • תוכנית הריסה – תוכנית זו מתאימה למקרים בהם הבית הולך לעבור שיפוץ ויש צורך בהריסת קירות. תוכנית הריסה תכלול את שני סוגי הקירות, הנותרים והנהרסים, ונהוג לסמן כל סוג בצבע אחר, כך שמי שמחזיק בתוכנית יראה בצורה ברורה אילו קירות הורסים. במקרים שהורסים רק חלק מהקיר, חייבים לרשום מידות.


    • תוכנית הגשה – תוכנית זו כוללת מכלול של תוכניות וטפסים המוגשים לצורך קבלת היתר בניה. מבין הטפסים המוגשים: פרטים מלאים של מגישי הבקשה,  מפה טיפוגרפית, מהות הבקשה, מספרי גוש וחלקה על שטח מדובר, פירוט חומרי בנין ועוד, תרשים עם פירוט שטחי בנייה המבוקשים ועוד. לפי התוכנית נקבעים בהמשך גם תשלומי ארנונה. התוכנית מוגשת לוועדה המקומית, היכן שהיא נבחנת ובמידה ומגיש הבקשה הגיש את כל המסמכים וטפסים הנדרשים ועומד בכל הקריטריונים, מקבל היתר בניה. תוכנית הגשה מוגשת על דפי A4 המסודרים בצורת גרמושקה.

הדפסה בפורמט רחב

מקובל להדפיס תוכניות בניה בפורמט רחב. בהדפסה דיגיטלית בפורמט רחב מועברת הגרפיקה מהמחשב או מכל מדיה אחרת ישירות על גבי החומר הרצוי. הדפסה זו משמשת להדפסת תוכניות בניה, הדפסת פלוטים, שירותי תווין ופלוטרים, הדפסת פוסטרים, הדפסת באנרים ועוד. הדפסה בפורמט רחב נקראת גם הדפסות ענק בשל יכולת ההדפסה ללא הגבלה ברוחב ובאורך. היום, מכונות הדפסה דיגיטליות הקיימות בשוק מבצעות מגוון פעולות בדיוק מרבי ובאיכות מעולה, למשל: הדפסה מהירה של תוכניות בניה (תוך מספר שעות ולעתים אך דקות), קיפול תוכניות בצורת גרמושקה ברמת דיוק גבוהה ביותר (דיוק עד למיקרונים בודדים), הדפסה דיגיטלית הישר מהמחשב לפסי הייצור של מכונת ההדפסה המבטלת את הצורך בהגעה פיזית למכון העתקות.

הדפסת תוכניות בניה אונליין

בזכות הקדמה הטכנולוגית ונגישות האינטרנט הרחבה ניתן להדפיס תוכניות בניה ולבצע פעולות מגוונות אחרות ללא הצורך בלהגיע פיזית למשרדי בית הדפוס. אנו חיים בעידן דינמי ומשתנה במהרה, מה שמתבטא בהסתגלות הכרחית תמידית לשינויים ולחוסר זמן לביצוע משימות ברמה היומית. ספקים רבים זיהו את הצורך בחיסכון בזמן מצד הלקוחות וייצרו ממשק אינטרנטי ידידותי המאפשר העלאת קבצים של תוכניות בניה ומסמכים אחרים מכל מחשב למערכת, ולשלוח אותם ישירות למכון העתקות. יכולת הדפסת תוכניות בניה ומסמכי ענק אחרים דרך אונליין, תרמו בצורה משמעותית לחסכון בזמן ולחיסכון כספי של הלקוחות.

בוגרת תואר ראשון בניהול שיווק במרכז האקדמי רופין. מתמחה בקידום אתרים וכתיבת תכנים לאתרי אינטרנט בנושאים שונים ומגוונים.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב