דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


תמא 38 - בחרו אנשי מקצוע מנוסים 

מאת    [ 08/07/2015 ]

מילים במאמר: 369   [ נצפה 2788 פעמים ]

תמ"א 38 הינה תוכנית מתאר ממשלתית אשר שמה לה למטרה לחזק בניינים אשר נבנו לפני שנת 1970 והינם בני 2 קומות ויותר. במדינת ישראל, כך מציינים מומחים בתחום הגאופיזיקה, אמורה להתרחש בשנים הקרובות רעידת אדמה בעוצמה כזו שעלולה להרעיד אלפי בניינים ברחבי הארץ. בניינים גבוהים שנבנו לפני שנת 1970 מוגדרים כבניינים בהם הסיכון לנזק גופני וכלכלי גבוה.

תמ"א 38 שנחקקה בשנת 2005 לחיזוק מבנים בפני רעידות אדמה הינה מנוע צמיחה להתחדשות עירונית. התוכנית פועלת גם כדי לפתור את בעיית המיגון הקיימת בבניינים ישנים. התוכנית גיבשה דיירים בבניינים משותפים לפעול יחדיו למען ביטחונם הפיזי והכלכלי ואף להשביח את נכסיהם.

דיירי הבניין, בעלי תחומי עיסוק שונים, נדרשים ללמוד את הזכויות המוקנות להם מתוקף התמ"א. דיירי הבניין נדרשים גם להבין את ההשלכות של כניסה לפרויקט זה.  כדי לבחור יזם מקצועי ומנוסה, מומלץ ליצור קשר עם מספר יזמים ולבקש מהם הצעות. הפניה לרשויות נעשית על ידי היזם. מטרת הפנייה לרשויות היא: לבחון האם הבניין עומד בדרישות הביצוע של תמ"א 38. לאחר בחירת היזם נדרשים דיירי הבניין לחתום על הסכמתם לביצוע תוכנית תמ"א 38. לביצוע התוכנית דרוש רוב של לפחות שני שלישים מסך בעלי הדירות בבניין.

לאחר קבלת הסכמה של לא פחות מאשר 66% מבעלי הדירות בבניין, יבצע היזם באמצעות מעבדות מאושרות ומוסמכות, בדיקות בתחום בקרת איכות קונסטרוקציות הבניה  .בדיקות חשובות אלו מספקות למתכנני תמ"א 38 את כל נתוני השטח העדכניים הנדרשים להכנת התוכנית. דוח שאינו מקיף מספיק או אינו מדויק עלול להכשיל את התהליך כולו. לביצוע הבדיקות המהותיות הללו נדרש צוות מקצועי ומיומן ומכשור מתקדם וממוחשב. המעבדה תבצע בדיקות תרמו גרפיות הכוללות צילומי תקרות, עובי תיקרה, כיוון צלעות, סימון קורות' בדיקות גילוי פלדה בבטון הכוללות סריקות ומיפוי תקרות, גילוי זיון בתקרה, סריקות ומיפוי עמודים, מספר מוטות וקוטר, מרחק בין החישוקים, עובי כיסוי בטון.
בסיום הבדיקות נדרשת המעבדה להגיש דוח מקיף ומסכם הכולל צילומים מהשטח.

על סמך הדוח המקיף של המעבדה המאושרת והמוסמכת יכין היזם תוכנית שתועבר לדיירים לאישור. רק לאחר אישור הדיירים והרשויות את התוכנית יחל תהליך חיזוק הבניין ובניית הקומות הנוספות

טיפ חשוב לסיום: בחירת אנשי מקצוע מנוסים היא ערובה להצלחה. בפרויקי תמ"א 38 משולבים יועצים חיצוניים רבים כגון : עו"ד, מפקח בניה, שמאי מקרקעין, ומעבדות מאושרות ומוסמכות לביצוע בדיקות - אל תתפשרו!

חי נאמן הוא יועץ עסקי ויזם. הוא יועץ ומלווה את חברת איזוטופ מאז היווסדה ב- 1974. איזוטופ, בליווי חי נאמן,פועלת בתחום שירותי בקרת איכות לענף הבנייה והסלילה בישראל. לנאמן (מרדכי) חי נסיון של שנים רבות בענף הבנייה.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב