דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


עכשיו יש לקוחות אז, חבל על הכסף אני אפסיק לפרסם. 

מאת    [ 04/07/2015 ]

מילים במאמר: 472   [ נצפה 2329 פעמים ]

" הפסקתי את הפרסום השבוע , חבל על הכסף" שוב שמעתי את אותו משפט שאני שומעת מרבים מלקוחותיי .

ברגע שמתחילים  לעלות על מסלול ההצלחה , שניצני תוצאות נראים בשטח והיומן של ה לקוח ה מתחיל להתמלא מגיע המשפט הזה.

 

הוא בדרך כלל מגיע יחד עם ויתור על התחזוקה השוטפת היומיומית של האתר בלוג או דפי הפייסבוק המקצועיים שכולם יחד מטרתם לשמור על העסק בתודעה של הלקוחות הקיימים ואלו הפוטנציאליים שכבר ראו , שמעו אך טרם התנסו.

 

אני כמובן ממש לא מאמינה בדרך הזאת , לדעתי ומניסיוני אין עסק שלא זקוק לתחזוקה שוטפת פרסום, יח"צ ושיווק אינטרנטי לאורך כל השנה ולא בנקודות שפל של העסק.

 

פרסום , שיווק ויחסי ציבור הם אינם פעולות חד פעמיות שעושים רק שהעסק זקוק להחייאה ויש ביומן יותר ימים ריקים מאשר מלאים , הפעולות האלו הם חלק שוטף מניהול העסק ודווקא בתקופות שופעות וטובות יותר של העסק שיש תזרים כספים יותר נזיל , שם זה בדיוק הזמן שבו אפשר וצריך להמשיך לחזק את המותג או, את העסק בנוסף להתחדשות בלתי פוסקת.

 

קחו לדוגמא את חברת קוקה קולה העולמית , בהחלט בין המותגים הכי חזקים בעולם את המשקה הזה ניתן למצוא בכל פינה על גבי הגלובוס , בחורים הכי גדולים שהגעתי בהודו קוקה קולה הייתה שם , מדובר ללא ספק במותג על , האם ליום אחד ורק אחד החברה הזו מפסיקה לפרסם את עצמה ?

 

התשובה היא כמובן : לא ! חד משמעית

אין יום אחד שלא קיים איזהו מדיה פרסומית של קוקה קולה בעולם.

 

התשובה שבדרך כלל אני מקבלת מעסקים קטנים שאני נותנת להם את הדוגמא הזו היא : " מה את משווה? שאני אהיה קוקה קולה גם אפרסם כל הזמן " ומפספסים את העניין המרכזי.

 

פרסום שוטף לא קשור בתקציב כזה או אחר , זה לא משנה אם את או אתה מפרסמים במאות שקלים בכל חודש או בעשרות אלפי שקלים , למען האמת אפשר גם לפרסם באפס שקלים ...העניין הוא היכולת להתמיד .

 

החשוב פה היא החזרתיות על הפרסומים , הנוכחות התמידית ברשתות החברתיות , במילה אחת : התמדה!

 

בכל תקופה בעסק מפרסמים טובה פחות טובה , בתקציב נמוך בתקציב גבוה פרסום, שיוק ויח"צ תמיד עושים.

 

רב הפעמים מה שקורה לאלו שמפסיקים לפרסם ליח"צן או לשווק כי הם ממש לחוצים ויש להם מלא לקוחות כרגע, שבלי לשים לב חלק מהלקוחות מסיימים תהליך כזה או אחר או מיצו את הרכישות מאותו בית עסק ואותו מקום

שלא טרח לשמור על כניסה של לקוחות חדשים ...נשאר עם יומן ריק ומשמים ואז בדרך כלל אני מקבלת את הטלפון הזה של...לא יודעת מה קרה אבל אחרי חודשיים מטורפים,  פתאום לא נכנסת לי עבודה....

 

אחת הטעויות שכל כך בעלי עסקים עושים ומביאים את עצמם ואת העסק שלהם לפעול בקפיצות קיצוניות למעלה ולמטה ולא בשנה מאוזנת יחסית עם זרם לקוחות קבוע לאורך כל השנה.

 

אלו הרגעים שאני מתאפקת לא להגיד אמרתי לכם...

לילה בן הרוש - מפיקה ויח"צנית, מנחה סדנאות לקידום עסקים קטנים  אמנית ועורכת הניוזלטר לאן נושבת הרוח.  




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב