דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מצבים בהם נייס גיי מביא לאלימות כלפי בני משפחה מבוגרים 

מאת    [ 30/06/2015 ]

מילים במאמר: 392   [ נצפה 2042 פעמים ]

בימים אלו מתנהל קמפיין רחב של עמותת רעות-אשל. קמפיין תקשורתי הקורא להביא את מודעות הציבור כלפי מעשי אלימות של בני משפחה של אנשים מבוגרים וקשישים. נושא רגיש מאוד שמעטים מאפשרים דיון גלוי בו.

כתבתי לא מעט מאמרים קצרים על ההשפעות ההרסניות שיש לשימוש בסמי הפיצוציות הקרויים נייס גיי. ובמאמר זה אשלב בין שני התחומים. אלימות כלפי בני משפחה מבוגרים ושימוש בנייס גיי.

סם הנייס גיי מיוצר בטכנולוגיה כימית, הבאה לחקות את מבנה המריחואנה והגראס. אבל חיקוי הינו חיקוי ולא חומר זהה. תוצריו של הנייס גיי רעליים פי עשרות מונים מתרכיז ה- thc  המצוי במריחואנה והגראס. יותר מכך, תרכובות הנייס גיי מכילה חומרים רעליים, היוצרים אפקט ממריץ בצורה מידית, גבוהה וקיצונית. ישנם אנשי מקצוע המדווחים על הנייס גיי כחומר החזק פי 400 מתרכובת מקבילה של מריחואנה וגראס.

האדם הצעיר המעשן נייס גיי, מתמכר לסם זה במהירות רבה ביותר ובזמן קצר ביותר. האדם המעשן נייס גיי, הופך להיות עצבני, תוקפני, נמרץ ובוטה, עצבני וזועם. מצבים הבאים לידי ביטוי בקשיי הריסון ההתנהגותי של מעשן הנייס גיי, כלפי בני משפחתו והאנשים הסובבים אותו.

בקליניקה אני נתקל פעמים רבות בבורות של בני משפחה, שלא מדעת ומכוונה רעה כמובן. בני משפחה החושבים כי בן משפחתם מעשן גראס בו בזמן שהוא נמצא כבר עמוק מאוד בתהליכי עישון הנייס גיי.

גורם נוסף המפיל צעירים רבים לזרועותיו הקשות והאלימות של הנייס גיי הינו גורם המחיר המוזל שלו וזמינותו הרבה. נייס גיי נמכר בקיוסקים, פיצוציות, ובתי קפה, צבעו הירוק המדמה אותו לעלי גראס, מרחיבים את יריעת הטעות של הנופלים לשימוש בו. שקית נייס גיי העולה 50-100 ש"ח מספיקה לשימוש של כמה ימים למכור הצעיר, בו בזמן שבעלויות עלו היה משיג גראס לעישונים בודדים בלבד.

ההתמכרות הפיזיולוגית מהירה, הבחור הצעיר נראה נמרץ מאוד, חסר מנוחה, לעיתים מקיא וחש ברע, הוא מרזה, מסתגר בדלת אמותיו, ותגובותיו לסביבתו האנושית נעשית קשה מיום ליום.

והנפגעים לעישון זה הם בני משפחתו המבוגרים. אותם אנשים שלא יכולים להתמודד עם צעקותיו של בנם, עם האלימות הפיזית והסביבתית שהוא מפעיל. שבירת החפצים, טריקת הדלתות, ניפוץ החפצים. עם תהליכי הבושה והרצון להסתיר ולחפות על בן משפחתם. הצעיר המעשן נייס גיי, יעשה מעשים שכולם יבואו בכדי להשיג עוד כמה עשרות שקלים לקניית השקית הבאה של הנייס גיי וליצירת סביבה שתאפשר לצעיר לעשן ולהתמסטל.

משפחות, דעו לכם כי פניה מוקדמת לייעוץ תחסוך סבל וכאב מבן ומשפחתכם ומכם. טיפול מוקדם על ידי אנשי מקצוע, יכול למגר את השימוש ההרסני בנייס גיי.

אל תחששו לשאול, אל תפחדו להתייעץ ולברר, בושה והתכנסות לתחזוק הסוד ההרסני הזה מרעה את מצבכם ומצבו של בן משפחתכם. 

 

 עמיר פירני  MSW פל 0544946034




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב