דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


אינטל מובילה להוזלת הניידים 

מאת    [ 30/03/2008 ]

מילים במאמר: 359   [ נצפה 5169 פעמים ]

תגיות: pCon, אינטל, ניידים, מחשבים, הוזלה

מעבירים את ההוזלה למערב

הדגמים החדשים אמורים להיות מוצגים בשוק עד סוף השנה. למרות שאין עדיין מידע רשמי על מחירם הצפוי (מוערך לפי מקורות שונים בכ-$500), הם צפויים להיות אטרקטיביים מאוד למשתמשי ניידים בעלי צרכים בסיסיים וכן להביא לגל הוזלות מצד המתחרים השונים בשוק.

מכאן זה התחיל

המחשב נקרא במקור Classmate PC - שם שמרמז גם על הייעוד המקורי, של מחשב בסיסי לילדים במדינות מתפתחות. מחירו הוא כעת $285 - מחיר נמוך משמעותית ממחירו של מחשב נייד בסיסי במערב. למחיר הנמוך הגיעו, בין השאר, בעזרת שימוש במערכת הפעלה בקוד פתוח (לינוקס).

הפרספרטיבה הכללית

Classmate PC עצמו, הוא חלק ממגמה כללית של הוזלות במחשבים הניידים, שבאה בעקבות פרוייקט לפטופ לכל ילד (OLPC), ששם לו למטרה ליצר מחשב נייד במחיר שווה לכל נפש, של $100 - יעד אליו עדיין לא הגיעו (המחיר עומד כרגע על $188), אך הוא הציב יעד שאפתני והניע מגמת הוזלות כללית בשוק. אינטל עזבה את OLPC, בו הייתה חברה והיא למעשה מתחרה בו עם מוצרים מסחריים.

דוגמאות ראשונות מהשטח

אינטל גם מקדמת סדרת מחשבים ניידים זולים שמכונים Netbook ומבוססים על מעבדי Intel Atom החדשים. דגמים ראשונים שלהם כבר הוצגו על ידי FTEC ממלזיה. האחד עם מסך "7 ודיסק 40GB במחיר $377 והשני עם מסך "9 וזכרון 2GB מסוג פלאש, במחיר $409. לשניהם מעבד Intel Celeron UL, זכרון 512MB וחיבור אלחוטי 802.11b/g WiFi.

עוד גרסה שלו שהוצגה וצפויה על המדפים בחודשים הקרובים, היא 2go PC מחברת CTL. דגם זה ייכלול מסך "9, מעבד Celeron M, זכרון של 512MB ודיסק קשיח של 40GB. על פי מקורות שונים, מחירו יהיה $400

למה הידיעה חשובה?

ידיעה זו, מאשרת ומחזקת את הדעה, שהנסיון להציע מחשבים ניידים זולים במיוחד במדינות מתפתחות, איננה התפתחות טכנולוגית שרלבנטית רק בארצות אלו, אלא תהיה לכך השפעה נרחבת, בכל העולם.

רקע על מחשוב נייד

גילית מידע חדש? מעניין?... רוצה עוד? ראה 100+ תחקירי מפתח: http://www.pcon.co.il/v5/105Debriefs.asp או עוד הרחבות על מחשוב נייד, הכוללות בין היתר התייחסות לחידושים ולמגמות העיקריות בתחום זה, יישומים ופתרונות, היבטים כלכלים, דגשים חשובים והאתגרים בתחום, ניתן למצוא בתקציר: PC עוצמתי נייד וחכם: http://www.pcon.co.il/v5/Debrief.asp?debrief=794#d1

למאמרים מקצועיים ואובייקטיביים נוספים של קובי שפיבק, בתחומי מידע מחשבים ואינטרנט, באתר "מאמרים" ראה - http://www.articles.co.il/author/1944
קובי שפיבק Bsc., MBA הוא העורך הראשי של תחקירי pCon ואתר pCon-line. כמי שעוסק במחשבים, על מכלול היבטיהם משנת 1976 וכן כמי שכתב וערך למעלה משמונה מאות תחקירים על כל היבטי המחשוב העיקריים, הוא נמנה על אותם אנשים בודדים בארץ ובעולם, שבאמת ובתמים, מבינים לאן הולך עולם המחשוב ומהן השלכותיו המידיות והעתידיות, על אנשים וארגונים. הוא גם פרסם מספר רב של מאמרים במרבית העיתונים הגדולים והמקצועיים, והופיע פעמים רבות בערוצי הטלוויזיה והרדיו המרכזיים. נכון להיום הוא מייעץ למרבית מנהלי המחשוב בארגונים המובילים בישראל, והוא נחשב בעיני רבים, לגורו של המחשוב העסקי.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב