דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


טיפים לשמירה ולטיפוח מערכת יחסים בריאה 

מאת    [ 11/06/2015 ]

מילים במאמר: 435   [ נצפה 1865 פעמים ]

כולנו מכירים את ההתרגשות והפרפרים בבטן המלווים התאהבות חדשה. בתחילת הקשר יש רצון רב להיות ביחד, כל דבר קטן יוצר חווייה חדשה ואפילו טרנינג ישן ומרופט מעורר בקרבכם את החושים ומצית את הלהבה. ההתחלה של הקשר בדרך כלל מאופיינת בתחושת התרוממות רבה והתעלמות מקשיים, בעיות ולפעמים אפילו מחסרונות של בני הזוג. עם זאת, ככל שמערכת היחסית מתקדמת ומתפתחת נוצר הצורך לעבוד קשה יותר על מנת לשמר את תחושת ההתלהבות ההתחלתית. המשימה הופכת לפשוטה אף פחות עם הקמת המשפחה והופעת הילדים. לחץ בעבודה, מתחים ודאגה מתמדת לגידול הילדים לא אחת פוגעים ברומנטיקה ובטיב הקשר הזוגי. על מנת להימנע ממלכודת השיגרה ומהתדרדרות הקשר מובאים לפניכם מספר טיפים ורעיונות שיעזרו לכם לשמור על הגחלת. 

הקפידו על ערב אחד בשבוע המוקדש רק לכם. נכון שבתחילת הקשר כל ערב היה שלכם אך המצב השונה דורש מכם להקדיש בעצמכם באפיקים שונים וחדשים בהתפתחות אישית ומקצועית שלכם והזמן הפך ללחוץ ודוחק. אם זאת, חשוב לזכור שאנחנו הם אלה שאחראים לסדר את לוח הזמנים ואת סדר העדיפויות שלנו. בחרו ערב שקט ורגוע, ללא אימיילים וטלפונים, אלא רק שניכם ביחד. כמו בהתחלה. השקיעו בליבוש יפה ומראה מטופח לכבוד הערב הזה, כדאי להזכיר זה לזו כמה יפים אתם יכולים להיות. אכלו ארוחה טעימה שלא אתם בישלתם, הקשיבו למוזיקה, לכו לרקוד או לטייל בחוף הים. העיקר זה למצוא את המקום המשותף לכם שיזכיר לכם אחד לשבוע למה התאהבתם.

אל תשכחו את עצמכם. בעבודה, במשפחה, בזוגיות, בכל מקום תמיד רוצים מכם משהו. אך מדי פעם מותר לכם לעצור ולהקשיב לעצמכם כדי להבין מה אתם רוצים. תעשו משהו רק עם עצמכם - קניות, פגישה עם חברים או חברות, ארוחת צהריים במסעדת סושי אהובה ועוד... לא משנה מה, העיקר שזה יהיה מעשה שישדר לכם שאתם אוהבים את עצמכם. וכשאתם אוהבים את עצמכםאתם מקרינים שמחה ובטחון שגורמים גם לסביבה לחוש כך לגביכם. כשאתם יודעים מה אתם שווים - גם בני הזוג שלכם ירגישו כך למרות הלחץ והשיגרה היומית. 

אל תלכו לישון כועסים. לא משנה כמה נראה לכם שהגאווה שלכם נפגעה או כמה אתם צודקים - באהבה לא מנצחים עם טענות על צדק. דברו על הקושי או הבעיה גם אם זה לא נעים. נסו להיפתח ולהקשיב זה לזו בצורה כנה ואמיתית. כעסים שנשמרים בבטן, שמירת טינה ואגירת זכרונות שליליים לא פעם הביאו זוגות להרס משפחה ולגירושין. חשוב לפתור את הבעיות, למצוא פתרון ואז להרפות מהריב כשהולכים לישון. 

פנו לקבלת יעוץ זוגי במידה ולא הצלחתם לפתור בעיה או קושי במערכת היחסים. אל תצפו לכך שהבעיה תיעלם מעצמה. לרגשות יש נטייה להצטבר וחוסר ביטוי אמיתי והקשבה משני הצדדים עשויים להוביל להרס הקשר. קבלת עזרה בשלבים ההתחלתיים תהיה יעילה בהרבה משלבים מתקדמים יותר בהם יש הצטברות משמעותית של כעס וטינה משני הצדדים. אפשרו לעצמכם להקשיב ולהיפתח על מנת להיזכר מדוע התאהבתם מלחתכילה. 

יעוץ זוגי הינו טיפול שמטרתו להביא את בני הזוג להידברות חדשה, שינוי דפוסי חשיבה והתנהגות בין בני הזוג במטרה ליצור תקשורת טובה , שותפות, הדדיות ופרגון. 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב