דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הלוואה לעסקים במשבר בערבות מדינה 

מאת    [ 08/06/2015 ]

מילים במאמר: 412   [ נצפה 2365 פעמים ]

פתרון המימון לעסקים קטנים של ערבות המדינה הוקם מתוך הכוונה לסייע לעסקים במשבר. העניין הוא שעסקים במשבר מתקשים יותר מכל עסק אחר לגייס אשראי מהבנקים, כאשר הם העסקים אשר זקוקים לגיוס אשראי הכי הרבה. במקרים רבים עסקים במשבר יכולים לצאת מהמצב הרע שאליו הם נקלעו בקלות אם יש להם מזומנים אך דווקא גיוס המזומנים, בצורת אשראי מהבנק, הוא המכשול הכי גדול שלהם.

הרעיון של הלוואה בערבות מדינה בעצם הוקם למטרה הזאת, שבו כל עסק קטן ובינוני יכול לגשת לאפיק מסובסד של המדינה ולקבל ערבות מדינה שהבנק יעניק לו הלוואה. ברגע שעסק מקבל ערבות מדינה הסיכון של הבנק יורד משמעותית וגם אם העסק במשבר אפשר לאשר לו סכום הלוואה כשלהו.

הלוואה יכולה להוציא עסק ממשבר

עסק אשר סובל ממשבר יכול להיות תיאור של מגוון רב של עסקים. זה יכול להיות חקלאי שמגדל אבטיחים ונכנס כרגע לתקופת החורף, שהיא לא תקופת ההכנסות ממכירת אבטיחים. זה יכול להיות עסק חדש שהחל פעילות והוא אינו יכול להתמודד עם הצמיחה הגוברת. זה יכול להיות עסק וותיק אשר נקלע לאחרונה לצרכי השקעה שנגררים מהתחרות במגזר העסקי שהו פועל בו וזה יכול להיות עסק שסובל ממחסור מזומנים כתוצאה מאיבוד הכנסה. כל העסקים הללו יכולים לפנות לפתרון המימון הלוואה בערבות מדינה או לגיוס הלוואה מהבנקים. ההלוואה מעניקה לעסק מזומנים להתמודדות מהירה מול הבעיות הספציפיות אליו. למשל, חקלאי יכול לממן את הוצאותיו עד לתקופת הקיץ, עסק יכול לממן השקעה נדרשת בעסק ועסק יכול לשלם חשבונות על חשבון ההלוואה במידה והוא זקוק למזומנים.

כמובן שלאחר גיוס ההלוואה חשוב לבצע פעולות למניעת מצבים דומים בעתיד, זה יכול להיות פעולות התייעלות או פעולות צמיחה, בכל מקרה חשוב לבצע תכנון אשראי לגבי גיוס מזומנים לטיפול במשברים עתידיים. למשל, אותו חקלאי יכול לפתח גידולים נוספים לתקופות החורף כגון תותים. עסקים אשר זקוקים להשקעה יכולים לבצע פועלות ליצירת צמיחה במחזור ההכנסות בגין אותה השקעה וכו'.

אז למה דווקא הלוואה בערבות מדינה בתקופות משבר?

הלוואה לעסקים בערבות מדינה עדיפה לעסקים במשבר על פני שאר האלטרנטיבות מכיוון שהיא מוענקת בתנאי הלוואה מאוד נוחים, לרבות ריבית נמוכה ופריסה ארוכה. זאת אומרת שגם העסק מקבל יתרת מזומנים חיובית להתמודדות מהירה עם המשבר המתרחש, אך בו בזמן מבטיח שעלויות המימון וגודל ההחזרים של ההלוואה שהוא לקח לא יעמיסו יתר על המידה על תזרים המזומנים של העסק בעתיד. הרבה עסקים מגייסים הלוואות לא נוחות בתקופות משבר, רק כדי לא לעמוד בהחזרים של אותם הלוואות ולהיכנס חזרה למשבר במזומנים. גיוס הלוואה בערבות מדינה מונע מצב כזה.

ערן רגב - כלכלן ראשי מוסמך במימון (MBA)
מנועי צמיחה פתרונות מימון ופיתוח עסקי
www.government-loans.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב