דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


פלסטיק וחשיבות המיחזור שלו 

מאת    [ 04/06/2015 ]

מילים במאמר: 357   [ נצפה 5022 פעמים ]

פלסטיק הוא שם מכליל למגוון רחב של תרכובות סינתטיות וחצי סינתטיות שהמקור של רובן הינו מפולימריזציה או תהליכי דחיסה שונים.הפלסטיק הינו חומר שיכול ליהיות קיים במגוון רחב של נקודות היתוך,חוזקים,וצורות גמישות.

פלסטיק מנקודת מבט של איכות הסביבה:

מבחינת איכות הסביבה הפלסטיק הינו חומר בעייתי וזאת משום שהוא חומר שמתכלה לאט והייצור שלו כרוך בפליטת מזהמים רבים. פתרון חלקי לכך נותן חומר הנקרא ביופלסטיק שהייצור שלו מזהם פחות מאשר ייצור של פלסטיק רגיל,ואף מייחסים לו את בעיית בזבוז עתודות הנפט בכדור הארץ למרות שהנתונים מצביעים על כך שרק 4% מהנפט משמש לייצור פלסטיק.

למרות בעיתיות זאת הפלסטיק הינו חומר גלם מאוד פופלארי כיום , ואנו עדים לכך בזה שהרבה מאוד מהחפצים בהם אנו משתמשים עשויים ואו מכילים פלסטיק בצורה כזאת או אחרת.

אנקדוטה נחמדה לציון היא שבאומנות בשנות ה-60 המונח פלסטיק הפך ליהיות מילת גנאי , לתיאור למוצר חסר נשמה שמתייחס לתרבות צריכה מיושנת משנות ה-50.

אז למה בכלל חשוב למחזר פלסטיק?

כמו שהוזכר בפסקה הקודמת הפלסטיק הוא חומר שמתכלה לאט מאוד והייצור שלו מייצר מזהמים רבים , והשימוש שלו רק הולך ותופס תאוצה והופך ליהיות חלק גדול מתרבות הצריכה והפסולת שלנו.

ברמה הכלל עולמית מיחזור פלסטיק הפך למקובל באזור שנות ה-90 למרות שבזמנו טכנלוגיית המיחזור הייתה בחיתולייה ועדיין לא מצאו את הדרכים הנכונות לעשות זאת בצורה יעילה.

מכיוון שהפלסטיק מחולק לסוגים שונים , כמו חומרים תרמופלסטיים דוגמת בקבוקי פלסטיק שניתנים למיחזור בקלות ,אך מנגד קיימים חומרים פלסטיים אחרים שדורשים תהליכים של התכה מתקדמת יותר על מנת שיוכלו לחזור לתפקד כחומר גלם.

את הפלסטיק יש למיין ולסוגיו השונים ולהשליך במקומות המיועדים לכך הפרוסים ברחבי הערים או להעביר אותו למתקני מיחזור המיועדים לכך,אנו כחברה צריכים להגביר את המודעות למיחזור ולהשליך הבקבוקים/המוצרים השונים במתקני האיסוף ולא להתעצל ולהגיד "כולה בקבוק מה כבר יקרה" ואם כל אחד מאיתנו יעשה את המעט המוטל עליו ולא יתעצל נתרום לכך שהסביבה שלנו תישאר נקייה והחיים על פני הכוכב בו אנו חיים ימשיכו להתקיים גם שנים רבות אחריינו

לסיכום הפלסטיק היינו חומר מאוד פופלארי והייצור שלו מזהם לכן אנו חייבים לפחות למחזר את התוצרים שלו ולצמצם את הזיהום שהוא מייצר , ואם כל אחד מאיתנו יעשה את המעט המוטל עליו הסביבה שלנו תהפוך למקום שיותר נעים לחיות בו. 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב