דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


החסרונות בגיוס הלוואת גישור 

מאת    [ 03/06/2015 ]

מילים במאמר: 410   [ נצפה 2404 פעמים ]

הרבה יותר עסקים מגייסים הלוואות גישור מפעם, ולאט ובטוח הלוואת גישור הופכת לפתרון אשראי שעסקים קטנים מעדיפים. הלוואת גישור היא הלוואה מאוד שונה מההלוואות הקונבנציונליות האחרות שהבנקים מעניקים והיא מטפלת במקרים נקודתיים של צורך במזומנים, ולכן כנראה היא כל כך פופולארית בקרב עסקים מסוימים.

מהי בדיוק הלוואת גישור?

הלוואת גישור, בשונה מהלוואות בנקאיות אחרות, היא הלוואה שהמטרה שלה לפתור בעיה נקודתית של חוסר במזומנים. עסק שנתקל בתקופה מאוד קצרה שבה אין לו מספיק מזומנים בכדי להתנהל יכול לגייס הלוואת גישור שתעניק לו את המזומנים שהוא צריך והוא יחזיר אותה די במהירות תוך כמה חודשים שהעסק יתאושש. לרוב עסקים סיטונאים שמתבססים על רכישת מלאי נזקקים מדי פעם לגייס הלוואת גישור אך גם עסקים בעלי אופי פעילות אחר יכולים להשתמש בפתרון הלוואת הגישור בעת הצורך.

למה הלוואת גישור מאוד פופולארית ?

בשורה התחתונה, ההלוואות הכי פופולאריות הן לא בהכרח ההלוואות הכי זולות אלא הרבה פעמים בעלי עסקים קטנים מגייסים הלוואות לעסקים מטעמי נוחות תפעולית. תמיד תראו עסקים שמעדיפים לגייס הלוואה מהירה לעסק מבלי יותר מדי סיפורים, גם על חשבון לשלם יותר ריבית. הלוואת גישור היא לא שונה בפופולאריות שלה. העסקים הקטנים מעדיפים לגייס במהירות הלוואה לכמה חודשים בידיעה שהם יפרעו את ההלוואה ויפטרו ממנה עוד כמה חודשים כאשר העסק יתאושש וכבר לא תהיה לא בעיית מזומנים. לא אכפת להם שיש להלוואה הזאת חסרונות העיקר שמבחינה תפעולית, מזומנים עכשיו והחזר הלוואה בעוד כמה חודשים, ההלוואה מתאימה ונוחה לעסק. אותם עסקים יתלוננו על תהליך הבדיקה לקבלת הלוואה בערבות מדינה כי הוא ארוך, למרות שההלוואה מהקרן בריבית נמוכה הרבה יותר מהלוואת גישור.

חסרונות בגיוס הלוואת גישור:


    • ריבית גבוהה – הריבית על הלוואות הגישור היא ריבית גבוהה מאוד ביחס למשק. בשונה מלגייס הלוואה בערבות מדינה שמוגבלת בריבית מקסימלית, בהלוואות גישור אין מכסה והבנקים מנצלים את הנוחות של ההלוואה והצורך המידי של הלקוחות בכך שדורשים ריביות גבוהות מאוד על ההלוואות.
    • אובליגו לא נוח – הלוואות גישור יוצרות אובליגו לא נוח לעסקים קטנים, זאת מכיוון שהם מגבילות את העסק בגיוס הלוואות לטווח קצר ויוצרות תלות בהמשך גלגול הלוואות גישור כאשר לעסקים אין יכולת החזר. זה אומר שהעסק מגייס יותר הלוואות ומשלם יותר עלויות מימון.
    • פגיעה בתזרים המזומנים של העסק בטווח הארוך – ככל שעסק מגייס יותר ויותר הלוואות גישור הוא מוסיף עלויות מימון ונוגס ביתרות המזומנים שלו, נכון שבעזרת הלוואות גישור העסק מצליח להתגלגל עם המזומנים אך בשלב מסוים בעתיד הוא יגיע למצב שבו הוא אינו יכול לתפקד תזרימית בשוטף.

ערן רגב - כלכלן ראשי מוסמך במימון (MBA)
מנועי צמיחה פתרונות מימון ופיתוח עסקי
www.government-loans.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב