דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מסלול עסקים למכירה של קרן סיוע לעסקים 

מאת    [ 02/06/2015 ]

מילים במאמר: 462   [ נצפה 2431 פעמים ]

ישנה אפשרות אלטרנטיבית עבור יזם שמעוניין לפתוח עסק וזה לרכוש עסק קיים. במשק הישראלי כל הזמן מוצעים עסקים למכירה. זה פותח דלת להרבה יזמים קיצור דרך להגשת החלום שלהם לעסק עצמאי. לא בהכרח היזמים הללו טועים במה שהם עושים. יכול להיות הרבה מצבים בהם עדיף לחפש עסקים למכירה מאשר להקים עסק חדש.

אם מחפשים עסקים למכירה ומוצאים עסק שמתאים לנו ואנו רוצים לרכוש אותו, זה כמובן לא יעלה בזול. בשלב זה אתה כיזם צריך להביא את המזומנים בכדי לרכוש את העסק המוצע למכירה. אם אין באפשרותך הון עצמי מספק, יש אפשרות לגייס הלוואה בערבות מדינה על חלק מהמימון רכישה של העסק.

מסלול הלוואה בערבות מדינה לרכישת עסק

בשביל סיוע למימון זה, הקרן לעסקים מעמידה מסלול הלוואה בערבות מדינה לרכישת עסק שדרכו אפשר לקבל חלק מהמימון. אם היזם רוכש עסק קיים ויש סיכום בין הבעלים הנוכחי ליזם לגבי סכום רכישת העסק, או במילים מקצועיות יותר "הסכם דמי פינוי", אז הוא יכול לפנות לקרן ולבקש עזרה במימון הרכישה של עד 35%. לדוגמה, אם יזם מעוניין לרכוש חנות מזון לחיות וסוכם מול הבעלים שסך עלות הרכישה של העסק כולל המיקום, המלאי וכו' הנו 400 אלף שקלים, אז הקרן תהיה מוכנה לסייע במימון הרכישה בסכום של 140 אלף שקלים עם הלוואה בערבות מדינה.

עם זאת, חשוב לציין שיזם יכול לבקש מימון נוסף להשקעה בעסק בגובה של עד 500 אלף שקלים במצטבר (מימון עלות רכישה ועלויות נוספות), כאשר על ההשקעה הנוספת יש דרישה להשתתפות בהשקעה של לפחות 20%. הלוואה בערבות מדינה דרך המסלול הזה של מימון עסקים למכירה לא שונה מהתנאים של ההלוואות משאר מסלולי הקרן. מקבלים הלוואה ל-5 שנים בריבית של עד פריים+3.5% ויש להציג 25% ביטחונות.

למה מקבלים רק מימון של 35% על עלות רכישת העסק ומימון מלא של השקעה נוספת ?

קרן סיוע לעסקים לא דוגלת במעבר של בעלות עסקים מיד ליד. היא הרבה יותר מעדיפה לעודד עסקים קיימים לצמוח ולעודד יזמים להקים עסק חדש. למרות זאת, הקרן מודעת שיש חלק גדול של יזמים שמעדיפים לרכוש עסק קיים מאשר להקים עסק ולכן היא כן מוכנה לסייע אך בתנאי יותר מגבילים. בגלל שהרכישה הנה כסף שעובר מהיזם לבעל עסק אחר בתמורה למעבר פעילות הקרן רק מוכנה לסייע במקצת עם מימון של 35%. על השקעה ריאלית בעסק עצמו הקרן מעניקה מימון מלא.

דוגמה להמחשה, נניח ונחזור לאות ויזם שרוכש חנות מזון חיות. העלות של דמי פינוי הם 400 אלף שקלים, שעליהם הוא מקבל הלוואה של 140 מהקרן. בנוסף אם ליזם יש צורך לרכוש עוד מלאי מזון חיות, נניח בעלות של 200 אלף, הוא יכול לקבל מימון מלא מהקרן. אז הוא בעצם יקבל בפועל הלוואה של 340 אלף שקלים שמתוכה 140 אלף יועברו לבעלים עבור חלק יחסי של 35% מעלות רכישת העסק ו-200 אלף ילכו למטרות העסק של רכישת מלאי.

ערן רגב - כלכלן ראשי מוסמך במימון (MBA)
מנועי צמיחה פתרונות מימון ופיתוח עסקי
www.government-loans.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב