דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מיהם המלאכים הגבוהים של הקבלה? 

מאת    [ 31/05/2015 ]

מילים במאמר: 603   [ נצפה 5141 פעמים ]

בקבלה עושים הפרדה ברורה בין 7 הספירות התחתונות לבין 3 העליונות. בין שתי הקבוצות הללו מצוי "התהום" ונמצאת ספירה מסתורית ששמה הוא "דעת". 7 ו-3 הם מספרים מיסטיים מאוד. 3 הספירות העליונות מייצגות את הביטויים הגבוהים ביותר של הבריאה, שדרך ספירת דעת מתגלים ומתממשים ב-7 הספירות התחתונות.

 

צפקיאל: המלאך המפזר את החשיכה

צפקיאל הוא אחד המלאכים המסתוריים ביותר. הוא עוזר לפוגג את החשיכה והערפל בחיינו. הוא מחבר אותנו אל האמת ועוזר לנו לגדול ולצמוח דרך הגילויים שלנו.

במקורות מתייחסים אליו כאל המלאך הנלחם ברוע: הוא מביס את הערפל, את הבערות והבלבול.

הספירה אליה הוא מקביל היא הספירה השלישית, בינה, שצבעה שחור.

 

רזיאל: המלאך שמגלה לנו את יעודנו הרוחני

רזיאל המלאך מייצג את החוכמה האלוהית. ממשמעות שמו "רז האל", עולה שבידיו סודות הבריאה והידע הנסתר על היקום. הוא חולק את הידע הזה רק עם מי שלפי דעתו ראוי לידע זה.

לרזיאל מיוחסת כתיבת "ספר המלאך רזיאל", שהכיל 1500 מפתחות לכל הידע הארצי והשמימי. רזיאל נתן את הספר לאדם הראשון, אחרי שגורש מגן העדן, כדרך לעזור לו להתמודד בעולם. הספר עבר מאב לבן במהלך הדורות. בין מחזיקי הספר היה חנוך, עליו יסופר בהמשך. חנוך העבירו לבנו מתושלח, שהעביר אותו לבנו למך, שהעבירו לבנו נוח. נוח השתמש בידע כדי לבנות את תיבתו. בסופו של דבר הגיע הספר לידי שלמה המלך, ועזר לו לזכות בתואר "החכם באדם". אך עליה וקוץ בה: הספר כתוב בכתב סתרים, אותו לא ניתן להבין ללא עזרת המלאך עצמו. המסורת מספרת שבכל יום עומד רזיאל על פסגת הר חורב ומעניק מסודות היקום לבני האדם הראויים לכך.

סיפור אחד מספר שרזיאל ניצב מאחורי הפרגוד המבדיל בין האל וכל מה שברא. ממקומו זה הוא שומע ומתעד את כל מה שנאמר ליד כס הכבוד.

כמי שחולש על ידע וחוכמה, הוא שולט על מסדר המלאכים הנקראים "האופנים", דהיינו "הגלגלים", כיוון שצורתם ספירלית. לאופנים עיניים רבות, ותפקידם לראות ולתעד את כל מה שנעשה בעולם עבור רזיאל.

במהלך התקשור עם רזיאל, אני מנחה את תלמידיי להציץ בעזרתו של רזיאל אל הספריה הקוסמית, שם מצוי ידע על הנשמה שלנו ויעודה בעולם. במהלך התקשור פותח רזיאל את ספרו הסודי, ומאפשר לראויים בעיניו לקרא בו.

רזיאל מקביל לספירה השניה, חוכמה, שצבעה אפור.

 

מטאטרון: המלאך המחבר אותנו אל הפוטנציאל הרוחני שלנו

מטאטרון הוא "המלאך של האל", המתואר גם כמזכירו האישי. משמעות שמו מסתורית כמותו, ומהווה רק אחד מ-72 שמות בהם הוא ידוע.

הוא החונך הגדול של בני האדם, המביא צמיחה רוחנית. הידע שלו מאחד את כל הדתות, התפיסות והפילוסופיות.

המסורת מספרת שבדומה למלאך סנדלפון, גם מטאטרון היה פעם בן אדם. נראה שהוא היה נביא בשם חנוך, שחי בתקופת המבול. עם מותו הפך גופו לאש, ונישא בתוך סופות רעמים וברקים השמימה. הוא הפך ישות של אור. בתלמוד הוא מוזכר 3 פעמים, כולל בכינוי "ה' הקטן". מסורת מסוימת מספרת שהוא עמוד האש שהלך לפני עם ישראל במדבר. וכך, למרות היותו צעיר המלאכים הוא הפך לחשוב מכולם!

מתקשרים רואים את מטאטרון לעיתים כישות אור אדירת מימדים, בעלת 36 זוגות כנפיים, ו-365 עיניים!  במקרים אחרים הוא מופיע כעמוד אש ענק.

מטאטרון יכול לפתוח בפנינו את השער אל המציאות האלוהית, ולחבר אותנו אל הפוטנציאל הרוחני הטהור. דרכו ניתן להתחבר לכל ידע, כשרון או הישג, ארצי או רוחני. מקורו כאדם בא ללמד אותנו שכל אחד מאיתנו יכול להתחבר אל המציאות האלוהית, ושבעצם – גם השמיים אינם הגבול!

בתהליך התקשור אותו אני מנחה בקורס תקשור, לתקשור עם מטאטרון, עוברים המשתתפים דרך שבעת הרקיעים. שיאו של התהליך הוא קבלת שמנו הרוחני הידוע רק למטאטרון. ידיעת שמנו הרוחני מעצימה אותנו יותר מכל ידע אחר על עצמנו, ומאפשרת לנו לבצע קפיצת דרך בהתפתחותנו הרוחנית.

מטאטרון מקביל לספירה העליונה – הראשונה - כתר, שצבעה לבן.

דוקטור ירון זפרן הוא מנהל המכללה ללימודים רוחניים, מורה רוחני ידוע וסופר רב מכר. הוא הכשיר חלק גדול מהמטפלים והמורים בארץ לתקשור, שחזור גלגולים ואימון רוחני. 03-5660066




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב