תרגול מיומנויות ג'אגלינג כדרך להפחתת לחצים
דף הבית  >>  >>  הרשם  |  התחבר
מאמרים

תרגול מיומנויות ג'אגלינג כדרך להפחתת לחצים 

מאת    [ 25/05/2015 ]
מילים במאמר: 394   [ נצפה 1214 פעמים ]

 
 

לימוד ותרגול מיונויות ג'אגלינג ידוע כתרגול בעל ערך רב, בין היתר שיפור התפקוד השכלי והעצבי, שיפור הכושר הגופני, שיפור היכולת להתרכז אבל אני רוצה להתייחס במאמר לנושא של הפגת לחצים, הרגעה.

אתייחס לתרגול בתור פעילות מרגיעה גם בתור תרגול יום -יומי קבוע וגם בתור תרגול / אימון לרגעי לחץ ספציפיים בחיים.

אימון ג'אגלינג יום יומי כדרך להפגת לחצים - זה ידוע שתרגול קבוע של מדיטציה מאוד עוזר בהרגעה וביכולת לשחרר לחצים מיותרים על ידי נשימה ועוד טכניקות, אני מתייחס לג'אגלינג כאל תרגול מדיטציה בתנועה, בזמן האימון המתאמן צריך להיות ממוקד, מפוקס ולא לחשוב על דברים אחרים (מלחיצים אולי) שלא כמו בריצה קלה או הליכה למשל בהם המוח יכול להמשיך לנדוד לכל עבר. המיקוד הזה של התודעה בפעילות משחרר אותנו להפסקה קבועה מדי יום ממחשבות מלחיצות והופך להיות ממש 'גלגל הצלה'. למה תרגול ג'אגלינג לדעתי אפילו עדיף על ישיבה שקטה באימון מדיטציה (שגם על זה אני ממש ממליץ) מפני שבאימון ג'אגלינג תמיד רואים שיפור ותמיד אפשר להוסיף עוד אלמנט, למשל לימוד ג'אגלינג עם כדורי ג'אגלינג מקצועיים, אפשר ללמוד תרגילים חדשים, אפשר ללמוד להוסיף כדור ואפשר ללמוד להחליף את הכדורים הרגילים לכדורים קפוצים ואז יש גם מימד של זריקה למעלה וגם מימד של זריקה למטה, אפשר להוסיף כדור מגע (קונטקט) ואז יש עוד אפשרויות, ג'אגלינג זה אין סופי.

אימון ג'אגלינג נקודתי -

דיברתי עם כמה סטודנטים שמאוד עזר להם לעשות הפסקה בזמן לימודים למבחן קשה, לימודים שהם מאוד מלחיצים ואינטנסיביים, בזמן ההפסקה הם לקחו סטופר על חמש עשרה דקות למשל ותרגלו ג'אגלינג, עם מקל פרח, הולה-הופ או דיאבלו מקצועי למשל, אחרי חמש עשרה דקות כאלה הם דיחחו על חזרה ללימודים הרבה יותר רגועים, ממוקדים ורעננים, בוודאות, זה עוזר יותר מאשר לצאת לסיגריה או לישון שינה קצרה. אני ממליץ על אימון ג'אגלינג גם ממש בדקות שלפני הכניסה למבחן או לרעיון עבודה או לכל סיטואציה מלחיצה, התרגול משחרר את הגוף ומפחית לחצים מיותרים.

נשימות - כמו במדיטציה קלסית, גם בתרגול ג'אגלינג אני ממליץ לשים לב לנשימה, לקחת כל כמה זמן נשימה איטית ועמוקה ולשתחרר לאט את האוויר, זה עוזר למיקוד ולהרגעה, גוף מתוח ונוקשה לא יהיה מוצלח במיומנויות הג'אגלינג, לכן הרפייה בעזרת נשימה מאוד עוזרת.

איך מתחילים ללמוד?

קודם כל כדאי להחליט איזה אביזר רוצים ללמוד, למשל -חישוקי הולה הופ, אחרי זה ללכת לרכוש חישוק מקצועי ואז לצפות בסרטונים במחשב ולהתחיל לתרגל, ההתמדה בתרגול היא המטרה, הדרך וכל הסיפור.

בהצלחה!!

גיל 

גיל אינלנדר 


 לפרטים נוספים- 050-7675152


kirkasbegil@gmail.com

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:

שליחת המאמר שלח לחבר  הדפסת המאמר הדפסת המאמר  קישור ישיר למאמר קישור ישיר למאמר  דווח מאמר בעייתי דווח על מאמר בעייתי  כתוב לכותב המאמר פניה לכותב המאמר  פרסום המאמר פרסום המאמר 

©2017
כל הזכויות שמורות

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
רשימת כותבים
כותבים מומחים
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים
פרסם אצלנו
לכותבי מאמרים: פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
לבעלי אתרים:



מדיה חברתית:
חלון מאמרים לאתרך
תנאי שימוש במאמרים
ערוצי מאמרים ב-RSS Recent articles RSS


מאמרים בפייסבוק מאמרים בטוויטר מאמרים ביוטיוב