דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מימון לעסקים הפועלים במגזר עונתי 

מאת    [ 21/05/2015 ]

מילים במאמר: 454   [ נצפה 2386 פעמים ]

יש הרבה מגזרים בישראל אשר סובלים מעונתיות כלשהי. עונתיות מאופיינת בתור מגמות שינוי ביקושים אשר מתרחשות במקצבים קבועים או במקצבים שחוזרים על עצמם. למשל, בענף החקלאות יש פירות שלא מגודלים ומשווקים בכל ימות השנה. יש תקופות מסוימות שבהם "הפרי בעונה" וזה קבוע וניתן לחיזוי. מצד שני למשל, חברות אשר פועלות בתחומים טכנולוגיים מתקדמים מושפעים רבות מחידושים טכנולוגיים אך זהו לא עונתיות מכיוון שהשינויים לא באמת ניתנים לחיזוי והם לא מתרחשים בתקופות קבועות.

עסקים אשר פועלים במשקים שיש להם עונתיות הם עסקים אשר נזקקים לגייס הלוואות לעסקים בכדי לשרוד את התקופות החלשות יותר מבחינת הכנסות. הסיבה לכך היא שעסקים כאלו מודעים לכך שההכנסות שלהם ירדו משמעותית בתקופות מסוימות בעוד שההוצאות הקבועות שלהם לא ישתנו. לכן, במידה ואין להם מספיק מזומנים שנשמרו מהרווחים של התקופות החזקות הם יצטרכו לגייס הלוואה לעסק.

עסקים עונתיים מגייסים מימון לעסקים שמתאים לבעיה התפעולית שלהם

עסקים אשר זקוקים לגייס הלוואה לעסק בגלל עונתיות לרוב יפנו לגיוס הלוואות גישור. למה? ובכן, זהו מכיוון שהלוואות גישור מאוד מושכות ונוחות לעסקים מבחינה תפעולית. עסקים שסובלים מעונתיות יכולים לגייס הלוואות גישור, שהם הלוואות לעסקים לכל דבר, במהירות רבה וללא בדיקה מקיפה, כאשר הם יכולים לקבוע ביחד עם הבנק שסך ההלוואה יוחזר בעוד כמה חודשים, כאשר העסק ימצא בתקופה טובה וההכנסות יהיו גבוהות ויאפשרו החזר הלוואות גישור. מבחינה תפעולית הלוואות גישור מאוד נוחות לעסקים עונתיים. הבעיה בפתרון מימון לעסקים זה הוא שהריביות מאוד גבוהות בקרב הלוואות הגישור ולכן, השחיקה ברווחיות מאוד משמעותית וזה פוגע בהרבה עסקים קטנים שמגייסים הלוואות גישור.

לעסקים עונתיים עדיף לגייס הלוואה לטווח ארוך

למרות שתפעולית מאוד נוח לגייס הלוואת גישור, עדיף לכל אותם עסקים קטנים הסובלים מעונתיות לגייס הלוואה בעלת פריסה ארוכה. יש לכך כמה סיבות מרכזיות:


    • הלוואה אורכת טווח תמיד תהיה בעלת שיעור ריבית נמוך יותר מהלוואת גישור. הבנקים לא מעניקים הלוואות ארוכות טווח בריביות גבוהות כמו הלוואות גישור כי הן נחשבות לפחות מסוכנות ולאפיק שבו לעסקים קטנים יש יותר כוח מינוף מול הבנקים במהלך המשא ומתן. זה אומר שהעסק מצמצם את עלויות המימון שלו וזה תמיד נפלא שעסק קטן מצליח להקטין עלויות.
    • אם גיוס הלוואה ארוכת טווח אומר שהעסק מצמצם עלויות זה גם אומר שהרווחיות שלו נשחקת פחות. עסקים קטנים תמיד עובדים ברווחיות נמוכה יחסית למשק ולכן אם ניתן לעשות מהלך שמאפשר לשחוק פחות את הרווחים מומלץ לעשות אותו.

הבעיה היחידה שהרבה עסקים קטנים בענף עונתי חושבים שזה לא נוח לגייס הלוואה ארוכת טווח הוא מכיוון שהם חוששים שהם לא יעמדו בהחזרי ההלוואה במהלך התקופות היותר חלשות. העניין הוא שבסופו של דבר יש להסתכל על התמונה הגדולה שבה העסק לא שוחק רווחיות. ההחזרים של הלוואות לעסקים קטנים לרוב לא בעלות החזרים גבוהים וזה משהו שעם ניהול פיננסי נבון אפשר לעמוד בו, לטובת השמירה על הרווחיות.

ערן רגב - כלכלן ראשי מוסמך במימון (MBA)
מנועי צמיחה פתרונות מימון ופיתוח עסקי
מומחים בגיוס הלוואות לעסקים




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב