דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


5 פעולות שיאפשרו לעסק חדש לגייס הלוואה טובה 

מאת    [ 19/05/2015 ]

מילים במאמר: 474   [ נצפה 1483 פעמים ]

במשק הישראלי הכי קשה עבור עסקים קטנים חדשים, עסקים אשר פועלים רק כמה חודשים, לגייס הלוואה לעסק. יותר מעסקים וותיקים ויותר מעסקים בהקמה עסקים חדשים מתקשים לגייס הלוואות בתנאים טובים. העניין הזה נובע ממספר סיבות:


    • תזמון – עסק חדש אשר פעיל כמה חודשים לרוב כבר גייס הלוואות לעסקים למימון ההקמה של העסק ולכן אובליגו הבנק שלו כבר גבוה יחסית. בנוסף, הפעילות שלו לא מספיק גבוהה בכדי להציג מספיק נתונים מעודדים לבנק לגבי צפי יכולת ההחזר שלו.
    • יכולת החזר – לעסקים חדשים לרוב אין מרווח תזרימי גבוה, מכיוון שהם עדיין סופגים עלויות הקמה גבוהות, ולכן הבנקים יותר יחששו לתת הלוואות לעסקים קטנים חדשים.
    • פאניקה – עסקים חדשים זקוקים למזומנים בכדי לנצל את הפוטנציאל הקיים במשק ובכדי לשרוד את החודשים הראשונים עד לביסוס מחזורי פעילות מתקבלים. הפאניקה שנמצא בעל עסק בחודשי הפעילות הראשונים שלו גורם לו הרבה פעמים לגייס מזומנים ללא בדיקה מקיפה, מה שמוביל לגיוס הלוואות בריבית גבוהה.

הלוואות לעסקים חדשים יוענקו לעסק בתנאים גבוהים בממוצע, אך יש כמה פעולות שהעסק יכול לבצע בכדי להשיג הלוואה טובה יותר:


    • הכנה של תכנת עסקית היא תמיד רעיון שמסייע בעת בקשת הלוואה נוספת לעסק. אם העסק החדש מציג בתכנית עסקית מפורטת את ההשקעה שהוא כבר ביצע בעסק, נתוני העסק הקיימים בדגש על הצמיחה שבוצעה, פירוט צרכי ההלוואה והצגה של תחזית פיננסית שמעידה על יכולת החזר. יש יותר סיכוי שהבנק יתייחס בצורה מבוקרת יותר למתן הלוואה לעסק ואף יקטין את עלות הריבית. בכל מצב של גיוס הלוואה תכנית עסקית מעידה על רצינות ואחריות.
    • כל גיוס של לקוחות נוספים, או לחילופין הגדלת קהל הלקוחות לעסק המסתמך על לקוחות מזדמנים, יכול לסייע לעסק לגייס הלוואה בתנאים טובים יותר. הבנקים אוהבים להעניק הלוואות לעסקים רווחיים, מתוך המחשבה שהם יעמדו בהלוואות ויזדקקו לעוד הלוואות בעתיד, עד לכך שהם ירצו לתת לעסק הלוואה בתנאים טובים יותר בכדי להטיב את היחסים בין הבנק לעסק.
    • לבדוק את כל סוגי ההלוואות הקיימות בשוק מסייעת לעסק לגייס הלוואה טובה יותר לעסק. יש לעשות סקר שוק כמו לפני שרוכשים כל מוצר מסוים. הבנקים הם מעין ספקים של העסק להלוואות ולכן כדאי לפנות למספר בנקים או גורמי הלוואה חוץ בנקאית בכדי לבדוק האם ניתן למצוא הלוואה בתנאים נוחים יותר. השוואה בין חלופות מימון לרוב יוצרות מצב שבו העסק מגייס הלוואה טובה יותר ממה שהיה מגייס אם לא היה מבצע השוואה.
    • חשוב לנסות ולבצע כמה שיותר משא ומתן מול הבנק בעת גיוס הלוואה. הבנקים לרוב מציעים לעסק לגייס הלוואה בתנאי ריבית גבוהה יותר ממה שהם מוכנים לתת ובפריסה קצרה יותר ממה שהם מוכנים לתת. התעקשות על תנאי הלוואה מסוימים וניסיון לעשות משא ומתן יגרום לעסק חדש לגייס הלוואה טובה יותר.
    • לצמצמם את החשיפה מול הבנק הוא תמיד מהלך טוב להשגת ריבית נמוכה יותר. אם אפשר לצמצם הלוואות או להציג יותר ביטחונות, גם אם יש לשעבד ציוד או נכסים, זה יכול לאפשר לבנק להעניק לעסק הלוואה בתנאים טובים יותר.

ערן רגב - כלכלן ראשי מוסמך במימון (MBA)
מנועי צמיחה פתרונות מימון ופיתוח עסקי
מומחים בגיוס הלוואות לעסקים




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב